Jump to content

VP MD5 fra saltvanns- til ferskvannskjøling


Kosmix

Recommended Posts

Hei,

 

har vært å sett på en seilbåt fra 1980 med en saltvannskjølt VP MD5 7,5hk som, etter sigende, er like gammel som båten. Jeg er ingen mekaniker og har lite kjennskap til motorer...

 

Er det noen som vet noe om levetid på slike motorer, og om det er noen vits i å bygge om til ferskvannskjøling? Hva vil det koste?

 

Er det evt. like bra og bare kjøre den til den dør?

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, ...men jeg sjekke pris på ny 8hk Yanmar, og de koster ca 40 store... ikke sikker på om det var med eller uten seildrev. Trolig uten.

Ikke forstår jeg hvorfor en så liten motor koster så mye.

 

Skremmer meg litt fra tanken på å kjøpe båt når de aktueller båtene har 20-30 år gamle motorer, og innenbords er viktig for meg.

 

Det er kanskje like greit å hoppe i det som å krype i det!

:confused:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Ingen grunn til panikk. Hvis den starter og går er det bare å kjøre så lenge det går. Jeg ville ikke rotet noe med den i det hele tatt, men kjørt den som den er. Spar heller penger og kjøp ny den dagen den takker for seg. Har kostet mye penger på gamle motorer opp gjennom tidene og har stort sett kommet til at jeg heller burde kjørt til det stoppet og kjøpt ny.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...