Anonym Startet 2.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2006 (redigert) Hei! Som de fleste med båt har jeg ei seng med meget ukurante mål (den er ikke hverken rektangulær eller kvadratisk..) Altså må madrass til senga mi spesiallages på mål, og jeg trenger derfor tips om et firma som kan fikse dette.. Da jeg bor i båten bør madrassen være av den meget behagelige typen, slik at jeg får sovet godt. Er takknemlig for tips om hvor jeg skal sjekke. Redigert 2.Oktober.2006 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Hei. Har sovet i båt med springfjærsmadrass og overmadrass. Har aldri sovet så godt... Koster nok mye om slike skal lages etter mål. Vil anbefale en god tykk overmadrass, bruker det i min båt. Fungerer veldig bra, og gjør det mye lettere å skife laken. Børre Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 2.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2006 Jensen på Berger lager akkurat det det du vil ha både når det gjelder kvalitet og mål. Skrått, tjukt og skeivt, alt etter som du vil ha det. De selger nok ikke direkte til deg, så du må gå via forhandler. Jeg skal bestille mine madrasser og overmadrasser via Skeidar i vinter. Lag en skikkelig mal til å legge ved bestillinga. Koster noen kroner, men er verdt det etter min mening. Du kan velge i en rekke kvaliteter. Husk å ikke ljuge på vekta di!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 ellers har du skumplastfabrikken i hønefoss....de skar radier og vinkler som passet skrogsiden min..de ligger på venstre side ned mot sentum fra sykehuset.. men husker ikke nr... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 I tillegg til god madrass er køyebunnen særdeles viktig, svært mange båter er i dag uttsyrt med køyebunn i finerplate som fjærer meget dårlig... blant annet min båt så jeg skal skifte ut køyebunnen med fjærende spilebunn av god gammeldags type, beholde orginalmadrassene og inn med en brukbar overmadrass... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Det som gjerne er vel så viktig som fjæring i sengebunnen er lufting. Til dette er jo spiler glimrende. Jeg har i noen køyer lektet opp ca 1 cm og deretter lagt vanlige trespiler som en får for en hundrelapp eller så på Jysk. Det gir fri luftsirkulasjon under madrassen. Her på mine kanter har vi et firma som heter Tøgersen. De lager akkurat det du vil av madrasser og det skulle forundre meg mye om ikke alle byer har et lignende firma. Jeg fikk nettopp laget ny madrass til kapteinslugaren. Størrelse bortimot en vanlig dobbeltseng med fasong mer som et egg. Kr 2.300.- inkludert spesialsydd trekk. Madrassen består av en hard hvit/grå 10 cm skumgummi med rosa eggebrett limt oppå. Knallgod å ligge på Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
JFE Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei. Jeg bruker Bedflex fjærende spilebunn, kjøpt hos Swang. Kjempefin men dyr løsning. Se www.tomrica.no Oppdaget senere at Ikea også selger denne typen sengebunner til en helt annen pris. Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei.Har sovet i båt med springfjærsmadrass og overmadrass. Har aldri sovet så godt... Koster nok mye om slike skal lages etter mål. Vil anbefale en god tykk overmadrass, bruker det i min båt. Fungerer veldig bra, og gjør det mye lettere å skife laken. Børre Hej Anonym! jag har det i min båt, det er som att sova hemma, faktiskt bedre för man er ju i båten! jag har adressen til en av firmorna som levererar til Orustvarven, vet att dom säljer till privatpersoner oxo.....firman ligger strax söder Gbg ang mall du tar en tjock kartong eller tynn plywood som passer akk i bunn på kojen, den skall vara exakt.... sen tar du en liten träkloss ca 10-12 cm(beroende på hur tjock madrass du vill ha!) klossen skall vara rakt avsågad(90gr), legger klossen på kartongmallen kjör ut den mot skrovet, på klossen legger du en tumstock o mäter ut til skrovet....o antecknar måttet på mallen....ju fler mått...ju bedre passform..... på så sätt vet firman vilken form madrassen har i bunn o på ovansidan du kan använda dig av samma teknikk även för skummadrasser.... Jag gjorde så, efter att jag byggt om akterhytten,det blev perfekt passform nu till det tråkiga...priset... tror jag betalade runt 12-13' för springfjærsmadrass og overmadrass til en dubbelkoj! syndapengar....men jag sover gott Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
