roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 (redigert) Legger ut noen bilder av innrednings prosjektet. https://baatplassen.no/bildearkiv/0/265/doerk.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/0/265/forpigg.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/0/265/inredning_1.jpg roy_n Redigert 27.August.2007 av roy_n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Har de som følger med tråden noen synspunkter.Jeg har tenkt å beise fineren med teak farget beis så lakke,på dørken er jeg veldig i tvil om hva jeg skall bruke dørkeplater eller om det blir nautolex. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Høres greit ut det, men du må matte ned etter beising da fineren også reiser bust. Men det visste du sikkert. Belegg blir jo en del rimeligere, vurderer dette sjøl i på dørk innendørs men er usikker. Jeg skal do gjøre ett forsøk på juksenater ala svart sprittusj, har sett dette på nettet ett sted men finner det ikke igjen Her er an annen rimelig måte og gjøre det på Det jeg syns blir litt feil med de ferdige natede platene, er at man ikke får nat i endene. Men lager man dem som forslått over kan man få det som man vil Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Den løsningen som du linket til var jo rimelig grei,man kan bruke forholdsvis tynn finer eks 3mm til den måten å gjøre dørken på. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Ja, eller om man bruker f.eks 15 mm plate. Da slipper man limingen av staver Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Tenker du på å skjære eller frese natene direkte i dørke platene,jeg har planer om å legge noe oppå de dørke platene jeg har lagt i,har brukt 12mm ble ganske stivt,men så har jeg lagt stringers tverbjelker tett. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Det var det jeg tenkte på ja Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 (redigert) Da forstår jeg det blir nok bra det ,har du tenkt å nate med tec eller lignene hvor dype nater må du frese. roy_n Redigert 27.August.2007 av roy_n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Jeg skal prøve meg på og lage nater med tusj, bare for og se hvordan det blir. Da lakker jeg ett strøk, tegner opp natene og lakker 2 strøk. Blir ikke det slik jeg har tenkt meg, vil jeg frese spor og nate med Tec7 f.eks Dybde har jeg ikke tenkt på, men finér er det jo ikke særlig bevegelse i så det blir grunne nater. 5 mm kanskje? men det er det nok ok og få flere innspill på Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Det blir nok nautolex på dørken i snekka,fruen sitter med katalogen fra Maritim,hun har bestemt farge alt på dørk og skrogtrekk. Da må jeg bare bestille før hun forandrer mening.Det er merkelig hvordan de klarer å få viljen sin hadde men å beise med mahogny farge fruen ville ha teak jammen ble det ikke slik hu ville. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Du kan lage deg et anlegg å bruke håndoverfres da har du mange forskjellige frese stål å velge i. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Ja, har freseverktøy Tenkte og prøve tusjvarianten på en platebit først. Blir så mye flytting på anlegg og slikt med fresing, men jeg har jo hele vinteren på meg Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 27.August.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Må vel lage noen maler eller sjablonger når du bruker tusj metoden,men jeg tror det kan bli like bra som fresing bare mye mindre arbeid. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.August.2007 Link til dette innlegget Svart 27.August.2007 Ja, også lettere og få nater i endene (plateskjøtene) Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Apropos teakfiner fra Maritim. Jeg benyttet det i innredningen i vår båt: http://home.c2i.net/nomedal/Master740/index.html Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Hvordan er erfaringen med edelolje på benkeplater og bord? Er den slitesterk nok? Lurer på å bruke denne til mine egne benkeplater... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jo_no Svart 28.August.2007 Link til dette innlegget Svart 28.August.2007 Jeg er faktisk overrasket over slitestyrken til Edelolje. Jeg la på denne oljen med den hensikt at hvis ikke det holder, legger jeg på et strøk hard klarlakk på toppen - noe som etter første sesong ikke blir nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Ja nå har det vært litt fremskritt på innrednings arbeide her i gården. Legger ut noen bilder av det jeg har fått gjort siden sist. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Blir jo bra dette her, langt har du kommet også Sjøl begynner jeg på reisverket til dørken i disse dager, endlig litt vanlig byggearbeid igjen Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Ja det er morro når det begynner å dra seg mot slutten av arbeidet.Jeg har igjen listingen av alle gjørner,fruen skal beise fineren først.Så står det igjen koservering av motoren tenkte å kjøre gjenom frostvæske så det ikke blir noe frostsprengning til vinteren. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Dette ble jo fint, ser ut til at du for god plass i en (21 fots båt?) . Når beisen og lister kommer på blir det nydelig, er det stol på styrbord side også? Eller har du kanskje planer om arbeidsbenk/kokeapparat o.l der? Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 4.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Det er ikke stol på begge sider,har planer om et lite pentry eller arbeidsbenk med kokeapperat.Tenkte litt på butan apperat den typen de selger på biltema.Har også fundert på om jeg skulle prøvd å få plass til en vask,men klarer ikke finne en som er liten nok. Mulig jeg lager en selv i vinter. Er faglært blikkenslager så det kan jo bli morro å prøve gammle kunster igjen. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 23.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Nå har jeg beiset innredningen men den ble litt mørk,jeg lurte på om noen vet om den blir lysere hvis jeg pusser med fint sandpapir. NB det kommer bilder. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 24.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Legger ut noen bilder etter beisingen.Nå gjenstår det lakking og lister samt dørk, men der har jeg gått i tankeboksen vet ikke hva jeg skal bruke, nautolex eller lime på plater å lage nater. Slenger ved et bilde av den nye båt garagen min,betalte kr 2000,- for den meget pent brukt. roy_n Redigert 24.September.2007 av roy_n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Har samme garasje i år jeg også, men den er ikke høy nok. Så den er stablet opp på blokker, og da må jeg lage til vegger av pressening tror jeg. Skal bli spennende og se hvordan finéren din blir når du får lakket og listet, tror det blir bra jeg. Jeg har vært og hentet noe mere matrialer for båtbygging i dag, så får jeg se hvor langt jeg kommer denne uka Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.