Jump to content

Båten skal kjøres Arendal - Molde, så snart som mulig

Alvito

Recommended Posts

Da ser jeg hvor du har gått (blå strek?) Det er ikke vanlig å gå der, rød strek er den vanlige ruta her, går en utenfor leden i dette området må en være ekstra obs, for her er det mye grunner. I dårlig vær så "koker" hele området utenfor Hindøyna.

Hindoeyna1.GIF

Ser ut som du har hatt en kjempe fin tur, gikk også gjennom Røyksundkanalen no i sommer etter anbefaling, men kom til at gå gjennom den kanalen med båter på over noen og 30 fot er litt for risikabelt. Som du sikkert har fått med deg så er det et eldorado for båtfolk her på kysten av Sogn og Fjordane og Møre og Romsdal :yesnod:

:flag: Velkommen til Molde, Alvito! :flag:

Har vært litt opptatt i det siste med andre gjøremål, så dette hadde jeg ikke fått med meg før idag!

Hørtes fint og spennende ut med reiseskildringene fra turen oppover.

Håper det blir mye fint høstvær utover (som det pleier), slik at du kan få med deg noen av de mange perler her i fjorden og ut mot storhavet, - Bjørnsund, Ona fyr og Finnøya, - ja,bare for å nevne noen i farten!

Du skal være velkommen til dette eldorado for båtfolk, - og jeg skal være på utkikk etter "Alvito"

Ship O'Hoi :sailing::flag::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Da ser jeg hvor du har gått (blå strek?) Det er ikke vanlig å gå der, rød strek er den vanlige ruta her, går en utenfor leden i dette området må en være ekstra obs, for her er det mye grunner. I dårlig vær så "koker" hele området utenfor Hindøyna.

Det er helt korrekt at det er litt utenfor leden. :yesnod: men vi tar, der det ser mulig ut i fra kartet, noen kanskje litt risky avstikkere for å få litt avbrekk. Det hører med til historien at det var helt havblikk og vi satt på CBC dekk med god utsikt i forholdsvis klart vann. Når det er sagt så er det vanskelig å bedømme dybder utifra visuell referanse.

Veldig flott område forresten i Sogn og Fjordane skjærgården. Etter flere år (10 år) med båter av ymse slag i sørlandsskjærgården så mener jeg at hverken Hordaland eller Sogn og Fjordane har noe å skamme seg over når det gjelder skjærgård og mangfold, tvert i mot... men badetemperaturen er nok en del grader høyere på sørlandet...

Redigert av Alvito (see edit history)
men badetemperaturen er nok en del grader høyere på sørlandet...

Kan ikke klage i sommer da, flere plasser under årets båtferie målte vi 22-23 gr i vannet :diving: ,

for to helger siden var vi og badet på Grotlesanden, der var det 18 gr i vannet, helga før var jeg i Portugal (Espinjo) der var det ikke mer enn 16-17 gr. Så satser vi på at det blir slik hver sommer her på Vestlandet :cool:

Redigert av Haakon (see edit history)
Kan ikke klage i sommer da, flere plasser under årets båtferie målte vi 22-23 gr i vannet :diving: ,

for to helger siden var vi og badet på Grotlesanden, der var det 18 gr i vannet, helga før var jeg i Portugal (Espinjo) der var det ikke mer enn 16-17 gr. Så satser vi på at det blir slik hver sommer her på Vestlandet :cool:

17 grader er det vi har i badetemperatur her nå, varierer faktisk mellom 17 og 18..

I sommer var det faktisk i perioder over 25 grader, da er det så selv jeg vurderer en dukkert.

Dette er temperaturer i Oslofjorden.

:flag: Velkommen til Molde, Alvito! :flag:

Håper det blir mye fint høstvær utover (som det pleier), slik at du kan få med deg noen av de mange perler her i fjorden og ut mot storhavet, - Bjørnsund, Ona fyr og Finnøya, - ja,bare for å nevne noen i farten!

Du skal være velkommen til dette eldorado for båtfolk, - og jeg skal være på utkikk etter "Alvito"

Ship O'Hoi :sailing::flag::seeya:

Hei, vi gleder oss til å ta fatt på nevnte øyer + mere til når sommeren nærmer seg. Har vært på noen av disse øyene i min ungdom men det begynner å bli noen år siden nå.

Vet ikke helt hvilken marsjfart du regner, men jeg synes det er veldig ambisiøst det du legger opp til. Det er ikke lange lyse kvelder lenger, og skal du greie dette med din timeplan, skal du ikke slakke av mye underveis. Hvis været er noenlunde greit, tipper jeg du bruker det dobbelte av den tiden du har estimert. Ikke misforstå nå, men vestlandskysten er liksom litt annerledes enn sørlandet. Håper du legger inn tid nok til å unngå stress for å rekke fram i tide. Lykke til !!

Timeplanen holdt heldigvis :flag: , faktisk 6-7 timer foran.. :sailing:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...