Mouche Startet 17.September.2006 Del på Facebook Startet 17.September.2006 På hjemmesiden til QXL - http://auksjon.qxl.no/melby+tollauksjon , så ligger det en del helt nye Mercury/Mariner 115hk båtmotorer samt flere store innenbordsmotorer. Er det noen som har tanker om å by på disse? Er de et interessant prosjekt for flere her på Båtplassen? Kan selv være interessert i en ny 115hk til min skjærgårdsjeep. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
olpi Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 (redigert) Kan sikkert gjøre et bra kjøp der, men varene kan jo være defekte. Så at det ble stilt spørsmål om en av motorene, og det ble svart at den ikke var blitt startet av tollvesenet eller dem. Det kan derfor være feil på den. Om det er en sjanse du må ta, eller om du kan få sjekket varene før du byr er jeg usikker på. Ta kontakt med "selger". Redigert 17.September.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Så på den annonsen på QXL er usikker på om jeg hadde villet bruke så mye KR når selger ikke vill ha noe bryderi med å skaffe opplysninger om motoren. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Såvidt jeg kan forstå er alle 115 hk motorene to taktere. Den ene har betegnelsen 115 ELPTO. De andre har kun motornr. OP 387060 og OP 383290. Har sett av spørsmål og svar fra Tollvesenet at De ikke har mulighet til å svare mer eksakt, om det er fire takt eller Optimax motorer.Har selv en Optimax hvor motornummer begynner med OT. P.S . Tollvesenet betegner motorene med chassis nr.!! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Tollvesenet har overlatt til et firma å selge gjenstandene på auksjon. Og de får så "øra flagrer", hvilket vel må sies å være fortjent når de ikke engang kan svare på om det er 2 eller 4 taktere.... Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Enig med Ingar det virker noe useriøst av et renomert firma, de må skjønne at ingen vil bruke masse KR på noe de ikke får noen opplysniger om roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Matrosloffen Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Tollvesenet har overlatt til et firma å selge gjenstandene på auksjon.Og de får så "øra flagrer", hvilket vel må sies å være fortjent når de ikke engang kan svare på om det er 2 eller 4 taktere.... Det står jo hele veien at varene befinner seg på tollager på Svinesund osv. , så jeg regner med at firmaet kun har notater fra tollvesenet å holde seg til. Høres ikke ut til at de har kunnet inspisere varene selv. Blir spennende å se hvilke sluttpriser det blir her. Kan jo bli billig, men er fort gjort å miste hodet når man er i gang med budprosesser også..... Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Virker ofte som mange mister hodet helt på QXL blir ofte dyrt der,mange ganger mer en det en må betale ved vanlig handel. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 Synes det er lite lurt av dem å selge to motorer, fire sverd, 12 nødraketter m.m. til pakkepris! Vil tro at det ville vært mye enklere å selge motorene enkeltvis, og ikke sammen med masse annet rart som ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 17.September.2006 Del på Facebook Svart 17.September.2006 En ting jeg alltid har lurt på ifm slike auksjoner, hvorfor byr man når det er flere dager til ausjonen er slutt?? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2006 Noen er smartere enn gjennomsnittet og da må nødvendigvis noen ikke være det? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.