Amelie Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Bli med S/Y Amelie d'Oslo til Karibia - Bavaria 50 Cruiser Vi skal seile ARC'en (http://www.worldcruising.com) 2012, avreise for Caribia fra Las Palmas 24 november. Vi trenger ett mannskaps medlem. Du som ønsker å være med er jente, alder ikke viktig. Du har god helse, godt humør og glad i havet. Du trenger ikke være veldig seilervant men har veldig lyst til å lære. Vi, resten av mannskapet er 7 menn (store gutter) og 1 jente. Alder er fra 25 til 55 år. Du må, som alle oss andre være med å betale din del av morroa. ca. 12000 kr + flyreisene. Hele regattaen tar med forberedelser fra 6-7 uker. send mail til: skip-per@fam-holt.com Skriv hvem du er, hvorfor har du lyst og hvilke kvalifikasjoner du har. Husk! Livet det er NÅ! NB! Vi mangler 2 mannskap til hjemreisen (ARC Europa) skip-PER Sitér dette innlegget Link to post
Seewolf Svart 19.September.2012 Link til dette innlegget Svart 19.September.2012 Båten: Seilbåt, 30 fot, Dufour Arpege Skipper: Mann på 51, bosatt Stavanger-området, ingen regatta-ambisjoner Når: hele sesongen, både dagsturer og helgeturer Hvor: avreisested blir Stavanger når ikke noe annet er avtalt Jeg seiler ofte alene og ønsker derfor å ha med andre seilinteresserte av begge kjønn, gjerne med noe erfaring Siden vi snakker om turseiling så blir det kostnader på mat og drikke og eventuelle havnegebyr. Kostnadene deles på hele mannskapet. For meg er det været og ikke årstiden som begrenser bruken av båten, så ikke nøl og ta kontakt om dette høres interessant ut for deg. Vi snakkes Seewolf Sitér dette innlegget Link to post
Seewolf Svart 29.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2012 Lurer på om jeg postet for sent eller for tidlig... Kanskje jeg bør legge ut et bilde av båten https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48515/imag0286.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Brit Berggraf Svart 30.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2013 Er det noen som skal delta på ARC 2013 fra Gran Canaria til St. Lucia og trenger mannskap? Jeg er 57 år og har 4 års seilererfaring. Jeg har tatt båtførerprøven, VHF kurs, Dayskippersertifikat. Har seilt ca 5000 nm motor pluss for seil. Kjøpte ny Hanse 385 i fjord og seilte den hjem fra Greifswald, Tyskland til Stavanger. Ved overfarten over Skagerak hadde jeg nattevakt 3 timer over trafikkleden. I år seilte jeg fra Stavanger til Lofoten og fra Rørvik og tilbake fra Stavanger. Fantastisk opplevelse. Jeg seilte nettopp Stavanger til Bergen og tilbake. På den 10 timers turen fra Askøy til Leirvik var det tett tåke og dårlig sikt. Jeg manøvrerte ved hjelp av autopilot, radar og kartplotter. God erfaring å ta med. Det har blitt noen nattseilinger. Lærekurven har vært bratt og gitt meg en utrolig mestringsfølelse. Seilingen har lært meg å være årvåken og fullstendig tilstede der jeg er. Den gir meg ro og en ufattelig glede. Jeg er sosial, positiv, viljesterk, liker å være aktiv, glad i naturen sommer som vinter. Jeg driver som Livsskippertrener og hjelper mennesker å bli skipper i eget liv. Trenger du mannskap så ta kontakt med Brit på tlf 45479171, email: brit.berggraf@lyse.net. Sitér dette innlegget Link to post
remiremi Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Løfter denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 7.August.2022 Link til dette innlegget Svart 7.August.2022 Vi seiler for tiden mot Middelhavet - det er i tillegg til meg også fruen og tre barn. Vi har plass til ca to gjester ombord. Vi har på deler av turen hatt med en venn av oss, vår eldste sønn og en vilkårlig person. I dag er vi i Calais. Det går noe tregt, jeg begynner å gå tom for feriedager og prøver å gjøre noe kontorarbeid fra båten, og så er det viktig å gi barna gode opplevelser mens vi er i havn. Nå har også autopiloten takket for seg, inntil vi finner ut av problemet trengs det stort sett en person til å sitte ved roret hele tiden. Rundt månedsskiftet skal fruen og barna hjem i ca tre uker, da blir jeg alene ombord - jeg stortrives