Panasync Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Sort og sikkert seig olje fra bensinmixen som kommer eksosveien Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 veeeeeeeeeeeel, svaret på dette får fu ikke før de 6 brune er i boks, hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 13.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2007 Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
rago63 Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 (redigert) -Du har nok bare samla opp litt mørkt øl i den eksosporten som ikke har hatt tenning på en stund.... - Girolja ser grei ut. Redigert 13.April.2007 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Daffy Svart 14.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2008 Nå har jeg høstet litt erfaringer her Da jeg skiftet plugger gikk den jo bedre som dere alle så i fjor. Etter maks 10 timer begynte den igjen å fuske. Da byttet jeg plugger igjen og problemet løst Har NGK dårlige plugger Nei er nok ikke der det ligger... Jeg kjenner en som har begynt å jobbe med klargjøring av Yamaha motorer Han snakket med verkstedet og vi ble enige om at de skulle kalibrere forgasserne Vi leverte båten på kvelden. Benyttet da anledningen til å heve motoren ett hakk. Var jo litt spent på hvilke resultater det ville gi. Dagen etter ringer mekaniker som har sett på motoren. Han stotrer frem at det gjelder denne motoren etterfulgt av pause... Den har skjært seg... Hvordan kan det ha skjedd? den gikk jo da jeg tok den opp? Ja altså. Den har null kompresjon på sylinder nr 4 også er sannsynligvis råden gåen på sylinder 2. Den har nok ikke ytet det den skal på en stund. (Det underbygger jo denne tråden. Det er nok ikke propellen det er noe i veien med.) Det vil koste minimum 20-25000 å reparere. Da bruker jeg den til den stopper. Den starter jo lett og går relativt greit bare man skifter plugger ofte. Det ville jeg ikke gjort fordi stempelet kan komme gjennom toppen. Jeg begynte å se for meg noen som ligger rett bak og får stempel i hodet Mekanikeren hadde delemotor på hånden og vi ble enige om at jeg skulle kjøpe powerheaden på den og han skulle skifte. Det gikk noen dager og mekaniker sier at han ikke får av powerhead på denne delemotoren og kan ikke bruke mer tid på det. Han har imidlertid tatt av min... Denne motoren har nok vært dårlig så lenge jeg har hatt den... Jepp jeg ble lurt Flipperen jeg hadde skulle gjøre 45 knop med denne motoren. Jeg oppnådde 36-38 Withen jeg har nå skal gjøre 36 med 115 hk. Det er maks jeg har fått til med denne (140 hk) Dere andre; Ta lærdom av dette. Ikke kjøp motor uten å ta kompresjonstest. Den kan se pen ut, starte lett og gå pent selv om den er bortimot havarert. Så da var rådyra gode... hva skulle man gjøre? Reparere selv? Finne en annen motor? Begge deler? Det blir nok det siste Jeg kjøpte denne. Så da spørs det om ikke det blir prosjekt ut av den gamle etterhvert. Alternativet må være om noen byr meg bra for den slik den er nå Nå er jeg rimelig spent på hvordan denne beveger seg Jeg skal prøve å lage en prosjekttråd ut av denne. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
yzfr17 Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Hvordan ble det, fått prøvd nymotoren ? Sitér dette innlegget Kim Link to post
rago63 Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 En PERLE!! -Sett i gang og montér fortere enn f**n... Nå tenker jeg at With én kommer til sin rett.... And for the record; Please hunt down any 4-stroke engine of scimilar estimated hp in the beginning; You can dodge all of them if you want.... YAMAHA rules.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Daffy Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Ferdig montert Sjøsetting i morgen Jeg gleder meg. Skal prøve å få laget en video. Tør ikke love det fordi jeg er redd man kan glemme slikt i en slik sinnstilstand Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 3.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Da har jeg fått et par turer i helgen. Jeg ble vel egentlig litt skuffet Jeg oppnådde en Toppfart på 35 knop og jeg greide 36 med den gamle. Nå har jeg full vanntank så det er sikkert årsaken, men den andre skulle jo yte omtrent det samme som en 90 eller 100 hk grunnet den dårlige kompresjonen. Jeg skal prøve med originalpropellen og se hva som skjer da. Den er i aluminium 13x21" hvis jeg ikke tar mye feil. Snakker litt om dette her også. Sånn bortsett fra det så går den vel litt renere på lavere turtall enn den gamle. Og den er jo ny og penere å se på Jeg kan vel regne med at jeg slipper å tenke på motor på noen år også håper jeg. Hvis ikke en hvis kjent syke skulle dukke opp da Video som jeg lovet kommer etterhvert. Må bare få lastet den opp. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 10.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2009 Så da var rådyra gode... hva skulle man gjøre?Reparere selv? Finne en annen motor? Begge deler? Det blir nok det siste ser ikke ut til at det blir tid til det sisteNå ligger den og tar opp plass som jeg gjerne skal bruke til noe annet. Derfor selger jeg den til noen som kan ha tid og bruk for den istedet. Se annonse her. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 11.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2009 Da var den motoren solgt og litt plass frigjort. Og jeg kan konsentrere meg mer om det jeg har i bruk Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Daffy Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Videoene jeg har linket til i denne tråden fungerer ikke lenger fordi hjemmesiden er fjernet.Jeg har lagt videoene på Youtube men får som kjent dessverre ikke redigert innleggene.Hvis moderator vil legge disse videoene på rett plass får tråden litt mer verdi igjen. her er Videoene:Innlegg 1 Video Innlegg 39 Video Innlegg 94 Video Kommentar fra moderator: Flott, det er rettet opp. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.