Jump to content

Mente (Finsk fabrikat) autotrim, erfaringer?

Concorde

Recommended Posts

Jeg har hatt Bennett Auto Tab System. Dette har en sensor som måler båtens vinkel i både lengde og sideretning. Tipper dette er noenlunde tilsvarende som Mente (uten at jeg har sett på det). Bennettsystemet er slik at du manuelt trimmer båten slik du vil ha den, trykker på lagre (Set Zero) og deretter vil båten trimme seg til dette setpunkt så lenge systemet er påslått. Fungerte rimelig greit men av og til styrte det båten litt for mye. Et trimplan som kjøres ned på ene siden vil jo nødvendigvis også dra båten sideveis. Vet ikke helt om jeg ville køpt det på nytt men det kan ha med min båt (Coronet 32) å gjøre.

En annen grei bieffekt er at du får automatisk trimplanopptrekk når du går i sakte fart (siste stykket inn i havna).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Der er en forsinkelse/programfunksjon som tillater lange svinger uten at systemet prøver å stritte mot.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...