alene ombord i f.eks. Bohuslän hvor man stort sett er i beskyttet farvann og kan droppe anker hvor som helst - men i mer eller mindre åpent farvann og uten fungerende autopilot blir det bare snakk om korte etapper i godt vær om jeg skal være alene ombord. Med litt ekstra mannskap bør det være mulig å komme seg fra Brest til Gibraltar på under to uker. Ref malen fra første innlegg: Båten: "Solveig", seilbåt, 44 fot. Epoksylaminert treverk. Båten har nylig vært på land i ca ni måneder for diverse vedlikehold, men det dukker stadig opp nye problemer som må fikses underveis. Skipper: Mann på 46, bosatt i Oslo, ingen regattaerfaring - men seilt med denne båten i noen år. Har med familie - fruen og de tre yngste barna Når: Nå, og de neste månedene Hvor: Frankrike, Portugal, Middelhavet. Vi er i Calais i dag. Hvem vil vi ha med: Andre seilinteresserte som minimum kan hjelpe til med å ta vakter ved roret. Ingen kompetansekrav, dersom man er usikker på noe er primæroppgave å eskalere til kapteinen. Pris: I utgangspunktet null. Det er forventelig at ekstra mannskap tar kostnaden med å komme seg til båten og hjem igjen, samt hjelper litt til med matinnkjøp. Dersom mannskapet har sterke ønsker om hvilke havner som skal besøkes er det dessuten forventelig at mannskap tar seg av betaling av havneavgift. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 20.August.2022 Link til dette innlegget Svart 20.August.2022 Oppdatering: * Familien skal hjem for ca tre uker, så fra 4. september er jeg alene ombord. Jeg stortrives i Oslofjorden og nedover mot Göteborg alene i båten ... men for åpne havstrekk blir det bare små etapper med god værmelding såfremt jeg ikke får med meg noe ekstra mannskap. Planlegger å være i La Rochelle, Frankrike 4. september. Togforbindelse til Paris. * Forrige havn Guernsey, på vei mot Brest - men noe forsinket da vi "jaktet" på en vennebåt i går. * Autopiloten er fikset Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
enslagsgjest Svart 21.August.2022 Link til dette innlegget Svart 21.August.2022 @tobixen, prøvd å sjekke på langturseilere på Facebook gruppen? Er mange som spør om å være mannskap der. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Grand Banks jr Svart 21.August.2022 Link til dette innlegget Svart 21.August.2022 Nydelig båt! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tobixen Svart 21.August.2022 Link til dette innlegget Svart 21.August.2022 6 hours ago, enslagsgjest said: @tobixen, prøvd å sjekke på langturseilere på Facebook gruppen? Er mange som spør om å være mannskap der. Jeg er ikke på Facebook, og har ikke tenkt meg dit heller. Det finnes jo en del internasjonale nettsteder for slikt, men de fleste krever at man betaler ganske mye i medlemsskapsavgift for å kunne svare på annonser. Vel, sett i sammenheng med ha vi legger igjen i gjestehavnsavgifter og resturantbesøk så er det strengt tatt ikke mye penger det er snakk om ... men allikevel, jeg er litt prinsipielt i mot nettsteder hvor man må betale et par hundrelapper bare for å kunne besvare en annonse. 5 hours ago, Grand Banks jr said: Nydelig båt! Takk, men sammenlignet med "vennebåten" vi jaktet på i forgårs er det ikke akkurat noe å skryte over ... (det slo meg at jeg burde spørre hvor mange tonn / kilometer med tauverk de totalt har ombord i rigg og diverse ...) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 30.August.2022 Link til dette innlegget Svart 30.August.2022 (redigert) On 8/21/2022 at 6:59 PM, tobixen said: Det finnes jo en del internasjonale nettsteder for slikt, men de fleste krever at man betaler ganske mye i medlemsskapsavgift for å kunne svare på annonser. Vel, sett i sammenheng med ha vi legger igjen i gjestehavnsavgifter og resturantbesøk så er det strengt tatt ikke mye penger det er snakk om ... men allikevel, jeg er litt prinsipielt i mot nettsteder hvor man må betale et par hundrelapper bare for å kunne besvare en annonse. Jeg prøvde vogavecmoi nå, mener å huske at jeg en noe tilsvarende erfaring med crewexchange. Man legger ned masse innsats i å