joelle Startet 25.September.2006 Link til dette innlegget Startet 25.September.2006 (redigert) Hadde planer om å ha båten på vannet i vinter, men disse planer gikk rett i ............ Begynte da lete litt frem og tilbake etter opplag på land, hørte med allt fra lokale båtforeninger til "proffe" marinaer. Alle båtforeninger i distriktet var fulle, og di "proffe" ska ha allt fra 7500.- til 8600.- for utendørs lagring av min Bavaria 34. Begynte nesten å fortvile frem tills dess att jeg fannt en annonse på finn. no Dette er en kar som driver for førse året i distriktet men virker meget strukturert, og tenker på en i mine øyner grei måte. Mitt opplag hos han kommer på 4000.- pluss felles løft. Det ska man ikke klage på. Tenkte tipse her inne hvis det er andre som sliter på samme måte som meg. Redigert 25.September.2006 av joelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Hei man kan også prøve her http://www.nbias.no/hXGXAm3lHY5-.13.idium de hadde plass ute når jeg snakket med dem for noen dager siden, billig er det også Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Er ikke helt enig med att det er billigt. Fikk en pris av dem på sirka 8000.- inkl mva. for utendørs lagring inklusive løft opp / ned å en omgang med høytrykkspylern. Sirke 600.- billigere en di som driver på sarpsborg mek, men fortsatt ikke forsvarbart i mine øyner når di ska ha 2000.- per løft Regne stykket jeg fikk fra dem var 75.- per kvadrat pluss mva (10,80 x 3,48=37,585 x 75.-= 2 818,80 +25%mva= 3 523,50) resten 4 476,50 ska dekke løft begge veier og høytrykks spyling av skroget, men forutsetter att jeg er med og hjelper til med løften. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 (redigert) Er ikke helt enig med att det er billigt. Fikk en pris av dem på sirka 8000.- inkl mva. for utendørs lagring inklusive løft opp / ned å en omgang med høytrykkspylern. Sirke 600.- billigere en di som driver på sarpsborg mek, men fortsatt ikke forsvarbart i mine øyner når di ska ha 2000.- per løft Regne stykket jeg fikk fra dem var 75.- per kvadrat pluss mva (10,80 x 3,48=37,585 x 75.-=2 818,80 +25%mva= 3 523,50) resten 4 476,50 ska dekke løft begge veier og høytrykks spyling av skroget, men forutsetter att jeg er med og hjelper til med løften. Hei de har ikke kran så man må selv leie kranbil vist du har seilbåt, men selve lagringen er jo billig i forhold til de fleste andre. Mener at dette kan ordnes for noen hudrelapper det er jo bare snakk om og løfte den på land? Du får prøve og kontakte noen som har kranbil. Redigert 25.September.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Jo da kvadrat meter prisen er ikke noe å i på men når man ser på regne stykket blir det drøyt. Jeg løfta min båt i for tå år siden, fikk den avrigget emd kranbilen, transportert hjem å det betalte jeg 2000.- for att di ska ha like mye pluss litt når di ska arrangere felles løft synes jeg ikke håller grep. Men så er det klart att det er ett åpent marked å det er vi som styrer prisene. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Hei se her http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/2.../109260012/1002 kansje det er en plass for deg Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Jo du kan tenke deg ett båt hotell som tar seilbåter i tre etager i høiden. Takk for tipset men jeg trur att di som driver den retter seg mer mot litt mindre motor / skjærgårds jeeper. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Hva som er dyrt eller billig vet jeg ikke, men Gressvik Marina har opplagsservice. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Joelle, hvet du hvor store båter han tar. I år blir jeg liggende ute, men kan se det som int fremover. Sjekket idag med vår i opplag på land. 15000,- Løft opp/ned Leie av bukker Ja det koster. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
joelle Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Han tar båter over 50 fot. Din båt ska koste 4500.- pluss felles løft. Mest sannsynligt rundt 1000.- hver vei. er ikke sikker på hvis han tilbyr utleie av bukker men med det priset du har skissert på 15000.- er det ju vært å kjøpe seg en krybbe eller liknende å fortsatt komme godt ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Men her er det snakk om nedrigging. Kan ikke stå med masten oppe eller. Båten skal opp i morgen på service, gummibelgen rundt seildrevet har falt av. Det gjør den visst på flesteparten av de nye båtene pga att limet som ble brukt tidligere er blitt forbudt. Så den ligger ikke så langt unna deg. Hentes lørdag. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
joelle Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Utifra det han som driver det hele har sagt så er det ikke noen problemer å få løft med rigg oppe. Jeg er i tvil på hvis jeg ska la min stå eller ikke. Har en del små saker som jeg vil ha gjort. (montering av TV antenne å vind instrument) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.