Brigg Startet 25.September.2006 Del på Facebook Startet 25.September.2006 Etter at den forskrevne ventetiden var gjennomført kom vår nye lettmatros til verden fredag 22. kl 17.55. Det ble en gutt denne gang, slik at kjønnsbalansen om bord nå er gjenopprettet. Alt vel med Fruen og barnet, og største lettmatros er såå stolt. Spesialinfo til medlemmer av rosa forum: LOA: 52 cm Deplasement: 3700 gram. Med hilsen Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Fyken Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer masse. Fikk selv en datter 15. juli, og har en gutt på sju fra før, så her er også kjønnsbalansen rimelig god. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer så meget til deg og fruen din Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
tuffff Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer med forøkelsen, Brigg mvh tuffff PS! Sorry med rotet til morgenen i dag! Det var en som ikke hadde gitt den beskjeden han hadde lovet å gi. DS Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer så masse!! Men.... Ser av avatar at nyvinningen må da ha et planende skrog? Gutt og allting!!! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
GOE Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer så mye! Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Hallaron Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Kratulerer med ny lettmatros, bra å se at tilveksten sikres. HH kidsafe Har vi funnet å være den suverent beste redningsvesten til ungene. Har testet ulike modeller i basseng før vi bestemte oss Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Windy37GM Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 (redigert) Grattis :-) Hyggelig med flere lettmatroser. Barn i vannkanten på stranden og unger på brygga som fisker krabber er noe av det koseligste jeg vet om ifb med båtlivet. Og når de sover etter kl 19:30 :-) Joda310 med 1 på 1 1/2 år og en på 4 1/2 år Redigert 25.September.2006 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Troll 20 Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer så mykje Brigg Blir bare artigere og artigere båtturer av dette Vart ein forandring hos oss når nr. 2 kom, men intet problem å spore. No fyker dei begge, han på fire og han på ett, rundt om i båten og storkoser seg sammen. Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
SpaceCab Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer med det nye mannskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Grattis Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Pjolter Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer sååå mye med et nytt tilskudd til båtlivet. Flott at alt er bra med Mor og Barn. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
JanS/EIR Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Hjertelig til lykke til Brigg og Briggfruen! Ombord i Gygra er det barnebarna som fyker rundt nå etterhvert. Morsomt det også. Dere kan glede dere, selv om det nok blir en stund til! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Grattulerer med med familieforøkelsen Du vet, en er som ingen, to er som 10 Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
GeirT Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Brigg skrev: Etter at den forskrevne ventetiden var gjennomført kom vår nye lettmatros til verden fredag 22. kl 17.55. Gratulerer så mye ! Han er en heldig kar, som fikk mønstre på som 1.reis som lettmatros. Oss andre dødelige måtte begynne som dekksgutt. Men når pappa'n er rederen så... Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
bluesea Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gratulerer så mye og blir nok en god matros om noen år Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2006 Tusen takk for hyggelige hilsener alle sammen. Briggfruen hilser også, hun har litt dårlig tilgang til internett selv om hun ligger på det som antagelig er landets mest moderne barselavdeling. Båtsesongen har så langt vært meget amputert på grunn av omstendighetene. Hittil har vi tre overnattinger ombord i båt, to av disse ombord i Gamle Salten i Stavanger i mai. Nå blir det etterhvert to uker fødselspermisjon på meg, og det er fremdeles mye igjen av båtsesongen. Hva mener dere, er det for tidlig å ta med minsten på tur? tuffff skrev: Sorry med rotet til morgenen i dag! Det var en som ikke hadde gitt den beskjeden han hadde lovet å