Jump to content

Vinter opplag for båt i Sarpsborg / Fredrikstad

joelle

Recommended Posts

Hadde planer om å ha båten på vannet i vinter, men disse planer gikk rett i ............

Begynte da lete litt frem og tilbake etter opplag på land, hørte med allt fra lokale båtforeninger til "proffe" marinaer.

Alle båtforeninger i distriktet var fulle, og di "proffe" ska ha allt fra 7500.- til 8600.- for utendørs lagring av min Bavaria 34.

Begynte nesten å fortvile frem tills dess att jeg fannt en annonse på finn. no

Dette er en kar som driver for førse året i distriktet men virker meget strukturert, og tenker på en i mine øyner grei måte.

Mitt opplag hos han kommer på 4000.- pluss felles løft. Det ska man ikke klage på. Tenkte tipse her inne hvis det er andre som sliter på samme måte som meg.

Redigert av joelle (see edit history)

Er ikke helt enig med att det er billigt. Fikk en pris av dem på sirka 8000.- inkl mva. for utendørs lagring inklusive løft opp / ned å en omgang med høytrykkspylern. Sirke 600.- billigere en di som driver på sarpsborg mek, men fortsatt ikke forsvarbart i mine øyner når di ska ha 2000.- per løft Regne stykket jeg fikk fra dem var 75.- per kvadrat pluss mva (10,80 x 3,48=37,585 x 75.-=

2 818,80 +25%mva= 3 523,50) resten 4 476,50 ska dekke løft begge veier og høytrykks spyling av skroget, men forutsetter att jeg er med og hjelper til med løften.

Er ikke helt enig med att det er billigt. Fikk en pris av dem på sirka 8000.- inkl mva. for utendørs lagring inklusive løft opp / ned å en omgang med høytrykkspylern. Sirke 600.- billigere en di som driver på sarpsborg mek, men fortsatt ikke forsvarbart i mine øyner når di ska ha 2000.- per løft Regne stykket jeg fikk fra dem var 75.- per kvadrat pluss mva (10,80 x 3,48=37,585 x 75.-=

2 818,80 +25%mva= 3 523,50) resten 4 476,50 ska dekke løft begge veier og høytrykks spyling av skroget, men forutsetter att jeg er med og hjelper til med løften.

Hei de har ikke kran så man må selv leie kranbil vist du har seilbåt,

men selve lagringen er jo billig i forhold til de fleste andre.

Mener at dette kan ordnes for noen hudrelapper det er jo bare snakk om og løfte den på land?

Du får prøve og kontakte noen som har kranbil.

Redigert av Espentc (see edit history)

Jo da kvadrat meter prisen er ikke noe å i på men når man ser på regne stykket blir det drøyt. Jeg løfta min båt i for tå år siden, fikk den avrigget emd kranbilen, transportert hjem å det betalte jeg 2000.- for att di ska ha like mye pluss litt når di ska arrangere felles løft synes jeg ikke håller grep. Men så er det klart att det er ett åpent marked å det er vi som styrer prisene.

Han tar båter over 50 fot. Din båt ska koste 4500.- pluss felles løft. Mest sannsynligt rundt 1000.- hver vei.

er ikke sikker på hvis han tilbyr utleie av bukker men med det priset du har skissert på 15000.- er det ju vært å kjøpe seg en krybbe eller liknende å fortsatt komme godt ut av det.

Men her er det snakk om nedrigging. Kan ikke stå med masten oppe eller.

Båten skal opp i morgen på service, gummibelgen rundt seildrevet har falt av. Det gjør den

visst på flesteparten av de nye båtene pga att limet som ble brukt tidligere er blitt forbudt.

Så den ligger ikke så langt unna deg. Hentes lørdag.

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...