Alnor 25 Startet 13.September.2006 Del på Facebook Startet 13.September.2006 Det tar ca. 10 sekund fra jeg starter motoren til varsellyset for oljetrykk slokker. Hva er galt? Kan det være for lite olje? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.September.2006 Del på Facebook Svart 13.September.2006 Hvis du har en VP 4x serie motor, er dette helt normalt. Lampen slokker ikke/lyden stopper ikke før det er opparbeidet normalt driftstrykk. Avhengig av utetemp. og motortemp. kan dette fort ta noen sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.September.2006 Del på Facebook Svart 13.September.2006 Jeg hadde samme på min Mercruiser 1,7DTI. Det tok noen sekunder med hyling og piping fra motoren ble startet til alarmen ga seg. Men aldri så mye som 10 sekudner Sitér dette innlegget Link to post
Alnor 25 Svart 13.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2006 Jeg har en Lister Diesel 30 hester tresylindret som jeg nettopp har koblet lampe til, så jeg vet ikke om den har vært sånn hele tiden. Men dere sier det er helt normalt. Den bruker like lang tid på å begynne å lyse igjen etter at jeg stopper motoren også. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.September.2006 Del på Facebook Svart 13.September.2006 Kanskje giveren er litt treg? Sitér dette innlegget Link to post
Cutty Sark Svart 13.September.2006 Del på Facebook Svart 13.September.2006 Piper 2-3 sekunder på mine 41 motorer. 10 sekunder høres litt mye ut. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Kan være pumpen som er litt slapp, ikke bygger skikkelig trykk og da med kald olje vil det ta litt tid. Hadde samme problem med en mercruiserpumpe, den ga tilfredsstillende trykk når den fikk oljen rundt men når olje ble varm virket den enda dårligere. Sjekk oljetrykket pumpen din gir , gir den bra trykk er det ikke fare bare treghet i føler. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Min VP MD11C er også slik, men gir jeg den litt turtall - ca 1200 omdreininger - kommer det kjappt. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Ronald Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Enig med Sjekteeier - også jeg gir en liten og kortvarig opprusing (1-2 sek.), og lampen er slukket for godt (VP MD21B). I alle fall verdt et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Min VP MD11C er også slik, men gir jeg den litt turtall - ca 1200 omdreininger - kommer det kjappt Er ikke det lureste å gjøre hvis det er pumpen som ikke gir rasktnok trykk, kan risikere da og slite lagerene litt om litt hver gang man starter hvis det ikke er "nok" olje på lagerene og man gir gass. Er det kaldt og oljen litt tykkere enn vanlig kan rådebanken intreffe, skjer raskere enn man tror. Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Ville og vært litt forsiktig med å ruse en motor for å bygge opp trykk i starten, prøv heller å kjøre den noen sekunder på starteren med stoppen inne. Se om trykket kommer fortere da? Har og vært ute for at giveren til oljetrykket var nesten tett i hullet i blokka, men da hadde den trykk en liten stund etter den var stoppet og. Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Cirkeline Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Kan tenkes at oljen som skulle stå i filteret renner tilbake i bunnpanne. Det kan ta noen sekunder å fylle dette opp og så videre bygge oljetrykk i motoren slik at lampen slukker. Oljefilter kan være av en slik type at all olje renner tilbake. Er der orginalfilter på motoren? Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 14.September.2006 Del på Facebook Svart 14.September.2006 Hvilken Lister er det? er det telma blokk på filteret eller rørkjøler for oljen. Hvilken giver er det, gir den alarm opp til 0,5 bar ? er det en original giver ? har du instrument? Tomgangsturtall ? -Og sist men ikke minst hvor står olje trykks giveren? Har jobbet mye med Lister, hvis du kan svare på dette kan jeg prøve og hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.