Jump to content

Lister Diesel 30 hk, forsinket oljetrykk

Alnor 25

Recommended Posts

Jeg har en Lister Diesel 30 hester tresylindret som jeg nettopp har koblet lampe til, så jeg vet ikke om den har vært sånn hele tiden.

Men dere sier det er helt normalt. Den bruker like lang tid på å begynne å lyse igjen etter at jeg stopper motoren også.

Kan være pumpen som er litt slapp, ikke bygger skikkelig trykk og da med kald olje vil det ta litt tid.

Hadde samme problem med en mercruiserpumpe, den ga tilfredsstillende trykk når den fikk oljen rundt men når olje ble varm virket den enda dårligere.

Sjekk oljetrykket pumpen din gir , gir den bra trykk er det ikke fare bare treghet i føler.

Min VP MD11C er også slik, men gir jeg den litt turtall - ca 1200 omdreininger - kommer det kjappt

Er ikke det lureste å gjøre hvis det er pumpen som ikke gir rasktnok trykk, kan risikere da og slite lagerene litt om litt hver gang man starter hvis det ikke er "nok" olje på lagerene og man gir gass.

Er det kaldt og oljen litt tykkere enn vanlig kan rådebanken intreffe, skjer raskere enn man tror.

Ville og vært litt forsiktig med å ruse en motor for å bygge opp trykk i starten, prøv heller å kjøre den noen sekunder på starteren med stoppen inne. Se om trykket kommer fortere da?

Har og vært ute for at giveren til oljetrykket var nesten tett i hullet i blokka, men da hadde den trykk en liten stund etter den var stoppet og. :eek:

Hei og hå

Regent

Kan tenkes at oljen som skulle stå i filteret renner tilbake i bunnpanne. Det kan ta noen sekunder å fylle dette opp og så videre bygge oljetrykk i motoren slik at lampen slukker. Oljefilter kan være av en slik type at all olje renner tilbake. Er der orginalfilter på motoren?

Cirkeline

Hvilken Lister er det? er det telma blokk på filteret eller rørkjøler for oljen.

Hvilken giver er det, gir den alarm opp til 0,5 bar ? er det en original giver ? har du instrument?

Tomgangsturtall ?

-Og sist men ikke minst hvor står olje trykks giveren?

Har jobbet mye med Lister, hvis du kan svare på dette kan jeg prøve og hjelpe deg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...