jankospeed Startet 27.September.2006 Del på Facebook Startet 27.September.2006 Hei. Lurer på om noen kan si meg hvorfor hvorfor min kartplotter har beskrivelse som en 7" skjerm, når eg måler den og finner bare 5,5 tommer. ? Legger med beskrivelse som eg fant på nettet. "Kartplotter beregnet for åpne og halvåpne båter, med 7'' TFT fargeskjerm, spesielt god i sollys. " Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Espen C Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Sånn er det med de fleste tv og pc skjermer også det ligger stort sett en tomme eller to gjemt under ramma. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret fra Seiwa Kartplotter til Skjermen på 7" Seiwa plotter måler bare 5.5" Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om, for mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Skal det ikke måles diagonalt da Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
NilsPils Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 (redigert) Det SKAL måles diagonalt. Regner med at 5.5 tommer er målt fra hjørne til hjørne. Ellers er det en 8-9 tommer. Redigert 27.September.2006 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Larspo Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Skal det ikke måles diagonalt da Helt korrekt. Størrelsen måles diagonalt. På LCD skjermer bruker dette å stemme veldig bra. På gamle CRT skjermer så var det noe helt annet. Der var det ofte en betegnelse for størrelsen på bilderøret, mens sysflaten av bilderøret var mindre. Ta eks. min Thinkpad, 15.1" oppgitt, og måles eksakt 15.1" i aktiv bildeflate. Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 27.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2006 Hei. Det som er problemet....den måler bare 5,5. Derfor eg spør Janko Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Frøken Fryd Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Det skal måles diagonalt, på en crt måles den utvendig på skjermen og på en lcd måles det effektive bildet. Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 27.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2006 Her er link til beskrivelsen.-.- Seiwa Kartplotter Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
Jon-Kåre Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Hei. Det som er problemet....den måler bare 5,5. Derfor eg spør Janko Ok trodde kanskje du hadde målt på feil måte Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Larspo Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 Du har ikke vasket den på høy temperatur vel og fått den krympet? Regner ikke med at dette er noen "produksjonsfeil" fra Seiwa sine sider. Sier vel heller litt mer om seriøsiteten til firmaet kanskje. Må reklamere med en 7" skjerm for å være litt større og billigere enn 6,5" skjermene på markedet. I realiteten er det en 5.5" skjerm med aktiv bildeflate og sikkert en stor festebrakket på innsiden som produsenten målte med. Feilinformasjon av produkter i salg er vel faktisk ikke lovlig. Kanskje en sak for fobrrukerombudet? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.September.2006 Del på Facebook Svart 27.September.2006 (redigert) Hos produsenten står det: Fast RISC processor will give you exceptional speed performance. The new 5.6" Color Sunlight Viewable screen with outstanding colors, adjustable brightness and contrast for varying ambient light conditions. Det står videre 7" mange steder og med liten skrift active area 5,6" Kan virke som de mener at selve plotteren måler 7" og ikke lcden... Tullball med andre ord! Båtmagasinet har også mistolkes dette og det hadde vel de fleste gjort... Redigert 27.September.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jankospeed Svart 27.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2006 Ka skulle eg ha gjort uten Baaplassen.no Tusen takk for all hjelp....selv om det skulle bli slik...pytt pytt Sitér dette innlegget 2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI 2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO Link to post
SveinHa Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 Tullball med andre ord! Katodestrålerør/CRT skjermer måles digagonalt i hele skjermens fysiske størrelse, en 17" skjerm har bare ca 15" bilde. Flatskjerm/LCD måles diagonalt i den aktive bildeflaten, 15"=15"bilde. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.