Sydvesten Startet 12.September.2006 Del på Facebook Startet 12.September.2006 Har en kollega som som har en Joda 7900 med AQAD40 og sannsynligvis 280 drev fra første halvdel av 80 tallet... Motoren har nå tatt kvelden og de vurderer en brukt KAD med 290 drev. Er det noen forskjell på hullet i hekken som er nødvendig for montering av 290 drev der hvor det tidligere var 280 drev... De har fått et timeestimat på 30 timer for montering av motor.. den gamle er alt tatt ut og solgt, så det er kun snakk om innmontering... virker ikke som dette Volvo verkstedet akkurat planlegger å jobbe særlig effektivt her.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
ptt Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 vist det tidligere skjoldet har tilt sylindre passer alt fra kad serien, husk og sjekk at det er laget utsparinger for kryssbolter som holder trim sylindre , og i senter av hullet på topp skal man ha en utsparing for bytte av trim giver ,,,,, vist dette er en ok jobb , skal et vp verksted klare denne jobben på 15-20 timer , spørs hva som er gjort fra før Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Hei! Har min gamle transom 290 liggende i garasjen hvis det er interessant å ta noen mål. Bor kanskje bare en halvtime/tre kvarters vei unna? Kan sende bilde av 290 hullet i et skrog på mail. Mulig at forskjellen er marginal så du ikke kan se dette på et bilde. Ellers er det som ptt skriver. Viktig å passe på, evt skrå skjære eller spare ut for giveren og bolter for trimsylindre på innsiden slik at disse fungerer og kan taes ut senere uten å løsne hele transom. Dette har jo også noe med hvor tykk plata i akterspeilet er. Snakk/mail med Fredrik på Drevia... han har sikkert tips/maler mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 290 skjold er større enn 280 skjold (uten trim). Dvs. at hekken på tilskjæres. Ikke så ille store jobben, selve "skjæringen" er vel gjort på 2 timer eller no. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Var gjort på min forrige båt, kun utskjæring for trimgiver og trimsylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.