lage en annonse og registrere data om båten. Man registrerer at det er mulig å betale for noe slags form for "klubbmedlemsskap", men man lever i en antagelse av det kan brukes for å låse opp ekstra fordeler etterhvert, at kjernefunksjonaliteten er tilgjengelig uten betaling og/eller at man kan prøve plattformen uten å betale noe. Så får man plutselig et svar på annonsen - og så skriver man et svar tilbake ... men i det man trykker på "send"-knappen så får man slengt opp en betalingsmur i ansiktet. I tilfellet vogavecmoi kan det hende jeg betaler 12 euro for å sende én eneste melding (så langt har jeg ikke lykkes med det - betalingsleverandøren deres gav meg bare en "error 5" eller noe slikt, så jeg har fortsatt ikke fått besvart meldingen). Eller kanskje det blir 24 euro - det står noe om "minimum 2 months" der? I tilfellet crewexchange fikk jeg vel en melding som jeg betalte flere hundre kroner for å besvare, uten at det endte opp i noe ekstra mannskap. Jeg synes det er på grensen til lureri, utrolig frekt rett og slett. Vel, det var dagens klaging og syting. Kanskje jeg bare rett og slett er gjerrig. Redigert 30.August.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
fs Svart 31.August.2022 Link til dette innlegget Svart 31.August.2022 Facebook er gratis da... Forstår imidlertid din skepsis, jeg har heller ikke profil. Prøv Sorgenfri.com Endel aktivitet på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 tobixen skrev On 7.8.2022 at 11.04: Vi seiler for tiden mot Middelhavet Spennende, har du en blogg det er mulig å følge? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
tobixen Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 (redigert) 11 hours ago, Barbaria said: Spennende, har du en blogg det er mulig å følge? Nei ... ja ... kanskje, jeg har litt jobb å gjøre der. Jeg har noe posisjonsdata liggende ute: https://solveig.oslo.no/anchoring-geojson.json (mekket i utgangspunktet dette oppsettet for å kunne følge med båten når jeg lemnet den for anker, derav filnavnet. Fungerer bare når trackeren har GPS-forbindelse). Eldstesønnen min "fant opp hjulet på nytt" og mekket noe kartsystem - https://solveig.oslo.no/BoatTracker/Boat Tracker.html - men igjen, den er laget for oppankringer og takler ikke helt at posisjonsfila nå er på 10 megabyte. Jeg driver å skriver "captain's log" (som av og til er på engelsk, av og til på norsk, ofte litt for overdetaljert og av og til meget kort), men den er enn så lenge offline. Skal vurdere å legge den ut neste gang jeg oppdaterer den. Niåringen har laget noe greier basert på google maps ... https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1Bkw_5jbTGV_RG8G-qA45a74hj-E6eUM&ll=52.522149342228%2C4.096095698242744&z=5 ... man klikker visst på segmentene for å se bilder og kommentarer. Han har også lagt ut deler av "captains log" der. Redigert 1.September.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 1.September.2022 Link til dette innlegget Svart 1.September.2022 (redigert) 15 hours ago, Barbaria said: Spennende, har du en blogg det er mulig å følge? https://solveig.oslo.no/solveig/diary-2022-07.txt ... burde finne noe bedre format (vi bruker Jekyll på jobb for å generere blogginnlegg, kanskje jeg burde se på det). Jeg ser at den kommer opp med feil tegnsett i browseren. Jeg har ikke tenkt til å fikse det nå. Hvis ting virker blir den oppdatert løpende etterhvert som jeg legger inn nytt innhold der. Redigert 1.September.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Blouberg Svart 25.April.2023 Link til dette innlegget Svart 25.April.2023 Ser det er en gammel tråd som er forsøkt gjenopplivet i ny og ne.. Kunne tenkt meg å være med på tur, f.eks hentetur etc, først og fremst for å lære. Ingen økonomiske interesser. Holder til nært Oslofjorden. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
