Jump to content

Mannskapsøkning

Brigg

Recommended Posts

:flag:

Etter at den forskrevne ventetiden var gjennomført kom vår nye lettmatros til verden fredag 22. kl 17.55. Det ble en gutt denne gang, slik at kjønnsbalansen om bord nå er gjenopprettet.

Alt vel med Fruen og barnet, og største lettmatros er såå stolt.

Spesialinfo til medlemmer av rosa forum:

LOA: 52 cm

Deplasement: 3700 gram.

Med hilsen

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Gratulerer så meget til deg og fruen din

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Gratulerer så masse!! :flag:

Men.... Ser av avatar at nyvinningen må da ha et planende skrog? :confused:

Gutt og allting!!! :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Grattis :-)

Hyggelig med flere lettmatroser. Barn i vannkanten på stranden og unger på brygga som fisker krabber er noe av det koseligste jeg vet om ifb med båtlivet. Og når de sover etter kl 19:30 :-)

Joda310

med 1 på 1 1/2 år og en på 4 1/2 år

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Tusen takk for hyggelige hilsener alle sammen. Briggfruen hilser også, hun har litt dårlig tilgang til internett selv om hun ligger på det som antagelig er landets mest moderne barselavdeling.

Båtsesongen har så langt vært meget amputert på grunn av omstendighetene. Hittil har vi tre overnattinger ombord i båt, to av disse ombord i Gamle Salten i Stavanger i mai. Nå blir det etterhvert to uker fødselspermisjon på meg, og det er fremdeles mye igjen av båtsesongen. Hva mener dere, er det for tidlig å ta med minsten på tur?

tuffff skrev:
Sorry med rotet til morgenen i dag! Det var en som ikke hadde gitt den beskjeden han hadde lovet å gi.

Å, ikke noe å snakke om. Kontaktpersonen var meget hyggelig og hjelpsom, og det hele ordnet seg på et par minutter. Fint om du kan gi meg beskjed når stativet er kommer frem, så slipper jeg å spekulere på om det hele gikk greit.

vikers skrev:
Men.... Ser av avatar at nyvinningen må da ha et planende skrog?

Er ikke helt sikker på om jeg følger deg her. Men han er i alle fall glatt og nysmurt under, ikke mye motstand i vannet :-)

hallaron skrev:
HH kidsafe Har vi funnet å være den suverent beste redningsvesten til ungene. Har testet ulike modeller i basseng før vi bestemte oss

Minsten må nok finne seg i å arve etter søstera. Vi har en 5-15 kg Baltic som begynnervest. Pent brukt, men jeg må innrømme at vi aldri har prøvd den i vannet. Største lettmatros har nylig fått hånd om en Balticvest med Eliasmerke på. Utrolig populært!

Joda310 skrev:
Og når de sover etter kl 19:30 :-)

Dette har jeg hørt fra andre også. Men ingen vil fortelle hva man skal gjøre for å få dem i seng så tidlig.

skibsplast ohoi skrev:
Du vet, en er som ingen, to er som 10

Kan jeg tolke dette dithen at de kommende årene blir veldig arbeidskrevende?

GeirT skrev:
Men når pappa'n er rederen så...

Takk for den, men i virkeligheten er det vel Fruen som er overreder. Jeg blir stort sett maskinist og smører ombord. Man blir liksom litt til overs ombord når Fruen tar båtførerbevis og VHF-sertifikat....

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Brigg skrev:
Dette har jeg hørt fra andre også. Men ingen vil fortelle hva man skal gjøre for å få dem i seng så tidlig.

Brigg

Det er enkelt. Rutiner og atter rutiner, vi starter alltid leggingen slik at de er i seng senest klokken 2000 (en på 6 og ei på 3) og har aldri problemer med dette. Men dette er noe vi har gjort omtrent fra de kom til verden. Det vanskeligste var vel å få sluitt på middagsluren noe som antagelig er et must. Og husk det skal være koselig og fint for barna å krype til køys. Er man derimot på tur kan nok reglene strekkes litt for det skal jo være litt ekstra det og

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

jonkare skrev:
Det er enkelt. Rutiner og atter rutiner...

Høres enkelt ut i alle fall. Men kanskje ikke så enkelt i praksis. Kanskje du kan ta på deg å arrangere et lite kurs? :wink:

Brigg

Nøtterøy skrev:
Vår som nå er 6, har en lei tendens til å sovne bare jeg starter motoren.

Vi har samme erfaring. Kanskje seilbåt er løsningen?

Brigg

jonkare skrev:
Er man derimot på tur kan nok reglene strekkes litt for det skal jo være litt ekstra det og

Er man på tur kan vel kvelden strekkes hvis noen søvner litt av underveis. Arbeidet 6 mnd ved en liten landsby i tyrkia og der var bestandig barna med på fest ikke at jeg syntes noe om det men om nå klokken blir både 9 og 10 på kvelden når man er på tur må man vel bare ta det med godt humør. Vi voksne strekker vel kvelden og påfølgende morgen noe vi og.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...