feten Startet 27.September.2006 Del på Facebook Startet 27.September.2006 jeg har en 36hk peugeot status marine.vet at samme motoren ble lagd i 42hk og 52hk. lurer på hva som er forskjellig på disse motoren,og eventuellt hva jeg må gjøre for å få ut mere hester av motoren min? Sitér dette innlegget Link to post
Mir Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Status-marine 36 HK gir 36 hk ved 2200 omdr. pr. min. Status-marine 42 HK gir 42 hk ved 2600 omdr. pr. min. Status-marine 52 HK gir 52 hk ved 3400 omdr. pr. min. De tekniske dataene er ellers like. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Du må ha inn mer diesel (skru opp pumpa) for å få den til å yte mer. 52 Hk`n hadde oljekjøler, ikke sikker på 42 HK`n. En oljekjøler fra en VP MD 21 burde passe på denne hvis du ikke finner en "orginal" kjøler. Et dieselverksted kan hjelpe deg med dette. Cirkeline Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Hei feten. De motorene som oftest ble brukt av denne serien finner vi som Sabb, ford, volvo i seksere og firere og har grunnmotoren som XDP. De tre motorene som her blir referet til heter XDP-4/88, XDP-4/89 og XDP-4/90. XDP er en peugot motor med alutopp, 4 tallet står for antall sylindre og 88 er diameteren på sylinder (88m/m). Det er den mest vesentlige forskjellen på disse tre størrelsene. Ikke rør regulatoren uten kyndig hjelp :nono: , og alle tre må ha oljekjøler. Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.