Jump to content

Hva betyr bokstaver og nummer i seilet?

vikers

Recommended Posts

Heisan..

Søkte litt men har ikke funnet et greit svar på dette - noen som kan komme med en enkel forklaring?

På min gamle treseiler har jeg 2 storseil, en fokk og et forseil av noe slag.

Seilene er laget av en "Wiman sejlmakeri" i Stockholm, og øverst i seilet står tallet "6" alene - under dette står det "S 7".

Kan jeg lese noe ut av disse nummerene og kanskje også seilmakeren?

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Vær så snill å ikke forklare hva seilnumrene betyr. Det er ett av få av universets hemmeligheter som ennå ikke er avslørt for almuen/de ikke-innvidde. Slik MÅ det fortsette. Jeg vil i alle fall ha det slik. Jeg synes det er gøy å undres over, og jeg er tilfreds med at det er ett aspekt av båtlivet som fortsatt har et mysteriets slør over seg. :eek:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...