Jump to content

problem med suzuki 4hk


Sabeltann

Recommended Posts

Har en 1994 modell suzuki påhenger som jeg sliter med og få til og gå helt fint samt få fullt turtall på.

 

På tom gang maler den fint. Når jeg gir på er det som om det er tenningsfeil..den kommer liksom ikke helt, virker som om motoren holder igjen. Får den opp i turtall etter hvert men hører at ikke alt er som det skal være.

 

Jeg tenker, får den for mye bensin? Eller har jeg hatt litt mye olje i bensinen(slumper jo oppi :eek: )

Har sjekket drivstoff silen den er ren og pen. Choke spjelt står helt åpent?

Link to post
Share on other sites

Hadde en gammel Skruzuki en gang, gikk på alt som lignet bensin :smiley: , hadde alltid nok olje i bensinen + en skvett for å være sikker ...

 

Den hadde fast tenning, regner med at de nyere modelene regulerer tenninga med gass pådraget, går all leanikk lett og fint ??, ikke noe som henger ??

 

Har du prøvd å rense forgasseren, eller i hvertfald justere den riktig .

Skru dysa forsiktig helt inn, for så skru ca 1.5 omdreining ut, start motoren, la den bli varm, juster deretter dysa til det punktet der motoren går høyest på tomgang +1/8 omdreining ut, prøve kjør motoren, hvis den er treeeg, gi den 1/8 omdreing til ut, prøv igjen ( gjenta siste justering hvis nødvendig )

 

Lykke til videre

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...