Jump to content

Noen erfaringer med flexiteak


isbjorn

Recommended Posts

har flexiteak på min båt på akterdekk,badeplattform og baugspyd vurderer og legge på dollbord.

Var inne på tanken og legge på flyen også men det er jo et kostbart produkt.

Får du flekker som ikke lar seg fjerne så er det bare og bruke et groft pussepapir så fjerner du det men det meste lar seg vaske bort.

Vaskes med grønnsåpe/ajax til vanlig rengjøring er fornøyd så langt men så har jeg ikke hatt det i mere en 1 år (litt under det) Har Du fått tilbud fra noen forhandler?

Link to post
Share on other sites

Snakket med en rerpesentant for Flexiteak på "Båter i sjøen"-messa tidligere denne måneden. Jeg var litt skeptisk da det virket vanskelig å vaske rent. Helt nytt har det litt grov struktur.

 

Fikk beskjed om at det burde pusses litt over det hele med en gang - da fjernet en den grove strukturen, det ble lettere å vaske og skitten satte seg ikke så lett fast.

 

Men jeg har tilgode å sjekke om dette stemmer i empirien... :wink:

Link to post
Share on other sites

Fikk lagt Flexiteek på akterdekk og badeplatform for snart 2 år siden, er godt fornøyd så langt. Om det ser "fake" ut blir vel en subjektiv vurdering, stikker du nesa i dørken ser du at det ikke er "the real thing", but frankly my dear, I don't give a damn, jeg har nok teak å pusse på likevel, og kommer til å legge på flybridge og dollbord også når det siger til mer penger (regner med det blir en god stund til) etter motorbytte i Baylineren

Redigert av sumo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Skulle et slikt belegg blir aktuelt, vil jeg ha et, fortrinnsvis ensfarget, som ikke gir seg ut for å være noe det ikke er. Har flexiteek eller andre produsenter alternative farger etc?

 

(Vokste selv opp med mursteinstapet og vinylparkett, og har intet ønske om å videreføre tradisjonen)

Link to post
Share on other sites

Flexiteak blir nok varmere å trå på i solen ja, og kaldere når det ikke er sol.... omtrent som all annen laminat som er i plast...Derfor er det kun ekte vare som gjelder når man skal legge noe etter mitt syn... Har selv slike fakeplater i dørken på båten inne og det er kaldt å gå på sammenlignet med ekte vare..

 

Hvorfor skal en legge "faketeak" når det er dyrere enn ekte vare skjønner jeg ikke... det er riktignok ikek stuerent med ektevare om en politisk korrekt, men det miljømessig er i faken noe bedre den heller..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Flexiteak blir nok varmere å trå på i solen ja, og kaldere når det ikke er sol

 

Hvorfor skal en legge "faketeak" når det er dyrere enn ekte vare skjønner jeg ikke... det er riktignok ikek stuerent med ektevare om en politisk korrekt, men det miljømessig er i faken noe bedre den heller..

 

Vær obs på at også ekte teakdekk er også rimelig varm å gå på. Det miljømessige dialemmet er nok til stede ja. Men det er sikkert den del teak av god gammel kvalitet teak som "resirkuleres". Jeg vil i alle fall tenke meg om før jeg legger hurtigvoksende plantasjeteak på båten. Nå må jeg snart skifte ut noen teakbiter i copiten og tvilen om hva jeg skal bruke er til stede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...