Jump to content

Bytte Mercruiser fra 7,3 til 4,2

Lykkepilen

Recommended Posts

Den er vel nesten 300kg lettere enn 7,3 literen.

Hvor tung er da 7,3 literen :eek:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ojjjj det var tungt det, tenkte på den som en mulighet i C/C BADRAST men nå ble jeg usikker

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Vil dette bli tungt på en helplaner på 8x3meter elelr går det bra. Mener selv det er bra bæring i akterenden. Npå er det jo ikke slik at jeg skal kjøpe motor enda men det er jo fint å vite om alternativene. Hvilken størrelse har dere på båtene dere som har denne motoren?

Min er 26 fot. Eller 8,36 meter totalt. Bredde 2,59. Litt tung å få i plan men det pga mangel på turbotrykk. ELlers er den litt tung å holde i plan ved fart lavere enn 17-18 knop. MÅ da bruke flapsa haeil nede for å få nok bæring + drevet heilt inn. Vet ikke hvor mange grader v-bunnen er på Wellcraft Excel. Er dun noe flatere blir der vel bedre bæring i hekken.

Glemte ein ting. Båten veier ca 2900 kg

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Jeg hadde den 7,3 Mercruiser på en Skarpnes9100. Lempet inn 60 KG bly i nesa på båten, lå som en dronning i vannet. Gikk som ei kule også, rett i plan uten noe tull. Ikke noe venting på turbotrykk, masse skyv med en gang vi ga på (sakte og rolig seff) :-) Skarpnes9100 er 3 bred og 9100 lang med laaang badeplattform og lang nese.

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg var å så på en SeRay 250 med denne motoren og den var tung i hekken. Gikk bra når den først var kommet plan, men med gummibåten på badeplattformen og to voksne på sofaen bak ville den ikke i plan.

Da var det alle mann frem i bauen, så kom den så en kule.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...