tobixen Svart 8.November.2023 Link til dette innlegget Svart 8.November.2023 Noen som vil bli med på seiltur? Jeg ligger nedstrøms fra Roma nå, alene i båten, og skal over til andre siden, Kroatia. Turen er beregnet til ca 800 nautiske mil, og ca syv dager kontinuerlig seiling under halvdårlig vær, planen er å forlate Roma neste uke og komme dit før 11. desember. Jeg ville følt meg tryggere og mer komfortabel med et ekstra par hender ombord :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 On 8/30/2022 at 6:55 PM, tobixen said: Jeg prøvde vogavecmoi nå, mener å huske at jeg en noe tilsvarende erfaring med crewexchange (...) Som nevnt tidligere, disse nettstedene koster skjorta i bruk og har en ufin betalingsmodell (vogavecmoi trakk i tillegg penger fra kredittkortet månedlig - jeg burde muligens vurdere å benytte en tjeneste med "virtuelle engangskredittkort" for slike nettsteder) Jeg har nå registrert meg på et tredje nettsted, crewbay. Den er gratis i bruk for begge parter (mulig man må betale noe for å bruke seksjonen for "profesjonell" rekruttering), og det har en rimelig transparent betalingsmodell (jeg valgte å betale for én måneds "premiummedlemsskap", det kostet ikke skjorta og medfører såfremt jeg forstår ikke til månedlige trekk på kredittkortet). Det har etter mitt skjønn litt dårlige søkemuligheter og har ikke det mest intuitive brukergrensesnittet jeg har sett, men jeg har i allefall lykkes med å få med mannskap på neste strekning (Roma-Ploče-Dubrovnik). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Code0 Svart 19.November.2023 Link til dette innlegget Svart 19.November.2023 tobixen skrev On 21.8.2022 at 18.59: Jeg er ikke på Facebook, og har ikke tenkt meg dit heller. Jeg foretrekker Facebook om jeg vurderer å bli med / ta en delivery. Da kan jeg se historien til båten og skipperen. Jeg blir ikke med på hva som helst. Om det fremkommer at dette er happy-go-lucky, masse båttrøbbel, feil fokus osv så tror jeg det er lettere å oppdage på FB enn via e-post. Kanskje ikke alt negativt kommer fram, men å scrolle et par år bakover, se på reiseruter og bilder gir meg gode indikasjoner. Mange er jo også nye båteiere / ferske seilere uten egen forutgående langturblogg. Sitér dette innlegget Link to post
Fulmar33 Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Hei! Jeg er 32 år gammel mann bosatt på Svalbard. Jeg har kjøpt meg en ny Beneteau Oceanis 30.1 som jeg får levert i Bergen og så skal bruke seks uker nordover. Er spesielt interessert i mannskap på etappen fra Ålesund til Brønnøysund 30.6-6.7. Vi starter med Brøvøllsfestivalen 28.-29. :) Hele seilingsplanen er som følger: 22.6 Bergen 28.6 Ålesund 6.7 Brønnøysund 10.7 Træna (festival) 14.7 Avreise Træna 16.7 Bodø m opphold 21.7 avreise Bodø 28.7 Andenes 4.8 Longyearbyen Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Jeg har fått en del mannskap via crewbay, og kan anbefale den siten - har stort sett vært veldig heldig med mannskapet som har blitt med på seiltur. Allikevel, fra Mararmis til Marmara, Istanbul og Bulgaria ble det mest soloseiling. Forrige gjester jeg hadde ombord var et ungt forelsket kjærestepar, det var kjekt å få litt avløsning ved roret, litt sosial omgang og få servert middag, men det sosiale utbyttet var noe begrenset, de var jo mest opptatt av hverandre. De neste par ukene blir det trolig lite seiling og mye avslapping (jeg venter på at fruen skal få avsluttet noen prosjekter slik at familien kan bli med på seiltur). Hvis noen har lyst til å besøke havnebyer i Bulgaria og Romania i de neste par ukene er det bare å kaste seg på neste fly. Jeg er i Constanța i dag. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Larsot Svart 26.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2024 Hei, Jeg har fått tak i båt på Vestlandet og søket mannskap til seiltur fra Stavanger, i retning mot Oslo, med avgang planlagt til 6. august. 1 eller 2 stk, med noe seilerfaring. Båten er en Jeanneau Rush 77, 28 fot, en noe eldre modell. Om du kun kan være med deler av turen, er det også aktuelt. Kost og losji dekkes. Det vil ikke stresseiles, og det skal bli tatt nøye hensyn til vind og vær:) Gi meg beskjed om du har noen spørsmål! Ring el send melding til 90932252 mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.