Jump to content

Ny båt! (Fjord 930)

Vågen

Recommended Posts

Har realisert drømmen, doblet skroglengden og blitt enda mere avhengig av fast inntekt... Gjorde i dag avtale om å kjøpe denne. :flag:

Håper jeg ikke er angrepet av 15-fots syken; selv med 8-årige intervall kan jo det bli kostbart med tiden...

Hadde en oppløftende gjennomgang med en dyktig VP-mekaniker før helgen, og ble enig med selger i dag. Noen "småting" var der, men isolerte ting som enkelt kan byttes (eksosbend, turbopakning, drevpumpe).

Beste kommentarer så langt:

1) En av våre 3 1/2 - åringer: Jeg vil ha stoor båt, ikke liiten (samtidig som han demontrerte hvor liiten den nye båten vår var på pc-skjermen, d.v.s ca. 10 cm)

2) Min frues gode venninde: Blir båten dobbelt så dyr da, når den er dobbelt så lang??

Satser på overtagelse om ca. en uke, og håper på en fin høst før det er på tide med et lite vinteropphold for å fixe de tingene som skal fixes.

Redigert av Vågen (see edit history)

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Blir vel BP-vimpel nå. Kan den festes i VHF-antennen?

Satt og skrev kontrakten nå. Mest fornøyelige kontorarbeidet jeg har bedrevet på en stund :smiley:

Brukte en standardkontrakt jeg fant på nettet, var grei nok den. Har sjekket med Brønnøysund på pers. nr. til eieren og ringer lensmannen i morgen. Bare for å være på den sikre siden, formelt sett. Kjenner eieren litt fra før og oppfatter han som en hedersmann, men når jeg i de glade åttiårene begynte i finansnæringen var der litt å lære... Mao: Ikke for å kaste mistenkelighetens lys over noen, men tror det er lurt å være litt formell i slike sammenhenger.

Bare en ting, janb, du skriver i tråden du startet "fra Hovedstaden til Bergen". Har nok bergenser i meg til å se at her skurrer noe veldig? :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...