urabus Startet 14.September.2006 Del på Facebook Startet 14.September.2006 Har planar om å ta ut motoren ganske snart og fekk løsna begge motorlabbane, men kva og kvar må ein løyse i frå drevet? Er det enklast å ta dette ut først? Fekk dessverre ikkje tatt noko bilete før mørkre kom...Fins det sprengskisser på nett? Har bestilt bøker, men reknar med det er noko leveringstid. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Du må først ta av drevet som vel henger i 2 bolter på sidene. Når du har fått av dette vil det på bakplaten synes en sirkel med 6stk ? bolter som må skrues ut. Du kan nå trekke motoren frem 10-15 cm og løfte den ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
urabus Svart 15.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2006 Fekk av drevet etter litt fikling, men er det heile bakplata som må av, eller berre lagerhuset til akslingen. Fekk knipsa eit par blinkskot med telefonen: Er nokon av dei markerte boltane rett stad å ta til for å kome vidare? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Nederste bildet: ta av knutebelg, løsne alle boltene i ringen. Ta av eksosslange etter manifold på innsiden og løft ut motor/svinghjulskåpe. Kan hende du må bruke kiler i bakkant og jokke motor/svinghjulskåpe opp/ned frem og tilbake hvis den sitter i gummiringen. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Stemmer som momholt sier. 6 bolter og 3 låseskvier. Bare pass på at du ikke skader flensen hvor hvor gummibelgen festes når du skal ha ut motoren. Her vil du aller helst ikke ha noen lekasje. Kurrant jobb, og jeg anbefaler deg å bytte tettningene på styre-gaffelen mens motoren er ute. Disse har tendens til å bli tråkke etter hvert (skal være lett å vri den med fingrene når den er ny). Å få ut denne akselen kan være et sant h...., men om motoren er ute, så kan du bruke litt kraft innenfra (skal trykkes nedover og er kun festet med styrearmen som sitter klemt rundt akselen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.