krl Startet 16.September.2006 Del på Facebook Startet 16.September.2006 Sliter ennå med lavt turbotrykk. Har funnet flere små lekkasjer, uten at det har hatt noe virkning. Virker da som turboen gir for lavt trykk. 2000 - 0.2 bar. 3000 - 0.6. 3900 1.2. Ved oppjustering av pumpa 1/2 omdr. øker trykket kun ved fullt turtall til 1.4. Motoren er gått 900 timer, turboen er tett og fin. Har renset/sjekket alt jeg kan komme på. Jeg lurer nå på hvor lett turboen skal snurre Når jeg gir den fart med fingrene går den 0.5 til 1 sekund etterpå. Hadde turbo løs og blåste med trykkluft på turbinen, synes ikke den fikk noe særlig hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Turboen skal snurre veldig lett rundt. Hvis det er slik du beskriver er det noe feil. Kan du kjenne om det er noe slakk i den eller hører du lyd fra lagret? Hvis du i det hele tatt kan høre noe når skovellen går rundt er det noe feil. Sansynelig vis lagrene. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 17.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2006 Kjenner antydning til slakk sideveis hvis jeg tar hardt i. Kan ikke høre noe ulyd. Blir vel en liten overhaling er kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Hei. Mener det skal være litt slakk sideveis på turbo. Vet du hva som er rett turbotrykk på dun motor? Her er noen tips om turbo: Her er eksempler på ting som kan indikere at turboen din trenger hjelp! Kanskje trenger du en ny turbo eller reparasjon & overhaling av den gamle. -Motoren mangler krefter -Svart eksosrøyk -Høyt oljeforbruk -Blå eksosrøyk -Støy fra turbolader -Høyfrekvent lyd fra turboen -Oljelekkasje fra kompressorpakning -Oljelekkasje fra turbinpakning I denne linken finner du mye informasjon om hva som kan være feil på en turbo. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Hvorfor ikke spør leverandør om turbodata? En liten aksial slark(sideveis) skal du ha. Hvis du snurrer rundt turbo når den er kald så ligger der jo kald motorolje i lagerene som kan synes som treghet. Får du maks ladetrykk etter spesifikasjonene? Økning av dieselmengde gir høyere eksostemp. og dermed mer ladetrykk. Cikeline Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.