gi. Å, ikke noe å snakke om. Kontaktpersonen var meget hyggelig og hjelpsom, og det hele ordnet seg på et par minutter. Fint om du kan gi meg beskjed når stativet er kommer frem, så slipper jeg å spekulere på om det hele gikk greit. vikers skrev: Men.... Ser av avatar at nyvinningen må da ha et planende skrog? Er ikke helt sikker på om jeg følger deg her. Men han er i alle fall glatt og nysmurt under, ikke mye motstand i vannet :-) hallaron skrev: HH kidsafe Har vi funnet å være den suverent beste redningsvesten til ungene. Har testet ulike modeller i basseng før vi bestemte oss Minsten må nok finne seg i å arve etter søstera. Vi har en 5-15 kg Baltic som begynnervest. Pent brukt, men jeg må innrømme at vi aldri har prøvd den i vannet. Største lettmatros har nylig fått hånd om en Balticvest med Eliasmerke på. Utrolig populært! Joda310 skrev: Og når de sover etter kl 19:30 :-) Dette har jeg hørt fra andre også. Men ingen vil fortelle hva man skal gjøre for å få dem i seng så tidlig. skibsplast ohoi skrev: Du vet, en er som ingen, to er som 10 Kan jeg tolke dette dithen at de kommende årene blir veldig arbeidskrevende? GeirT skrev: Men når pappa'n er rederen så... Takk for den, men i virkeligheten er det vel Fruen som er overreder. Jeg blir stort sett maskinist og smører ombord. Man blir liksom litt til overs ombord når Fruen tar båtførerbevis og VHF-sertifikat.... Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Frøken Fryd Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.September.2006 Del på Facebook Svart 26.September.2006 Brigg skrev: Dette har jeg hørt fra andre også. Men ingen vil fortelle hva man skal gjøre for å få dem i seng så tidlig. Brigg Det er enkelt. Rutiner og atter rutiner, vi starter alltid leggingen slik at de er i seng senest klokken 2000 (en på 6 og ei på 3) og har aldri problemer med dette. Men dette er noe vi har gjort omtrent fra de kom til verden. Det vanskeligste var vel å få sluitt på middagsluren noe som antagelig er et must. Og husk det skal være koselig og fint for barna å krype til køys. Er man derimot på tur kan nok reglene strekkes litt for det skal jo være litt ekstra det og Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Brigg Svart 26.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2006 jonkare skrev: Det er enkelt. Rutiner og atter rutiner... Høres enkelt ut i alle fall. Men kanskje ikke så enkelt i praksis. Kanskje du kan ta på deg å arrangere et lite kurs? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Nøtterøy Svart 26.September.2006 Del på Facebook Svart 26.September.2006 Rutiner er ikke lett på sjøen. Vår som nå er 6, har en lei tendens til å sovne bare jeg starter motoren. Så er sjøreisen på mer enn 30 minutter blir det en liten lur på minsten, og da er ikke kvelden like lett alltid! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 26.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2006 Nøtterøy skrev: Vår som nå er 6, har en lei tendens til å sovne bare jeg starter motoren. Vi har samme erfaring. Kanskje seilbåt er løsningen? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Poseidon Svart 26.September.2006 Del på Facebook Svart 26.September.2006 Gratulerer så meget Brigg og Briggfruen! Den lettmatrosen må være godt forberedt - han deltok sogar i båtførerkurset før han var født Hils så meget til både fruen og den stolte storesøster! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jon-Kåre Svart 26.September.2006 Del på Facebook Svart 26.September.2006 jonkare skrev: Er man derimot på tur kan nok reglene strekkes litt for det skal jo være litt ekstra det og Er man på tur kan vel kvelden strekkes hvis noen søvner litt av underveis. Arbeidet 6 mnd ved en liten landsby i tyrkia og der var bestandig barna med på fest ikke at jeg syntes noe om det men om nå klokken blir både 9 og 10 på kvelden når man er på tur må man vel bare ta det med godt humør. Vi voksne strekker vel kvelden og påfølgende morgen noe vi og. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ooma Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 Gratulerer! Fikk selv jente nummer to for to uker siden. Har nå en matros på snart to og en på to uker. Imidlertid har båten stått på land hele sommeren pga generelt travle dager og en kone med stor mage. Men til neste sommer.......... Sitér dette innlegget Oso Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.