ter-av Startet 15.September.2006 Del på Facebook Startet 15.September.2006 (redigert) På nettsidene til Storm Weather står følgende å lese: "Via vårt samarbeid med C-Map har vi implementert værvarsel på elektroniske sjøkart. Kontakt C-Map for en gratis prøveperiode. " Noen her som har testet dette? Erfaringer? Og: Finnes det noe brukerforum for C-map på nett? mvh ter-av Redigert 15.September.2006 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
roaldbj Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Du finner endel brukerforum her: http://www.c-map.com/default.asp jeg har vært innom noen av dem, men har nå gått over til Navionics Platinum Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Kan dette stemme da? Kartplotteren min vil, dersom denne funksjonen er enablet og den har Internettilgang, koble seg opp mot en site i Frankrike på innstilte intervaller og laste ned en GRIB fil. Da vil værsymboler bli vist som et layer på skjermen. Plotteren kan også foreslå en rute for eksempel rundt mye vind. Men dette er helt uavhengig om jeg bruker C-map, ARCS, Mapmedia eller andre kart. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Jeg vet at C-Map Max-Pro (som jeg prøver å kjøpe for tiden. Så nytt at de ikke vil selge enda ) har en abonnementstjeneste for værdata. Har ikke sett det i praksis men har forstått at internet-tilgang er nødvendig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Larspo Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Kartplotteren min vil, dersom denne funksjonen er enablet og den har Internettilgang, koble seg opp mot en site... Hva for en type plotter er det du har? Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 15.September.2006 Del på Facebook Svart 15.September.2006 Den tjenesten er vel rettet mot shipping primert tror jeg. Og Storm er heller ikke blandt de som er mest treffsikre. hadde vert fint om man begynte å sende lokale værvasler på navtex 490 kHz frekvensen i Norge. Ordningen de har i UK, med lokalvasler på 490 kHz er meget fin. Sitér dette innlegget Link to post
motorbåd Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 Hej Jeg ser at SveinHa søger Maxpro kort. Skal det forstås sådan at SOB er ved at være klar til at understøtte disse. Venlig hilsen Michael Danmark Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 24.September.2006 Del på Facebook Svart 24.September.2006 Nei, C-Map har utsatt support for PC-baserte system til et stykke ut på nyåret. Hadde en prat med C-Map.uk for noen dager siden og de sa at pr. i dag er der kun en plotter som støtter MaxPro. SOB skal dog kunne brukes med MaxPro brikker men uten at de nye fasilitetene virker (rimeligvis). Jeg fikk likevel ikke kjøpe MaxPro nå Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.