Tine IV Startet 18.September.2006 Del på Facebook Startet 18.September.2006 Etter en langhelg på sjøen , på vei hjem så sto vannpumpa (pentry) og gikk hele tiden . Lurte j o på hva det kunne være , etter en kjapp sjekk så fant jeg feilen . Overtrykksventilen som sitter inn på varmtvannstanken åpner seg så for det blir trykk og lukker igjen .Finner ikke noe å stille på trykket på den så da er det vel bare å bytte den da vel ? Eller kan den fixes på noe måte ? Er en liten messing lignede sak med en slik åpningsventil , du kan løfte opp for å slippe ut trykket . Forslag .... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
NilsPils Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Høres ut som om fjæra er gåen. Jeg ville byttet ventil. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Keiko Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Hei Det kan være feil med Pentrypumpen din, slik at den gir for høyt trykk.. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 18.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2006 Det kan være feil med Pentrypumpen din, slik at den gir for høyt trykk.. Hvordan finne ut om den gir for mye da ? Den virker ikke sånn når jeg setter på springen (vannkrana) da , ser da ut som det trykket som har vært der hele tia . Har vært ombord å studert litt , ikke helt sikker på hvordan jeg for ut ventilen .Tipper det er bare å skru den rett av røret den står på, vis ikke vil den treffe tanken vis jeg må skru hele røret av .Selvsagt langt nedi bunnen av motorrommet så ikke den lettaste jobben. Men fixas må det , kansje lettast å kjøpe en ny å prøve det først da den koster en brøkdel av hva pentrypumpa koster .Skal være noe å holde på med hele tia med bil og båt , men trøsten er jo at det ikke er noe store dyre greier... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mix Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Sannsyfilis har du kun fått noe rusk i ventilen din. Tapp ut litt vann av tanken. Prøv å blåse ut rusket, gjerne med trykkluft hvis tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Hej TineII det kan oxo vara pentrypumpen, trykkgivaren som er kass....jag hade dette feilet häromåret, det tog 'hundre år' innan pumpen slog av....trykkgivaren kände ikka av trykket i systemet så pumpen bare gick o gick........ jag tog med hele pumpen til firman som säljer dessa Johnsonpump...dom skiftade ut det der lilla reläet/microswitch...tror det kostade under hundralappen! hade jag vetat hur det såg ut kunde man sikkert kjöpt samme på ELFA til 5-10 kr !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
skibsplast ohoi Svart 18.September.2006 Del på Facebook Svart 18.September.2006 Her deverre noen dårlige erfaringer med trykkventiler som åpner. Desverre er en del av dem konstruert slik at det ikke er så enkelt å få bytter fjær, eller å få vekk det lille rusket som lager trøbbelet, så sansynlig vis vil det være enklest å bytte ventil..... Deverre Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Tine IV Svart 18.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2006 Sånn til info for andre som kansje kommer borti noe av det samme. Var i båten nå og tok ut pentrypumpa (Fjolet) der som di 2 + kablene går inn er det et lite deksel med en liten stjerne skrue ,skudde av deksel og inne i der er det en liten skrue til som jeg skrudde inn .Da sto spruten ut av ventilen , så jeg skrudde den langt ut . Nesten helt ut ,og satt på vannet igjen og alt var tipp topp .Så på denne typen Fjolet pumpe så kunne trykket justeres ,selv om skruen var gjømt bak dekselet til + kablene . Må takke BP igjen for spart arbeid og penger Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.