laserpro Startet 11.September.2006 Del på Facebook Startet 11.September.2006 Det kommer to rør , et fra ex.manifoilen og et fra svinghjulshuset. Disse er avsluttet i to kraner på en brakett under intercooleren. Noen som har peiling på hva disse er til? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret fra Noen som har peiling... VP aqad40B. til Rør fra manifold og svinghjulshus på aqad40B Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om, for mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Jeg ser moderator er inne å endrer tittel på innlegg. Hva er bakgrunnen for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Har du lest det som står under de linkene? Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Ja, men det virker som alt skal tilpasses "noens" meninger. Hvordan kan du være så sikker på at din tolkning av innlegget er riktig. Kontakter du innsender før sensur? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 ...tilpasses "noens" meninger.Slik jeg ser det er det en dyd av nødvendighet for å få en brrukbar og søkbar historikk. Det er ikke ofte moderatorene griper inn men når de gjør det så er det på sin plass (synes jeg ). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ingar Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Kontakter du innsender før sensur?Dette har intet med sensur å gjøre.Eneste årsak til at vi gjør dette er at medlemmene skal slippe å måtte åpne ett emne for å finne ut av hva det handler om. Siden vi har alle innlegg samlet i ett forum er det viktig at tittelene beskriver emnet best mulig. Det gir også posteren bedre muligheter for å få kvalifiserte svar. Hvis noen skulle føle at vi har rettet tittelen på en feil måte er det bare å kontakte oss. Kan ikke huske å ha fått noen slike tilbakemeldinger, og vi har rettet titler så lenge BP har eksistert. Det som er nytt nå er at vi skriver i emnet at tittelen er endret. Årsaken til dette er forklart i det emnet jeg linket til. Sitér dette innlegget Link to post
laserpro Svart 11.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2006 Ble en volsom diskusjon, men er det noen som har peiling på hva de rørene er til eller .... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Sikker på at dette er originalt? Har ikke noen inngående kjennskap til denne motoren, men kan ikke huske å ha sett slike rør du beskriver. Har du ett bilde så vil det sikkert være enklere å svare. Hadde det ikke vært for det med svinghjulshus ville jeg trodd at det var noe en tidligere eier hadde montert for å kunne tappe av saltvann uten at det renner utover motoren. Sitér dette innlegget Link to post
laserpro Svart 11.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2006 Ser ut som det er orginalt. Rørene har ca diameter på 18 mm er kboblet til eksosmanifoilen og svinghjulshuset med con og mutter. Disse sitter j.. fast. Kan ikke skjønne at det er noe som kan tappes, men kranene er av samme type som sitter som avtapning på kjøler mfl. Har ikke mulighet for å ta bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 I dokumentarkivet finner du servicemanual samt link til Volvo for brukermanal og brosjyre. Mulig at dette kan si noe mer. Siden ingen andre har svart kan det tyde på at det er noe som er ettermontert. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Et rør med krane ut av eksosmanifolden gir jo mening --- avtapping av kjølevann. Tilsvarende fra svinghjushuset gir ingen mening, for det hverken er eller skal være vann inni der... Er du sikker på at dette røret ikke har en forbindelse til giroljekjøler hvis slik finnes eller andre deler av kjølingen; ev. direkte inn i blokken? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
laserpro Svart 11.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2006 Nå skal jeg ta ut motoren og ta noen bilder så får vi se om vi finner ut av det. Problemet var at mutrene satt så j.. at jeg vurderte å kutte rørene, og det tror jeg blir løsningen. Så får vi se om de har noen misjon. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Tja ... kan du ikke bare åpne kranene, da, og se hva det er som kommer ut?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
laserpro Svart 11.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2006 Nei det kommer ingenting ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.