Jump to content

Awlgrip - erfaringer ?


elvis

Recommended Posts

Heisann - mitt første innlegg blir et spørsmål:

 

Fribord som er lakkert med "Awlgrip" skal iflg produsenten ikke poleres , men kun vaskes og vokses. Det markedsføres egne produkter for dette formålet - men disse får man ikke tak i her i landet..

 

Derfor: Noen som har awlgrip på fribordet ? - Hva benytter man ?

Link to post
Share on other sites

Hei elvis -

 

Jeg har en seilbåt som er lakkert mørk blå med Awlgrip på fribordet. Båten er fra 2004.

Da jeg hadde den på land nå for 10 dager, siden gikk jeg over hele fribordet med

" Hard Glans" for båt . Dette er en spesialvoks som selges av Per Hagen A/S ( www.perhagen.no)

i Kristiansand. Veldig grei å jobbe med - du trenger ikke maskin, men for et godt resultat må du ha god temperatur ( 12-15 grader ?). På et par steder var det spor etter fendergniss. Disse ble polert ut med

"Color back" som du får på de fleste besnsinstasjoner. Resultatet er meget bra. Virker som også saltet slipper fribordet, og det er ikke spor etter skittrenner etter et par dager med regn.

 

Lykke til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...