GameOver Startet 16.September.2006 Link til dette innlegget Startet 16.September.2006 (redigert) Kan jeg knytte fast båten foran og bak på bryga, og sette den i gir, og litt gass. Og la den gå , blir den kjørt inn da? gå ned på bryga i blant og variere gass en litt? Vil dette virke? Takk på fårhånd! Redigert 16.September.2006 av GameOver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 (redigert) ville heller brukt båten vanlig med varierende motorbelastning. å kjøre inn en motor er ikke noe hokus pokus, høres verre ut enn det er, bare å behandle motoren "pent" og ikke belaste den 100% hele tiden, har kjørt inn noen motorer og de som har funket best er faktisk de som har blitt behandlet dårligst dvs kjørt hardest ved innkjøring , men vet da ikke hvor lang levetiden er på de kontra pent innkjørt. Redigert 16.September.2006 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 16.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 emm . Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Kan jeg knytte fast båten foran og bak på bryga Regner med at du spøker , når du foreslår dette.Har aldrig forsøkt dette selv, ved innkjøring av motorer og kommer ikke til å prøve. Hensikten er vel at alle komponenter skal (gå seg til) som en annen også påpeker. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Mye som virker, men det trenger ikke være spesielt lurt for det. Hvorfor ikke ta en tur på sjøen i rolig og bedagelig tempo og nyte turen, fremfor bare å rase rundt ???? Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 16.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Det er ikke noe vakert :P Kjører langs "oppstad åa" ( Verdens kjent, fordi den renner begge veier, som du vet:P) der er det ikke noe vakert, lukter klovak :P så morsomt og kjøre fort ut i storsjøen :P en og kjøre 5 knop ditt :P Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Det er nok smartest å ta det pent til å begynne med også øke belastningen,dette er generelt for alle motorer. Kan være lurt å bytte olje etter innkjøringen også kan være noe spon i den. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Siden du har en motor som du skal kjøre inn så regner jeg med at den er ny. Da har du sikkert fått med en instruksjonsbok og i den kan lese om riktig fremgangsmåte for innkjøring av motor. Hvorfor avvike fra det som forhandler/produsent forteller deg er det riktige? Hvis du ikke har instruksjonsbok så be forhandler om å få det! Og hvis det ikke funker heller så si ifra så skal jeg skrive opp hele prosedyren som det står beskrevet i instruksjonsboken til Tohatsu for deg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GameOver Svart 17.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Den er ikke ny det er en 2004 model. kjøpt brukt, den har bare gått i 3 timer. Jeg vet åssen jeg skal kjøre den inn. med tanke på bensin, og olje blanding. Men bare lurte på om jeg måtte sitte i båten :P Menmen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Synes du skal sitte i båten jeg når du bruker motoren, det er vel derfor du har kjøpt båt og motor? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GameOver Svart 17.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Jaja, men ikke gøy og nettopp solgt en annen motor (Honda 10hk) fordi den gikk litt dårlig, og nettopp kjøpt ny, så må man kjøre såååå sagte i 7-8 timer :P Sitér dette innlegget Link to post
Winrace12 Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Hvis motoren har gått tre timer er den vel innkjørt da??? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 Nei, innkjøringsperioden er 10 timer! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Winrace12 Svart 17.September.2006 Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 kjøpte ny yamaha v- max 9,9 i sommer og den skulle innkjres 1-2 tanker! Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 17.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2006 8-10 timer tar det :P men jeg kjører i 6 jeg da :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.