GameOver Startet 9.September.2006 Link til dette innlegget Startet 9.September.2006 (redigert) Har sett på en yamaha 9.9 4 takter. Går det an og fjerne plomberinger til 15 ? Takk På Fårhånd! Redigert 9.September.2006 av GameOver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Kommer litt an på årsmodel. Vår, som er 80 eller 86 eller noe sånt, må det byttes forgasser på. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 10.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Det er en 2004 model. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 (redigert) vet ikke om du leste innlegget mitt i den andre tråden så jeg poster det også her: vel, kjenner den ikke men det er samme basismotor. det spørs bare hvordan nippon gakki har strupet 15 hken. på tilsvarende hondaer er følgende utført: annen kamaksel. annen dyse. andre tennplugger = 13.2 hk + stoppskrue for gassepjeld = 9.9 hk. hvis bytte kamaksel = dyrt. andre muligheter er mindre gasser men kjenner ikke motoren med mindre det bare er brukt en stoppskrue på gasspjeldet blir det normalt en dyr operasjon. for nye nippon gakki 9.9/15 4t: F9.9C Motortype 2 cylinders in-line, 4-taktBore and stroke 59 x 59 mm Sylindervolum 323 cc Propellakseleffekt 7,3 kW v/ 5000 o/min Turtall ved full gass 4500-5500 o/min Vekt (standard model) 45 kg Forgassere 1 forgassere Bensintank kapasitet Separate, 12 liter Oil capacity 1 liter Smøresystem Våtsump Ignition System CDI/Electronic Ladespole 12V-80W (CM) / 12V-10A (CE) Utveksling 13:27 Startsystem Manual (CM) / Elstart (CE) Trim Manual tilt (8°,12°,16°,20°) F15A Motortype 2 cylinders in-line, 4-taktBore and stroke 59 x 59 mm Sylindervolum 323 cc Propellakseleffekt 11 kW v/ 5000 o/min Turtall ved full gass 4500-5500 o/min Vekt (standard model) 45 kg Forgassere 1 forgassere Bensintank kapasitet Separate, 12 liter Oil capacity 1 liter Smøresystem Våtsump Ignition System CDI/Electronic Ladespole 12V-80W (AM) / 12V-10A (AE) Utveksling 13:27 Startsystem Manual (AM) / El.start (AE) Trim Manual (8°,12°,16°,20°) / Power Tilt (AEP) Redigert 10.September.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 10.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Så det går ikke å få 15 ut av den ? Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 (redigert) jo helt sikkert, spørsmålet er hva det koster og om det da er bedre å vurdere kjøp av feks en brukt 15 i stedet. tviler litt på at det kan løses gjennom billige trix som på enkelte 2-taktere. Redigert 10.September.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Du må ha en ny forgasser som heter 66M00.... Har du idag en forgasser som heter 66N00 kan denne endres ved å bytte main jet til #104 og main nozzle til #2,5 Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
GameOver Svart 11.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Og hva vil den koste ? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 -Dét vet jeg ikke. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.