Jump to content

..... og når tar vi opp båten i høst?


Dykker

Recommended Posts

Jeg går også med planer om å la båten ligge i boblehavn i år.....

Det er itilfelle første gangen jeg har en båt ute om vinteren, men regner med at det skal gå bra.

 

Noen som har noen godetips og råd i denne sammenhengen?

 

Forsikringen dekker også dersom båten ligger på vannet hele året.

 

Men noe usikker på om jeg tør la båten ligge ute i vinter er jeg jo.............

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Det som for mange er en viktig faktor med vinterhavn er hvor stor sannsynligheten er for å komme seg ut i løpet av vinteren. For noen holder det selvsagt med bobåt i vinterhalvåret, men jeg tror jeg foretrekker å sette båten på land dersom sjøen utenfor havna er frosset i månedsvis. :smiley:

 

Andre viktige faktorer er hva slags servicebygg som er tilgjengelige, særlig for dem som bor i båt, og hvordan det er med ferskvann om vinteren.

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

LOL blir tatt opp av vannet den 1 oktober. Egentlig litt kjipt, men er så kaldt og har ikke noe å varme den med så da er det lite vits å dra på flere turer. Uansett så er det dagen etter siste regattaen for sommeren så da lader vi bare opp batterien, sliper litt rust på kjøl og måler riggen så setter vi kurs for en råkul regattasessong til neste år........

Link to post
Share on other sites

Tror nok det blir oppsetting iløpet av neste uke, noe som ikke gjør så veldig mye da den ikke blir brukt uansett pga motor problemer. Det som er dumt iår sammenlignet med tidligere år er at jeg ikke har innendørs lagring og dermed må ha den hjemme i hagen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag gikk Khamsinen på land også.

Hadde en liten tur i solskinnet før det bar inn til Sandvika for å møte kranbilen. Var blitt endel slim på skroget etter mye stilleligge de siste ukene, men det gikk kjapt av med høytrykk.

 

Utsett er planlagt til begynnelsen av April neste år, men først skal vi igjennom noen måneder med minusgrader, snø og slaps... :cryin:

Alt av vask, polering, konservering og service etc. skal gjøres nå på høsten så det stort sett bare er å ta av presenningen før sjøsettingen i April.

 

Endel bilder fra årets siste tur og opptaket kan sees her

 

IMG_1950__600_x_450_.jpg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Skulle ta opp idag men grunnet mye vind må jeg nok utsette det til neste helg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...