Jump to content

Bytt navn til Ingars koseklubb!


stopsign

Recommended Posts

Herregud for en slapp gjeng!

Her er det et 20-talls aktive brukere som prater med hverandre i en snill, søt og avslappet tone. Alle er så enige så enige. Diskusjonene kan knapt kalles diskusjoner, til nød greie svar på kjekke spørsmål. Her settes ingen ting på spissen. Ingen svar er kritisk pågående. Ingen vitser med innlegg. Alt er bare sukkersøtt.

 

Så lager vi litt spørreundersøkelser: Hvor kommer strømmen fra? Hva går den til? Her du motorbår eller seilbåt? Noen håndfull svar her og der. Spørreundersøkelser skulle ikke ha lov til å gå mer enn en måned. Og får de færre enn 14 svar på 14 dager, så til helve.. få de vekk!

 

Hadde det ikke vært bedre med en skikkelig diskusjon? Klare standpunkter og klart svar tilbake hvis folk har totalt feil? Helvete er kanskje en j**lig plass, men den har i alle fall skikkelig temperatur!

 

 

Forøvrig synes jeg en del gamle innlegg hele tiden ligger omtrent først i køen. Går det ikke an å få datert dem i oversikten over innlegg? Selv Båtmagasinet klarer jo en slik enkel ting.

 

:lol::sad::wink::lol::lol::nonod: :kiss :lipssealed :sleep::smiley::cool::crazy::cryin::blush::eek::lol: :nono: :seeya::smash::nonod::drink::drink::smiley::puke:

 

Nei, nei, nei !

:-) holder lenge!

Link to post
Share on other sites

hehe.....aner litt misunnelse  :lol:

Har slått meg hvor mye bedre både aktivitet og miljø er her enn hos Båtmagasinet nå. Kunne egentlig tenkt meg å skjelle deg ut med en OJ-monolog, men det gidder jeg ikke bruke  tid på.

 

Ellers har vi da nok av diskusjoner her? Det at vi ikke bruker skjellsord om hverandre betyr da vel ikke at vi alle er enige? Gamle innlegg ligger først fordi det er kommet nye svar på dem. En meget bra løsning, hvem gidder se om det er kommet nye svar på gamle spørsmål hos BM?

 

Men, men...... har jo skjellt ut Båtmagasinet selv en del ganger så dette får vi nå tåle selv om jeg synes du er en dust pga. navnet på innlegget ditt. Selve innholdet er jo et greit standpunkt.

ellers er vel dette det første useriøse innlegget her på siden, ikke verst at det tok så lang tid før det kom  :smiley:

 

Har også forståelse dersom Ingar velger å slette innlegg med ren personsjikane i subjektfeltet eller innholdet.

Link to post
Share on other sites

Hallo StopSign

 

Flott reflektert innlegg du har. Er selvfølgelig helt enig med deg.

 

Alle fora der folk hygger seg og utveksler erfaringer og humor uten å bruke hedersord som: dritt, idiot, analfabet er dødkjedelige og slett ikke noe for gutter med ekte sjøvannsbestandig hår på brøstet.  

 

Det verste med baatplassen er jo at du ikke er helt anonym. Du kan jo simpelthen ikke fornærme folk med injurierende betegnelser da noen kan se hvem du er.  

 

Nei det er bedre å kunne sitte gjemt under dyna, skrike ut usakligheter mens en klør seg på det hårete brøstet.

 

Sånn er det med det!

Link to post
Share on other sites

Nå må dere slappe av!!!

 

Jeg er i min fulle rett til å synes at sorteringen av innlegg er helt på trynet. Nye spørsmål SKAL først i køen.  At et 3 måneders innlegg plutselig er først i køen fordi noen har skrevet et svar der de sier seg enig, er bare helteit. På Båtplassen kan man søke etter dato, etter hovedinnlegg, med underinnlegg eller uten underinnlegg. Da har jeg et valg. Det har jeg ikke her og jeg misliker det.

 

At jeg også misliker alle disse rare figurene som dukker opp i teksten, må jeg vel også ha lov til??? Smaken er forskjellig. Jeg liker ikke skålende gule månefjes med ølglass i hånden, men du må gjerne synes at det er ustyrtelig morsomt å ha i ditt seriøse innlegg. Innlegget mitt blir ikke usakelig selv om jeg er motstander av gule fjes.

