Jump to content

VHF Kurs på nettet.


sjøman

Recommended Posts

Sjøassistanse kjører brukbare kurs. Tok selv sertifikatet gjennom Sjøassistanse under "Sjøen for alle" på Lillestrøm i vår. Sjekk websiden, og klikk linken i avsnittet "VHF-sertifikat på dagen". Jeg er veldig fornøyd med opplegget. Lykke til :smiley:

 

Redigert: kusr -> kurs

Redigert av Javi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sist vi hadde båtførerkurs her på baatplassen kombinerte vi det med VHF-kurs. Etter å ha gjennomgått alt stoffet på nettet hadde vi en repetisjon under samlingen i Stavanger og Telenors skipsradioinspektør møtte ombord i Gamle Salten en søndag for å avvikle eksamen - alle bestod med glans!

 

Nå starter vi som kjent D5L-kurs på nettet og hvis interessen er stor nok kan vi gjerne kombinere dette med en VHF-gjennomgang og arrangere eksamen under en av samlingene i Stavanger.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hadde eit lite spørsmål.

 

Kor omfattende er det pensumheftet (SRC/VHF-boka)? (dvs. antall sider, vanskelighetsgrad på informasjon, etc...?)

 

Ser at det også berre går an å gå opp som privatist. Vil kostnaden då kun bli pensumhefte (298,-) + eks.avgift (590,-) ?

 

Vil ein "gå glipp av mykje nyttig" ved å ta kurset som privatist?

 

PopeyeTheSailor

Redigert av PopeyeTheSailor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg mener at pensumheftet er på 50-60 sider. Det vil ikke by på vanskeligheter for en som har vært i båt før. Tar for seg regelverk, prosedyrer, tekniske saker mm.

Jeg mener også at din antakelse om prisene er korrekt.

Om du går glipp av mye ved å gå opp som privatist, er vanskelig å svare på. det er vel et spørsmål om selvdisiplin.

Hva med opplegget jeg beskrev i innlegg 2 i denne tråden? Alt på en dag: 3 timer pensumgjennomgang + 1 tme eksamen? Det bør her sies at pensumheftet bør leses gjennom på forhånd. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vil ein "gå glipp av mykje nyttig" ved å ta kurset som privatist?

Det kommer an på din bakgrunn og evne til å lese selv. Det som kan anbefales for dem som mener at det er greit å lese seg til eksamen selv er å møte opp når sjøassistanse arrangerer pensumgjennomgang med påfølgende eksamen. Da får du en oppfriskning og mulighet til å stille spørsmål.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...