sjøman Startet 12.September.2006 Del på Facebook Startet 12.September.2006 Er det noen her på bp.Som vet om noen steder på nettet det går an å ta VHF kurs,da kurset på mitt hjemsted er avlyst pga.Liten påmelding. Tenkte det gikk å ta kurset på nettet.E r ellers interessert i kurs Oslo/Akershus......??? : Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 (redigert) Sjøassistanse kjører brukbare kurs. Tok selv sertifikatet gjennom Sjøassistanse under "Sjøen for alle" på Lillestrøm i vår. Sjekk websiden, og klikk linken i avsnittet "VHF-sertifikat på dagen". Jeg er veldig fornøyd med opplegget. Lykke til Redigert: kusr -> kurs Redigert 12.September.2006 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 12.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2006 Tusen takk for svaret javi jeg prøver dette. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Sist vi hadde båtførerkurs her på baatplassen kombinerte vi det med VHF-kurs. Etter å ha gjennomgått alt stoffet på nettet hadde vi en repetisjon under samlingen i Stavanger og Telenors skipsradioinspektør møtte ombord i Gamle Salten en søndag for å avvikle eksamen - alle bestod med glans! Nå starter vi som kjent D5L-kurs på nettet og hvis interessen er stor nok kan vi gjerne kombinere dette med en VHF-gjennomgang og arrangere eksamen under en av samlingene i Stavanger. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
CreaDell Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 (redigert) Hadde eit lite spørsmål. Kor omfattende er det pensumheftet (SRC/VHF-boka)? (dvs. antall sider, vanskelighetsgrad på informasjon, etc...?) Ser at det også berre går an å gå opp som privatist. Vil kostnaden då kun bli pensumhefte (298,-) + eks.avgift (590,-) ? Vil ein "gå glipp av mykje nyttig" ved å ta kurset som privatist? PopeyeTheSailor Redigert 12.September.2006 av PopeyeTheSailor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Jeg mener at pensumheftet er på 50-60 sider. Det vil ikke by på vanskeligheter for en som har vært i båt før. Tar for seg regelverk, prosedyrer, tekniske saker mm. Jeg mener også at din antakelse om prisene er korrekt. Om du går glipp av mye ved å gå opp som privatist, er vanskelig å svare på. det er vel et spørsmål om selvdisiplin. Hva med opplegget jeg beskrev i innlegg 2 i denne tråden? Alt på en dag: 3 timer pensumgjennomgang + 1 tme eksamen? Det bør her sies at pensumheftet bør leses gjennom på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Vil ein "gå glipp av mykje nyttig" ved å ta kurset som privatist? Det kommer an på din bakgrunn og evne til å lese selv. Det som kan anbefales for dem som mener at det er greit å lese seg til eksamen selv er å møte opp når sjøassistanse arrangerer pensumgjennomgang med påfølgende eksamen. Da får du en oppfriskning og mulighet til å stille spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.