Fyken Startet 22.September.2006 Link til dette innlegget Startet 22.September.2006 Takk for mye god repsons i tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=24519 Jeg har nå fått tilbud om å kjøpe en brukt Yanmar 3HM, 83-modell i "strøken" stand. Den er totaloverhalt med nyhøvlet topp, nye stempelringer, nye ventiler, slanger, filtre, anoder osv osv, og selgeren virker som en pålitelig fyr. At den er saltvannskjølt er selvsagt et aber, men båten ligger et kvarters gange opp i Otra (Kjøita for de som er lokalkjent i Kristiansand), så den får spylt gjennom systemet med ferskvann hver gang den har vært i bruk. Motoren som står i nå, en VP fra 1973 har ingen tegn på tæringer, så jeg regner med at det ikke vil være noe stort problem med Yanmaren heller. Er det noen som har erfaringer med denne motoren? Er det noe spesielt jeg bør være oppmerksom på? Er 30 000 en grei pris? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Jeg er meget fornøyd med min Yanmar og de fleste er vel enige i at yanmar er noe av det beste man kan få, ang. prisen så hadde jeg vel prøvd og prute ned den litt det er vel kjøpers marked nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.