 

At jeg ikke liker enkelte spørreundersøkelser, er også min smak, du kan fortsatt like dem. Men en spørreundersøkelse som har ligget først i køen i en drøss uker, uten at folk en gang gidder å bruke 2 sekunder og 2 museklikk på å gi sin stemme, har ikke livets rett og bør ikke oppta plass på førstesiden.

 

Å kalle meg useriøs, sammenligne meg med Raymond og bare slenge dritt, viser klart at Ingars Koseklubb er en passende betegnelse.

 

Ha en fortsatt koselig dag i klubben deres.

 

stopsign

Link to post
Share on other sites


stopsign: Men en spørreundersøkelse som har ligget først i køen i en drøss uker, uten at folk en gang gidder å bruke 2 sekunder og 2 museklikk på å gi sin stemme, har ikke livets rett og bør ikke oppta plass på førstesiden.

 

Som jeg har skrevet tidligere står meningsmålinger limt i to uker, vurderer å korte det ned til en uke.

 

Ang. flytting til toppen:

Det kan jo hende at en ny bruker har svar på spørsmål i gamle tråder.

Hvis ikke de ble flyttet til toppen ville det ikke ha noen hensikt å svare på annet enn det som står på forsiden.

Alle moderne forum fungerer slik.

 

Forøvrig så har jeg intet imot at du prøver å provosere litt, men da bør du også ta det som kommer i retur uten å syte....

Link to post
Share on other sites

Til "stopsign":

 

Du ber på den ene side om toleranse for dine synspunkter, på den andre hevder du meget sterkt hvordan noe skal være, sogar SKAL!

 

Du konstater at ingen ting settes på spissen, at ingen svar er kritisk pågående, ingen vitser med innlegg.  

 

Når du så i direkte sammenheng får svar satt på spissen, når folk blir kritisk pågående til innlegget ditt, og benytter humor og ironi - DA får du dette til å bli: ".....bare slenge dritt.."! :sad::nonod::smiley::seeya::lol:

 

Hvis det heretter ikke kommer innlegg fra deg som har med båt å gjøre, synes jeg man må kunne si at du er useriøs!

 

Ser frem til til båtrelaterte innlegg fra deg!  :seeya:

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Heisan stopsign!

Synes ikke det du skriver i seg selv er så dumt, er i grunnen enig i noe av det men alt i alt synes jeg forumet er bra som det er!

 

problemet er at du provoserte veldig med tittelen på innlegget ditt og dermed leser folk det du skriver som fanden leser bibelen. budskapet ditt kommer ikke frem!

 

Vi som er her synes det er ganske flott med et lite, tett miljø men vil jo gjerne ha med så mange som mulig bare de oppfører seg ordentlig og ikke gir livsfarlige råd eller forsøpler siden.

 

Synes nå at det har vært mer humor her en andre steder i det siste, og ser frem til noen gode BÅTRELATERTE krangler utover vinteren i alle vennskapelighet  :seeya:

 

Velkommen  til siden stopsign, håper ditt neste innlegg blir om båt og båtliv eller noe annet konstruktivt. Hvis du etter en stund ikke liker siden er det jo bare å ikke lese den ikke sant?

Link to post
Share on other sites

Nå synes jeg Stopsign har fått nok oppmerksomhet. Det er jo nettop slike innlegg som har ødelagt Båtplassen hos Båtmagasinet. Masse usaklige innlegg, mange usaklige svar, og mye drittkasting. Mitt håp er at Baatplassen.no kan fortsette den positive utviklingen, med mange og gode spørsmål og svar, hvor ingen spørsmål er dumme, og med mye humor.

 

Så blir vi forhåpentligvis flere og flere etter hvert.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei og hå!


stopsign: Herregud for en slapp gjeng!- - - -Alt er bare sukkersøtt.-----

Men her er vi for å få hjelp eller å hjelpe andre. Dessuten er det ikke så helt inn i hampe  rau . . . . . dumt å ha det litt moro også? Muligens er vi nok en gjeng som "går igjen" her nå. Men forumet er jo ganske nytt. Selv ''frekventerer'' jeg mange diskusjonsforum for hjelp eller for å hjelpe andre. Og Båtmagasiets forum er så lang det aller beste forumet for å nå ut til de store massene. Men hadde det ikke vært for alt ''mølet'' som stadig dukker opp der, hadde det ikke vært behov for baatmagasinet.no.

