Front Startet 28.September.2006 Del på Facebook Startet 28.September.2006 Jeg har kikket litt i markedet for brukte tresjekter og fått en forståelse av at eldre båter averteres i prisspennet fra ca. kr. 5.000 for oppussingsobjekter til omlag kr. 35.000 - 40.000 for de som betegnes som "møbler" og "smykker på vannet". Så kom jeg over denne båten. Greit at man forsøker å få igjen oppussingskostnadene, men er ikke dette utrivelig mye penger å be om for en såpass tilårskommen båt? Det blir litt vanskelig å starte forhandlinger med utgangspunkt i en slik pris. Eller er jeg på jordet? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 Det er markedet som bestemmer prisen... Den var jo en pærle, utifra bildene da, men 95 laken er litt drugt vill jeg tro... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
skorpo Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 At ein båt er dyrt påkosta er eit dårleg salsargument. Har båten vore kostbar, blir han vel kostbar framover òg. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 Åsså til høstpris da gitt. Nei denne må være overpriset. Kunne hvert artig å fått høre hva de 65 tusener har blitt brukt til. Alt av oppusing må jo være innleid. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Hydrox Svart 28.September.2006 Del på Facebook Svart 28.September.2006 Det er tre måter å eie en båt på. Den første er å kjøpe en båt, la den forfalle og selge den med tap. Nummer to er å kjøpe en båt og la den forfalle. Pusse den opp for masse penger og selge den med likt tap som alternativ en. Pga av at det kostet deg en del å pusse den opp. Den tredje måten er å ta godt vare på båten hele tiden. Da vil det meste forløpe som småutgifter og man får tilbake det man betalte for båten. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 29.September.2006 Del på Facebook Svart 29.September.2006 (redigert) Den tredje måten er å ta godt vare på båten hele tiden. Da vil det meste forløpe som småutgifter og man får tilbake det man betalte for båten. dermed får man også gleden av å bruke en pen båt i eietiden også Redigert 29.September.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Front Svart 30.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2006 Tusen takk for svar. Men dere med peiling på trebåt, ligger markedet omtrent der jeg antydet i første innlegg? Front Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 30.September.2006 Del på Facebook Svart 30.September.2006 Skal ikke si at jeg har veldig peil på trebåter, kikker imidlertid masse på finn.no . Mener nok at båten til 95' er overpriset. At man får båter fra noen få tusenlapper og oppover er riktig, generelt tror jeg at du få vesentlig mer båt for pengene når du kjøper tre kontra plast. Men at du får en perle på vannet for 35' er kanskje litt optimistisk. Mitt råd er følg med en tid i markedet på den type båter du vil ha, du vil ganske snart danne deg en mening om hva som er billig og hva som er dyrt. Da kan du slå til når den rette båten dukker opp. Lykke til.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Platt Svart 30.September.2006 Del på Facebook Svart 30.September.2006 Båten det vises til i første innlegg er selvfølgelig overpriset så det holder. Å koste på en så gammel motor 65K høres noe merkelig ut når du kan få en ny til samme prisen. Men det er jo kjøper som bestemmer prisen når det kommer til stykket. Denne derimot synes jeg ser meget pen ut, og ligger til en mer "riktig" pris. Flotte linjer og en fin "stuss"! Med cash i handa er det sikkert mulig å prute ned opptil (nedtil) 5K. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2006 Om de 65' er brukt på båten eller motoren eller en kombinasjon er vel litt uklart når man leser annonsen? Båten ser ut til å være av "den typen" som en del mennesker mener man bare "må" ha liggende på hytta i Blindleia mellom skjærgårdsjeepen og jolla og seiljolla og seilbåten og kajakkene og seilbretten og da er jo ikke 95' så mye? Selgers addresse kan jo også tyde på at båten har befunnet seg et slikt sted? Om den er verdt det? Ikke for meg, tilsynelatende ikke for deg (?), men kanskje for noen andre? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.