Jump to content

Lister Diesel 30 hk, forsinket oljetrykk

Alnor 25

Recommended Posts

Min VP MD11C er også slik, men gir jeg den litt turtall - ca 1200 omdreininger - kommer det kjappt

Er ikke det lureste å gjøre hvis det er pumpen som ikke gir rasktnok trykk, kan risikere da og slite lagerene litt om litt hver gang man starter hvis det ikke er "nok" olje på lagerene og man gir gass.

Er det kaldt og oljen litt tykkere enn vanlig kan rådebanken intreffe, skjer raskere enn man tror.

Ville og vært litt forsiktig med å ruse en motor for å bygge opp trykk i starten, prøv heller å kjøre den noen sekunder på starteren med stoppen inne. Se om trykket kommer fortere da?

Har og vært ute for at giveren til oljetrykket var nesten tett i hullet i blokka, men da hadde den trykk en liten stund etter den var stoppet og. :eek:

Hei og hå

Regent

Hvilken Lister er det? er det telma blokk på filteret eller rørkjøler for oljen.

Hvilken giver er det, gir den alarm opp til 0,5 bar ? er det en original giver ? har du instrument?

Tomgangsturtall ?

-Og sist men ikke minst hvor står olje trykks giveren?

Har jobbet mye med Lister, hvis du kan svare på dette kan jeg prøve og hjelpe deg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...