Troll 20 Startet 21.September.2006 Link til dette innlegget Startet 21.September.2006 Holder på å montere nytt ekkolodd i båten, Furuno LS4100 med gjennomgående bronsesvinger. Har laget hull i skroget, var ikkje kjekt å borre 25mm hull gjennom der , og laget klosser til innvendig og utvendig av skroget for å få ein plan anleggsflate for svingeren med mutter. Så til det er lurer på; i monteringsanvisningen står det at eg skal bruke "marine sealant" rundt om kring svingeren og klossene for å få dette bra og tett. Kan eg bruke Tec7 til dette, eller bør eg få fatt i noe annet..? Kan vel kanskje nevne at både skroget og klossene er kjerneved av furu... Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Nøtterøy Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jeg hadde en tresnekke hvor jeg borret et tilsvarene hull til en svinger. Jeg brukte Tech7, og det ble potte-tett! Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Mener og ha hørt at Tec 7 ikke skal benyttes under vann, jeg selv brukte et sicaflex produkt, var det 299 eller noe tro. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Brukte selv tec 7 når jeg gjorde dette i våres, og det har vært potte tett hele denne sesongen. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Nøtterøy Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Mener og ha hørt at Tec 7 ikke skal benyttes under vann, jeg selv brukte et sicaflex produkt, var det 299 eller noe tro. "limte" fast en trekloss på akterspeilet på Baltic`en her i våres med Tech7, som jeg skrudde en hekksvinger fast til. Den klossen henger som støpt, da jeg tok opp båten her i forrige uke sjekket jeg klossen, og den får en ikke av igjen uten å bruke kniv eller øks!! Så Tech7 virker godt under vann også! Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 22.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Da ble svingeren montert i går kveld vha. Tec7. Rekner med at det går bra og at det vart tett Det står forøvrig i produktinformasjonen til Tec7 at det hefter selv under vann, så om man vil lime fast noe under vannlinjen mens båten ligger utpå er Tec7 tingen... Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.