Jump to content

Ny båt! (Fjord 930)

Vågen

Recommended Posts

Har realisert drømmen, doblet skroglengden og blitt enda mere avhengig av fast inntekt... Gjorde i dag avtale om å kjøpe denne. :flag:

Håper jeg ikke er angrepet av 15-fots syken; selv med 8-årige intervall kan jo det bli kostbart med tiden...

Hadde en oppløftende gjennomgang med en dyktig VP-mekaniker før helgen, og ble enig med selger i dag. Noen "småting" var der, men isolerte ting som enkelt kan byttes (eksosbend, turbopakning, drevpumpe).

Beste kommentarer så langt:

1) En av våre 3 1/2 - åringer: Jeg vil ha stoor båt, ikke liiten (samtidig som han demontrerte hvor liiten den nye båten vår var på pc-skjermen, d.v.s ca. 10 cm)

2) Min frues gode venninde: Blir båten dobbelt så dyr da, når den er dobbelt så lang??

Satser på overtagelse om ca. en uke, og håper på en fin høst før det er på tide med et lite vinteropphold for å fixe de tingene som skal fixes.

Redigert av Vågen (see edit history)

Håper båten er bra, ja! Tidl. eier har i alle fall gjort en meget god jobb både kosmetisk og mer grunnleggende ting. Mye nytt. Får nesten prestasjonsangst...

Når det gjelder masten, får vi heller ty til kjølhaling eller noe dersom avstraffelse skal skje. Er det ikke slikt det brukes til, disse greiene som stikker opp foran på mange snekker?

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger. Blir vel BP-vimpel nå. Kan den festes i VHF-antennen?

Satt og skrev kontrakten nå. Mest fornøyelige kontorarbeidet jeg har bedrevet på en stund :smiley:

Brukte en standardkontrakt jeg fant på nettet, var grei nok den. Har sjekket med Brønnøysund på pers. nr. til eieren og ringer lensmannen i morgen. Bare for å være på den sikre siden, formelt sett. Kjenner eieren litt fra før og oppfatter han som en hedersmann, men når jeg i de glade åttiårene begynte i finansnæringen var der litt å lære... Mao: Ikke for å kaste mistenkelighetens lys over noen, men tror det er lurt å være litt formell i slike sammenhenger.

Bare en ting, janb, du skriver i tråden du startet "fra Hovedstaden til Bergen". Har nok bergenser i meg til å se at her skurrer noe veldig? :rolleyes:

Hei, ja tipper det var meg du så. Var der tre ganger sist forrige uke (kjekt å kjøpe båt i nabokommunen).

Hentet båten i dag, svarte til forventningene på hjemturen i alle fall. Tur med familien i kveld - ettermiddagskaffe med boller. 12 V støvsuger står nå høyt på innkjøpslisten...

Hm, kanskje, men er ikke helt trygg på landstrømmen enda, trenger å oppgradere den med i alle fall et sikringsskap.

Planlegger dessuten ikke å bruke landstrømmen når båten ligger i havna heller, bare på tur.

Har en inverter til kartmaskinen, men den er bare på 300 w, der er vel neppe noen støvsugere som går på det.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...