 

Kan vi ikke bare smile

 

Bilde

 

og glede oss over at vi er blant dem som er så priviligerte at vi har båt og kan utnytte den fantastiske kysten vi har?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


stopsign: Ingen vitser med innlegg. Alt er bare sukkersøtt.

 

Helvete er kanskje en j**lig plass, men den har i alle fall skikkelig temperatur!


 

 

Usjameiagitt ?? Hvis det er så fælt og ekkelt her inne med bare snille og pene mennesker som aldri gjør noe galt, reine Kardemommeby altså, alle bare *koser* med hverandre altså, åffer I GRANSKAUEN gidder du og kommentere det ? Det er jo ingen tvang å taste www.baatplassen.no på tastene sine og trykke enter ?

 

Humor ? hææ ? Hvis referansen er den *voksne* humoren som gjenspeilez hos nabo'n, tja den savner jeg ikke veldig...

 

Alle barn har rett til å mislike det de vil, men som sagt er jo det herlige oppi det hele at her på ultrakoselige Ingars koseklubb er det frivillig å kose seg. Eller ?? :smiley:

 

Det var nevnt et sted om at dette muligens burde sensureres, for noe tull. Eneste personhetsen her er vel fra stopsign til Ingar, som burde ha ryggrad til å tåle kritikk i kraft av adm, samt fra noen *kosere* tilbake til stopsign som naturligvis også burde tåle kritikk for å starte denne totalt fjollete tråden.

 

Det tok litt tid, men endelig fikk vi en slik tråd her inne også. Har igrunn savnet det....... :seeya:

 

Men fjollete eller ei, det finnes overhodet ingen grunn til å fjerne den.

Link to post
Share on other sites

Jeg er nesten helt enig..

Dette er en koselig plass..En hyggelig plass hvor vi kan få svar på ting vi lurer på.

Det er slik det bør være.

Men det er ikke bare Ingars koseklubb. Det er også KaFarsken's Koseklubb. En plass hvor jeg trives.

Og det er sikkert en god del andre som har dette som sin koseklubb.

 

Det var min mening. Og jeg er stolt av og være medlem her.

 

Ha en fortsatt flott dag

Link to post
Share on other sites

Hurra


KaFarsken:

Men det er ikke bare Ingars koseklubb. Det er også KaFarsken's Koseklubb. En plass hvor jeg trives.

Og det er sikkert en god del andre som har dette som sin koseklubb.


Det er min og!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Lars H.: HurraKaFarsken:

Men det er ikke bare Ingars koseklubb. Det er også KaFarsken's Koseklubb. En plass hvor jeg trives.

Og det er sikkert en god del andre som har dette som sin koseklubb.


Jeg tror faktisk det er alles, bortsett fra et par stykker som ikke har forstått at :"Du må velge sjæl"

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

:cheers:

Hurra for koseklubben !

Som sagt ovenfor, det er helt frivillig å delta på BP. Takk til Ingar for at vi har BP hvor det er mulig å få hjelp til det meste og slippe slenginnlegg som liksom skal piffe opp diskusjonen.

 

Jeg sjøsetter 29. mars.

Ha en God Dag.

 

Haba

Link to post
Share on other sites

Jeg er i min fulle rett til å synes at sorteringen av innlegg er helt på trynet. Nye spørsmål SKAL først i køen.  

*klippet litt*

Da har jeg et valg. Det har jeg ikke her og jeg misliker det.

 

At jeg også misliker alle disse rare figurene som dukker opp i teksten, må jeg vel også ha lov til??? 'klippet litt* Innlegget mitt blir ikke usakelig selv om jeg er motstander av gule fjes.

 

At jeg ikke liker enkelte spørreundersøkelser, er også min smak, du kan fortsatt like dem.

Jeg kan bare ikke skjønne hva i granskauen du gjør her når alt er ille og ikke er slik du vil ha det? Kanskje du kan lage ditt eget forum? :-) Det gjorde Ingar da han var uenig/ikke likte et annet forum.... Funka fint, det..

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...