c-marime tendy 11 Startet 15.September.2006 Del på Facebook Startet 15.September.2006 (redigert) Jeg har akuratt skaffet meg en 10hk mercury og lurer på om det er hvisse ting jeg bør være OBS på? Håper på svar!! Redigert 15.September.2006 av c-marime tendy 11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
c-marime tendy 11 Svart 15.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2006 ingen?? Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Emm. En kamerat av meg har en mercury 10 hk viking. Det er en 2004 model. Så langt har han ikke hatt noe problemer med den. Bare husk og skifte impeller, tennplugger osv vært år. Så tenker jeg den varer jeg Sitér dette innlegget Link to post
c-marime tendy 11 Svart 16.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2006 ja det er lurt å ha en mini overhaleing hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Bare husk og skifte impeller, tennplugger osv vært år. Skifte impeller hvert år på en liten utenbordsmotor er da helt unødvendig? Familien og jeg selv har hatt utallige påhengsmotorer i rundt femti år nå og har aldri byttet en impeller som del av årlig/rutine-vedlikehold! Hadde en Johnson 9,9hk fra 1993 hvor impeller måtte byttes etter syv år da den gikk varm, men stoppet automatisk i drift og uten å bli skadet! Tennplugger skifter jeg kun hvis nødvendig og hvor ofte er også avhengig av hvor mye motoren har vært brukt. De tre motorene jeg har nå har hatt samme tennplugger siste tre år uten start eller driftsproblemer eller (merkbar) økning i bensinforbruk.Skifter til våren! Det som er viktig er å ferskvannskjøre motoren på høsten før den settes vekk, kjøre den tom for bensin, tømme forgassere for bensin, skifte girolje, ta ut tennpluggen og drypp noen dråper totaktsolje i, sett på tennpluggen og dra i snoren og spray hele motoren innvendig med f.eks CRC 6-66. Bruk en greasegun og pump grease i smøreniplene. Utvendig vask og voks og settes vekk vertikalt. Dette er hva jeg gjør på mine to-taktere, på 4-takteren bytter jeg olje/oljefilter også. Årlig besparelse på å gjøre dette selv på mine tre motorer kontra la verksted gjøre det er ca 8.000,-! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.