Jump to content

Leverandører av flytebrygger

Vågen

Recommended Posts

Etter å ha oppgradert med ca. 100 % i lengde og 1000 % i vekt (båten altså...) har jeg ikke lengre samvittighet til å be om å få ligge på naboens flytebrygge og har lånt en båtplass i høst før vinteropplaget.

I vinter skal jeg lage egen flytebrygge på nausttomten og har så smått begynt å orientere meg i markedet. Lokalt har vi jo Ørsta Marina AS som levererer verdens flotteste og dyreste anlegg... :eek:

Jeg har en mistanke om at der finnes andre, dyktige leverandører av flytebrygger (skal være på totalt ca. 2,5 * 15 meter) som er mer moderat priset.

Har noen gode innspill til leverandører jeg bør kontakte?

Fikk seks nye flytebrygger igår i havna ,fikk tak i noen billige (nesten halv pris ) etter en båt utstillig fritt levert .Men det som jeg glisa litt av var hvordan dem var laget , flotte vanlige flytebrygger . Men under eller inni dem så var det stabbla 25 liter's kanner som elimenter , forklaringa var at det var billig og veldig bra måte å bygge på , desuten lett og billig og bytte ut noen kanner vis det skulle skje noe . Greit nok det men , vis en er litt fingernem så må jo det gå å lage en slik brygge veldig billig , kanner kan du jo få i haugevis rundtom .

Er det slik bryggene blir laget idag ,noen som veit ? Dette var fra et kjent selskap som er stor leveranndør av brygger , men som sagt så det noe rart ut men mange kanner inni og i div farger .Dem er foresten ikke så tykke heller , så veldig solide er dem kansje ikke ?

Men skal du ha en brygge privat så må dette være en billig løsning , eller ?

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ingen tvil om at Ørsta stiller i øverste klasse både i pris, og kvalitet. Ellers kan du jo undersøke om det noen plastrør produsent i nærheten. du får fine flytebrygger av feks 400mm plastrør som er sveiset tett i enden.

Disse tåler også været godt, da bølger går lettere igjenom.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Heisann. Vi kjøpte en av disse bryggene i fjor sommer, etter at vi vurderte å lage en selv. Det viste seg at prismessig var det ikke store forskjellen på å kjøpe inn matrialene, finne plastfat og så videre, kontra å kjøpe den ferdig. Forklaringen fant jeg i at dersom en skal bare lage en brygge, blir det så pass mye kapp at det rett og slett ikke svarer seg i stort monn. Eneste er at en kan si "Denne har jeg laget". Bryggen ligger på nordsiden av Øygarden og har vist seg, tross naboenes dommedagsvarsel, å holde et tidvis ekstremt vær. Så gjenstår det å se i årene videre fremover. Foreløbig er vi i allefall svært godt fornøyd med den.

KPT_

Hei se på denne http://radfjord.com/

ta et søk på www.finn.no der ligger det masse brukt og nytt

Husk at man skal melde i fra til havnemyndigheter i området før man legger ut flytebrygge, ellers kan man få litt trøbbel. Med en liten brygge til en skjærgårdsjeep hadde jeg ikke brydd meg, men med en stor brygge ville jeg tatt bryet. Bedre med litt bry i forkant enn masse bry etterpå. Har enda ikke hørt om noen som er blitt nektet så lenge bryggen ikke kommer i veien for noen.

Skal bygge selv nå. Det blir 2,4 X 8 meter alu brygge.. Kostnad på alu er ca 40 kg kilo + mva.

Dette ender opp i ca 145 kg. =7250,-

Har kjøpt meg noen pongtonger brukte for kr 3000,- + at eg fekk med ei brygge på 2x3 meter.

Pongtongene er 1m bred 1,93m lang og 51 cm høg og skal bruke 6 stk.

rett over 10 lapper og sveiser sammen sjøl..

Selger etterpå bryggen vi har i dag + den eg fekk med på kjøpet og om vi da tenker 2500 pr stk så ender eg vel på 6500,- + - for ei stor brygge...

Glemte å nevne ca 1500 for dekke

Nice

:eek:

Redigert av Wellcraft (see edit history)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Har bestilt brygger nå, fant produsenten via Sommer og Fritid. Bestilte fra den røde produsenten (sjekk nettsiden så skjønner dere hva jeg mener - fargen på selve produsenten har jeg ikke sjekket ennå... :crazy: ).

Gode priser og det viste seg at en kollega hadde brygge fra samme leverandør og gav en god referanse.

Skal bruke utskiftet trål-tau med innflettet bly til moringstau.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...