Jump to content

Pris på leie av kranbil


Hydrox

Recommended Posts

Heisann dere..!!!

Skal ta båten min på land i bergensområdet og lurer litt på hva folk betaler for dette. Over og under bordet...

Har ikke gjort dette før fordi jeg har vært bortskjemt med slippvogn i naust.

Regner med det er snakk om en, maks to timers jobb med kranebil. Og hvis det er noen som vet om noen med gladpriser som gjør en god jobb så er det bare å synge ut...!!!

Link to post
Share on other sites

Fra krana og bort til opplagsplass hos oss er det 600- rett i lomma , og han klarer ikke å bruke over en time på den jobben . Men ring litt rundt , det kan være lurt også kansje høre med flere som skal ta opp . Da blir kran gutta glade , blir lissom litt mere kroner på kort tid vis dem kan ta opp 3-4 på en gang

 

 

Tine II som har kjørt hjem idag oppe på CBC dekket eller pjolterterrassen i t sjorte 1 okt og uten å bli høyde redd :wink:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg er nok ensom og alene om å ta båten i dette området og kan ikke nyte godt av grupperabatt. Har vanligvis naust, men siden jeg skal bytte maskin i vinter så må jeg ha den stående slik at jeg kommer til med krane for ut og inn løft av maskin.

Gleder meg til å fylle diesel neste sesong...!!!! :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Hei! Jeg låner denne gamle tråden litt :smiley:.

 

Jeg må bare innse at sesongen nærmer seg slutten for min del, og det er snart på tide med båtopptak. Jeg vurderer å få båten hjem utenfor huset fremfor å ha den stående på opplagsplassen i havna. Lurer derfor på hva man må regne med å betale for leie av kranbil for opptak og hjemkjøring. Er nok litt prisvariasjoner, men vil gjerne vite cirka pris man kan forvente. (Vil jo ikke bli lurt :rolleyes:).

 

25 fot båt på drøyt 3 tonn, kjørestrekning på ca. 4 km i Vestfold.

Link to post
Share on other sites

Har du båten liggende i Holmestrand, må du være medlem av båtforeningen. Ta kontakt med noen i styret og forhør deg med dem. Den SandAnker foreslår har vel den "største" krana, og pris deretter.

Tror at for en båt på den størrelsen og strekningen du etterspør pris på, ligger på 1500 kr og oppover.

De fleste ønsker å ta opp flere båter på samme dag, så du kan som regel ikke bestemme dagen selv.

Link to post
Share on other sites

Kent kran frakta min tidligere Cranchi Zaffiro 34 fra Drammen til Sola, med heising på flatvogn i Drammen, all nødvendig styr med 3,55 meters bredde langs vei og følgebil, sjøsetting her pluss båt og henger på retur for 29 lapper. De virket proffe og jobben gikk greit. Kan anbefales.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Har du båten liggende i Holmestrand, må du være medlem av båtforeningen. Ta kontakt med noen i styret og forhør deg med dem. Den SandAnker foreslår har vel den "største" krana, og pris deretter.

Tror at for en båt på den størrelsen og strekningen du etterspør pris på, ligger på 1500 kr og oppover.

De fleste ønsker å ta opp flere båter på samme dag, så du kan som regel ikke bestemme dagen selv.

Hei, det stemmer at båten ligger i havna i Holmestrand, og jeg er medlem i båtforeningen :smiley:.

Det er vel 3-4 ulike kranbiler/firmaer som frekventerer havna ganske hyppig på denne tiden, så det går an å ta noen telefoner til de mest brukte. Bør også være mulig å samkjøre slik at det eventuelt kan kjøres flere båter på samme dag.

 

Takker ellers for innspill som har kommet :thumbsup:.

Link to post
Share on other sites

1000 kr for å leie en kranbil til å ta opp båten var da en svært snill pris. Betalte et viserguttfirma i Oslo 1300 kr for å bære opp et våpenskap 4 etasjer i en blokk uten heis i Oslo for 15 år siden.

 

Du bør sjekke den prisen - det var mistenkelig billig. Ville regnet med at ca 3-gangeren var gjengs pris. Det er ikke bare advokater som skriver regning med gaffel nu for tiden.

Er ikke mistenkelig billig, det er i det prisleiet det ligger, du får til og med kvittering :smiley:

Link to post
Share on other sites

Her betaler jeg 1000,- for løft og transport 50 meter bort i hagen, 2 tonns seilbåt, syns det er en grei pris, jobben i seg selv tar jo ikke stort mer enn 15-20 min.

 

Og med større båt hadde jeg også vært bedre skodd mot hekkbølgene fra hurtigbåtene til Helgøy. Hadde krysset over Karmsundet og skulle akkurat til å krysse hurtigbåtleden da ett av de store ett-skrogs hurtigmonstrene til Helgøy kom i 30 knop rett ut - den hadde vikeplikt for meg, men den duret bare på. Heldigvis fikk jeg tid til å slakke av og legge baugen imot heggbølgene - som var gigantiske. Det er ikke morro å sitte nesten på havflaten i en liten båt, og se en vegg av vann, høyere enn båten du sitter i komme mot deg. Første bølge gikk bra, Fjorgrynt red over den,  men samtidig førte den baugen rett inn i bølgeveggen på den neste. Sjøen slo over hele overbygget, og det kom et par bøtter vann inn i båten også. Hadde jeg sittet der i en åpen jolle, så hadde jeg gått ned - ingen tvil. Greit nok at man må ha en viss utdannelse og fartstid før man får lov til å føre slike skyssbåter - men kansje en ren IQ-test også kunne være på sin plass ? Eller alkolås ? Dette var midt på formiddagen på en fridag med godt vær - midt i hummersesongen - det skal ikke så veldig mye omløp i en kapteinsskalle til å skjønne at man bør slakke av før man runder odder og nes man ikke har oversikt over.

 

 

Liten avsporing, "Helgøy Prinsess" er solgt til Kragerø Fjordbåtselskap og skal begynne å gå her i fjorden.. Gleder meg ikke veldig når jeg leser dette  :nonod:

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...