Jump to content

Tips til montering av bronsesvinger..?

Troll 20

Recommended Posts

Holder på å montere nytt ekkolodd i båten, Furuno LS4100 med gjennomgående bronsesvinger. Har laget hull i skroget, var ikkje kjekt å borre 25mm hull gjennom der :wink: , og laget klosser til innvendig og utvendig av skroget for å få ein plan anleggsflate for svingeren med mutter. Så til det er lurer på; i monteringsanvisningen står det at eg skal bruke "marine sealant" rundt om kring svingeren og klossene for å få dette bra og tett. Kan eg bruke Tec7 til dette, eller bør eg få fatt i noe annet..? Kan vel kanskje nevne at både skroget og klossene er kjerneved av furu...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Mener og ha hørt at Tec 7 ikke skal benyttes under vann, jeg selv brukte et sicaflex produkt, var det 299 eller noe tro.

"limte" fast en trekloss på akterspeilet på Baltic`en her i våres med Tech7, som jeg skrudde en hekksvinger fast til. Den klossen henger som støpt, da jeg tok opp båten her i forrige uke sjekket jeg klossen, og den får en ikke av igjen uten å bruke kniv eller øks!!

Så Tech7 virker godt under vann også!

Da ble svingeren montert i går kveld vha. Tec7. Rekner med at det går bra og at det vart tett :smiley: Det står forøvrig i produktinformasjonen til Tec7 at det hefter selv under vann, så om man vil lime fast noe under vannlinjen mens båten ligger utpå er Tec7 tingen...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...