Vågen Startet 10.September.2006 Link til dette innlegget Startet 10.September.2006 (redigert) Har realisert drømmen, doblet skroglengden og blitt enda mere avhengig av fast inntekt... Gjorde i dag avtale om å kjøpe denne. Håper jeg ikke er angrepet av 15-fots syken; selv med 8-årige intervall kan jo det bli kostbart med tiden... Hadde en oppløftende gjennomgang med en dyktig VP-mekaniker før helgen, og ble enig med selger i dag. Noen "småting" var der, men isolerte ting som enkelt kan byttes (eksosbend, turbopakning, drevpumpe). Beste kommentarer så langt: 1) En av våre 3 1/2 - åringer: Jeg vil ha stoor båt, ikke liiten (samtidig som han demontrerte hvor liiten den nye båten vår var på pc-skjermen, d.v.s ca. 10 cm) 2) Min frues gode venninde: Blir båten dobbelt så dyr da, når den er dobbelt så lang?? Satser på overtagelse om ca. en uke, og håper på en fin høst før det er på tide med et lite vinteropphold for å fixe de tingene som skal fixes. Redigert 10.September.2006 av Vågen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 (redigert) Grattis, kjempefin båt! Joda310 ps Eldstegutten bannet i kjerka idag: "Pappa, kan'ke vi ha sånn camping?" Her må det strammes inn på lørdagsgodt m.m. Redigert 10.September.2006 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Gratulerer med ny, flott båt. Fint å se et så rent og pent motorrom Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Gratulerer. Jeg ser at båten mangler mast, men en slik åpenbar mangel regner jeg med du har tatt opp med den forrige eieren. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Vågen Svart 10.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Håper båten er bra, ja! Tidl. eier har i alle fall gjort en meget god jobb både kosmetisk og mer grunnleggende ting. Mye nytt. Får nesten prestasjonsangst... Når det gjelder masten, får vi heller ty til kjølhaling eller noe dersom avstraffelse skal skje. Er det ikke slikt det brukes til, disse greiene som stikker opp foran på mange snekker? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Fjord 930 en flott båt. Så velholdt ut, graturlerer Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Frøken Fryd Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Grattis med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Gratulerer med fin båt! -- (Jeg vil også realisere båtdrømmen....) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
GeirFrode Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Får føye meg inn i rekken av gratulanter her jeg også! Håper du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Gratulerer så mye med ny båt.. Også Fjord da gitt... vakkert.. Mvh Pjolter ( Fjord entusiast) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
NilsPils Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Gratulasjoner fra meg også. Sånne båter liker jeg! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
JanB Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Gratulerer, og velkomen etter (sjå her)! Ser ut til å vera ein bra båt. Håpar du blir nøgd. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Gas Svart 11.September.2006 Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Gratulerer med flott båt Kort vei å få den til hjemmehavn........... Sitér dette innlegget Link to post
Vågen Svart 11.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2006 Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Blir vel BP-vimpel nå. Kan den festes i VHF-antennen? Satt og skrev kontrakten nå. Mest fornøyelige kontorarbeidet jeg har bedrevet på en stund Brukte en standardkontrakt jeg fant på nettet, var grei nok den. Har sjekket med Brønnøysund på pers. nr. til eieren og ringer lensmannen i morgen. Bare for å være på den sikre siden, formelt sett. Kjenner eieren litt fra før og oppfatter han som en hedersmann, men når jeg i de glade åttiårene begynte i finansnæringen var der litt å lære... Mao: Ikke for å kaste mistenkelighetens lys over noen, men tror det er lurt å være litt formell i slike sammenhenger. Bare en ting, janb, du skriver i tråden du startet "fra Hovedstaden til Bergen". Har nok bergenser i meg til å se at her skurrer noe veldig? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Bare en ting, janb, du skriver i tråden du startet "fra Hovedstaden til Bergen". Har nok bergenser i meg til å se at her skurrer noe veldig? Det skulle vel stå fra Oslo til hovedstaden ja Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Gratulerer, kjempeflott båt det der... Fjord, det klinger godt i mine ører etter et år med Fjord 815. Er denne like god i sjøen har du mye godt i vente... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
JanB Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Det skulle vel stå fra Oslo til hovedstaden ja He-he. Beklagar at noko fall bort. Det skulle sjølvsagt stå: Frå "hovudstaden" til Bergen... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
eysteind Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Hei! Gratulerer med ny båt. Var det du som var ute med denne forrige uke? Var å såg på båtplass på samme brygge som denne båten lå... Fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Vågen Svart 15.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Hei, ja tipper det var meg du så. Var der tre ganger sist forrige uke (kjekt å kjøpe båt i nabokommunen). Hentet båten i dag, svarte til forventningene på hjemturen i alle fall. Tur med familien i kveld - ettermiddagskaffe med boller. 12 V støvsuger står nå høyt på innkjøpslisten... Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Gratulerer med ny båt Vågen PS! Glem 12V støvsuger....du har jo 220V uttak ombord?! Kjøp en Kärcher som suger både vått og tørrt. 5-600,- på OBS....kan anbefales ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Vågen Svart 15.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Hm, kanskje, men er ikke helt trygg på landstrømmen enda, trenger å oppgradere den med i alle fall et sikringsskap. Planlegger dessuten ikke å bruke landstrømmen når båten ligger i havna heller, bare på tur. Har en inverter til kartmaskinen, men den er bare på 300 w, der er vel neppe noen støvsugere som går på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.