Espen C Startet 25.September.2006 Del på Facebook Startet 25.September.2006 Her kan vi båteiere som ikke har tatt Båtførerprøven teste oss selv mange gamle "sjøulker" finner da kansje ut at Båtførerprøven kansje er en god ide. http://www.dinside.no/php/art_spor.php?id=1009&aid=20494 Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 (redigert) Må jo teste alt som er gøy, men stiller selvsagt spørsmål med "fasitsvaret" på spørsmål 6. Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann? Redigert 25.September.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann? Rødt og grønt. Kan jo ikke være noe annet ettersom bare hvit sektor angir rent farvann. Jeg fikk smekk over fingrene av Poseidon på D5L forumet fordi jeg ikke visste at klipping var utgått som fyrkarakteristikk som varslet fare. Det stod i boka for Båtførerprøven på 80 tallet - men det er utgått nå. Kanskje det ikke har gått ut av fasiten for Båtførerprøven ennå? Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 På spørsmål 6 stod det: Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann? (6 av 14)var det disse svaralternativene: Rød sektor Grønn sektor Hvit sektor Klippsektor (blinkende) Ifølge Dinside var det siste alternativet riktig, men alle fyr jeg har sett blinker jo hele veien rundt, og når jeg har kikket på kartet, har det alltid vært ett eller annet "grums" i rød og grønn sektor, men i hvit sektor er det stort sett alltid klart og fint og dypt farvann. Så jeg trodde faktisk de to første alternativene var de riktige. Er det noe som er forandret, eller er det DinSide-menneskene som trenger båtførerprøven? Christian 8-) PS.: Ser at Noen Andre også har festet seg ved det samme nå når jeg klikker på forhåndsvisning. Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
lano2 Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Det er derfor alle som har båtførerprøven går på grunn...... De går alltid på rød, grønn og hvit sektor ! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Lurespørsmål Fikk feil på "Hva slags forsikring bør en eier av en fritidsbåt minst ha?" fordi jeg ikke merket meg orden minst Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Det er derfor alle som har båtførerprøven går på grunn...... De går alltid på rød, grønn og hvit sektor ! Ja. Og de som ikke har båtførerprøven står grunn hele året Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2006 Man kan Bestille hefte om Båtførerprøven her http://www.sjovett.no/Bfp.htm Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gamle sjøulker er nøkkelordet, testen er fra vinteren 2001 og din side skrev allerede den gang at prøven var under revisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2006 Gamle sjøulker er nøkkelordet, testen er fra vinteren 2001 og din side skrev allerede den gang at prøven var under revisjon. Se her er den nye: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=24835 Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 25.September.2006 Del på Facebook Svart 25.September.2006 Se her er den nye: En ny demotest fra Norsk Test , eller den gamle demotesten deres hvor enkelte spørsmål ikke var oppdatert? (Du finner antagelig tidligere omtale av demotester ved å bruke søkefunksjonen på båtplassen. ) Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 9.Februar.2007 Del på Facebook Svart 9.Februar.2007 Man kan Bestille hefte om Båtførerprøven her http://www.sjovett.no/Bfp.htm Sit å ser på denne sida no, og forstår eg rett at dette heftet og alle dei andre er gratis? Synst det virker litt for godt til å vere sant Er det nokon som har prøvt dette Båtførarprøven heftet? Kan det brukast som pensum til båtførarprøven, eller trengst det bok i tillegg? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Sinten Svart 11.Februar.2007 Del på Facebook Svart 11.Februar.2007 Er det nokon som har prøvt dette Båtførarprøven heftet? Ingen Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Poseidon Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Sit å ser på denne sida no, og forstår eg rett at dette heftet og alle dei andre er gratis? Synst det virker litt for godt til å vere sant Er det nokon som har prøvt dette Båtførarprøven heftet? Kan det brukast som pensum til båtførarprøven, eller trengst det bok i tillegg? Hei Sinten, Det som du kaller et hefte for båtførerprøven, det er vel egentlig bare et sammenbrettet A4-ark som forteller litt om selve båtførerprøven. Men hvis du går inn på Denne linken fra Sjøvett.no så kan du plukke det du har lyst på - helt gratis! Der vil jeg særlig anbefale de 4 heftene som er oppført øverst på skjema, de er blitt virkelig bra etter hvert. Hvis du kan det som står i disse heftene, da har du rimelig brukbar kontroll på pensum til båtførerprøven. Bestill gjerne 10 av hvert hefte så kan du dele med venner og kjente! Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sinten Svart 16.Februar.2007 Del på Facebook Svart 16.Februar.2007 Har lasta ned det meste som går an å laste ned på den sida inkludert dei 4 øverste, var mykje bra lese stoff der ja Bestilte eit slikt "hefte" for Båtførarprøven og Fritidsbåtskippersertifikat (sidan desse to ikkje gjekk ann å laste ned), og som du sa, var berre kvart sitt samanbretta A4 ark. Må sei eg vart litt småskuffa då alt eg fekk var ein liten "julekort-konvolutt" i posten Men medan eg først har deg her Poisedon, har du høyrt noko meir om korleis det ligg ann med obligatorisk båtførarprøve? Trur du viss eg tek den frivillige båtførarprøve i sommar at den vil gjelde på lik linje med den obligatoriske når den vert innført, eller er sjangsane store for at eg må ta "heile skiten" om att når/viss den obligatoriske vert innført Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Poseidon Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Hei Sinten, De omtalte heftene er vi da enige om Men de andre, de 4 i samme serien, og også det som går på sikkerhet er blitt meget bra. Jeg har dem alle på lager i store antall og jeg kan gjerne sende deg noen hvis det blir for lenge å vente på direktoratet.... Når det gjelder kommende regler, så har man for øyeblikket et utvalg som arbeider for å komme frem til de nye forskriftene, men det er lite som lekker ut om deres arbeid. Så vidt jeg kan forstå vil det vanlige båtførerbeviset være nok "teori", iallefall i første omgang. Spørsmålet kan bli på den praktiske siden, om man f.eks må kunne vise til noen sesongers praksis ombord i båt, eller om man kanskje får en tidsfrist på noen år for å skaffe seg en slik praksis. Men dette er som sagt ting som ikke er klart før utvalget er ferdig med jobben sin. Uansett vil du nok ha fordel av å ta båtførerprøven, på så mange måter, og du risikerer neppe å måtte ta "hele skiten" om igjen Lykke til! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sinten Svart 17.Februar.2007 Del på Facebook Svart 17.Februar.2007 Uansett vil du nok ha fordel av å ta båtførerprøven, på så mange måter, og du risikerer neppe å måtte ta "hele skiten" om igjen Då satser eg på å ta den i sommar, greit å verte ferdig med det . Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
CyberJoe Svart 18.April.2007 Del på Facebook Svart 18.April.2007 Ref: http://www.dinside.no/php/art_spor.php?id=1009&aid=20494 På spørsmål 13. Rettvisende kurs mellom to punkter er 120°. Hva blir kompasskursen når totalt avvik (misvisning og deviasjon) er �12? Er det bare meg eller er dette også feil i fasiten. Jeg mener bestemt at hvis men går fra en RK til en KK så skal fortegn på MISV og DEV forandres ? som i dette tilfellet er 12 Da vil svaret bli 108 IKKE 132 som prøven sier PS kan nevna et jeg tok båtførerprøven i helga med 0 feil (stolt) Juliuss Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 18.April.2007 Del på Facebook Svart 18.April.2007 Om jeg ikke husker feil, så kommer det vel an på om missvisningen og deviasjonen er vestlig eller østlig, og siden dette ikke er oppgitt kan man egentlig ikke vite om man skal legge til eller trekke fra. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
CyberJoe Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Om jeg ikke husker feil, så kommer det vel an på om missvisningen og deviasjonen er vestlig eller østlig, og siden dette ikke er oppgitt kan man egentlig ikke vite om man skal legge til eller trekke fra. Enig i det, men siden det står 12 og ikke -12 så er det i allefall + og da blir det jo minus når man summerer. Konklusjon: Feil oppgave ??? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Ref. spørsmål 6: Hvilke sektorer fra fyr og lykter angir vanligvis farlig (urent) farvann? Det kan tyde på at denne oppgaven er foreldet og ikke lar seg svare korrekt på. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sinten Svart 14.Januar.2008 Del på Facebook Svart 14.Januar.2008 Rettvisende kurs mellom to punkter er 120°. Hva blir kompasskursen når totalt avvik (misvisning og deviasjon) er �12? Er det bare meg eller er dette også feil i fasiten. Jeg mener bestemt at hvis men går fra en RK til en KK så skal fortegn på MISV og DEV forandres ? som i dette tilfellet er 12 Løfter denne opp att då eg akkurat tok denne testen på dinside.no, og stussa på det same spørsmålet. Eg gjorde same resonnement som "CyberJoe", altså antok at avviket hadde positivt forteikn, og endra det til negativt sidan det gjekk frå rettvisande- til kompasskurs, og svarte derfor 108°. Er det noko spesielt ved teiknet "�" som spelar inn her, bestemmer det vestleg retninga for aviket eller noko slikt? Kan ikkje hugse eg har sett det teikne i boka eg les i heller Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Penny Svart 14.Januar.2008 Del på Facebook Svart 14.Januar.2008 Jeg tipper at vi ser '?' fordi det tegnet det skulle være ikke er med i tegnsettet nettleseren bruker. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 15.Januar.2008 Del på Facebook Svart 15.Januar.2008 Kva nettlesar brukar du då? No brukar eg IE 7,0 og her ser det ut som ein liten firkant. Men i Firefox viser det berre eit spørjeteikn ("?") som du seier. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Penny Svart 16.Januar.2008 Del på Facebook Svart 16.Januar.2008 Bruker Firefox. Kikket ikke spesielt på siden, bare antok at '?' er standardtegn for manglende tegn i Firefox. En del MS-programmer bruker et stående rektangel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.