vikers Startet 16.September.2006 Del på Facebook Startet 16.September.2006 (redigert) Heisan.. Søkte litt men har ikke funnet et greit svar på dette - noen som kan komme med en enkel forklaring? På min gamle treseiler har jeg 2 storseil, en fokk og et forseil av noe slag. Seilene er laget av en "Wiman sejlmakeri" i Stockholm, og øverst i seilet står tallet "6" alene - under dette står det "S 7". Kan jeg lese noe ut av disse nummerene og kanskje også seilmakeren? Redigert 16.September.2006 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Nefertiti Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Mulig jeg er på sykkelbærtur.... Tallet "6" alene mener jeg betyr 6 meter... S7 at det er nr 7 i Sverige av disse Om det er en 6 meter du har fått deg så må jeg bare gratulere..., men det kan jo hende at det bare er seilet som er fra en 6 meter? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Vær så snill å ikke forklare hva seilnumrene betyr. Det er ett av få av universets hemmeligheter som ennå ikke er avslørt for almuen/de ikke-innvidde. Slik MÅ det fortsette. Jeg vil i alle fall ha det slik. Jeg synes det er gøy å undres over, og jeg er tilfreds med at det er ett aspekt av båtlivet som fortsatt har et mysteriets slør over seg. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Nefertiti Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 (redigert) ble nysgjerrig... Syns den virker litt kort til å være en 6 meter? Uten at jeg har full oversikt virker det som de fleste er 11-12 meter lange. http://www.6mr.fi/ har iallefall mye fine bilder... en som var tilsalgs... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=7894785 Redigert 16.September.2006 av Nefertiti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.