shipohoi Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Er takknemlig for tips om hvor jeg skal sjekke. http://www.boat.no/ronsdal/annonse-3.JPG Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Vi har fjærende spilebunn + tempur madrasser. Du får formsydde madrasser fra tempur. De fungerer bra i vår båt. I alle fall sover jeg uavbrutt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 I år har jeg gjordt det enkelt, kjøpte 5 cm. overmadrasser på JYSK. Kuttet de til og vips fikk en behagelig seng. Har også tenkt på Bedflex spilebunn. Dette for å få gjennomlufting. Har vel som alle andre en del oppgaver for vinteren. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
my lady Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 har du prøvd hos jensen madrasser i svelvik eller hos jysk. Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 Tips: For å få luft mellom madrass og sengebunn så kan en jo benytte seg av "gressmatte" laget av grønn plast. Har sett enkelte som gjør det og jeg tror det fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 Vi kjøpte 12 cm skumgummimadrasser hos Jysk. Lagde mal og skar dem til med kniv. Passer perfekt og vi sover så godt Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 (redigert) Var innom en lokal produsent av båtputer for å få de til å lage nye sitteputer og liggemadrasser. Fikk da en adresse til et engrolager og de ringte inn først. Fikk kjøpe til innkjøpspris (tror jeg) og valgte en ca.10 cm. skumgummimatte på rull. Ble oppfordret til å kjøpe en rosafarget, da den ville ikke bli så flat slik den vanlige typen blir. Men den er endel dyrere........ Fikk fatt på endel meter med bredt gråpapir og klippet det til slik mattene måtte være og la de oppå skumgummien og tegnet av med en god tusj. Skar med en lang kniv. Tilslutt la jeg madrassene oppå køyene etterpå for å være sikker på at de passet. Leverte dette så til produsenten og de la på et pent, men rimelig trekk, siden det blir trekt med stretch laken likevel. Har hatt disse i noen år og ingen fuktighet under...... Redigert 4.Oktober.2006 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 Bentes Interiør Flinke, de laget nye puter i salongen min i forfjor, samt at jeg har brukt dem på jobben et par ganger. Kjapt, flinke på rådgivning (overselger ikke, men gir bra informasjon om fordeler og ulemper bassert på det du forteller at du skal bruke putene til m.m) selger også "løst" som du kan sy og mekke selv Mvh Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Vi kjøpte 12 cm skumgummimadrasser ......perfekt og vi sover så godt Greit nok det, men det er fortsatt to forskjellige verdener å sove på skumplast og å sove på en skikkelig madrass. Lutinga med spiler eller annet er ett must med skumplast. Jeg har i tillegg motor kjølevans-sløyfer i alle køybunner. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Nå må en huske på at skumgummimadrasser ikke er skumgummimadrasser. Det er utrolig mange forskjelliger hardheter ute og går.... og en god forhandler har inne de forksjellige hardhetene... De som jeg har sett på på billigbutikkene er gjerne for myke etter min mening.. De forkjellige typene er ofte farget i forskjellige farger.. De billige på f.eks. Jysk duger stort sett til de som stiller i fjærvekt klassen, og der er definitivt ikke jeg... men til barna duger de... For de av oss som sokner til Grenland så har vi Guntor Plastic i Skien som er rimelg store på madrasser, men billig Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
lippert Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 (redigert) Jeg ser at Jensen er nevnt tidligere, her er kontaktopplysningene. Jensen Møbler as Tel: 33 78 49 50 Fax: 33 78 49 69 E-mail: jensen@jensen.no Litt tekstreklame. Jensen er norsk hoff leverandør. Når Pavaroti ikke var fornøyd med senga på Grand leverte Jensen ny madrass tilpasset Pavarotis fysikk i løpet av dagen. Men det er klart Jensen leverer ikke de billigste madrassene. Redigert 5.Oktober.2006 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Bitteliten Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Windy har fjærmadrasser som standard på en del av sine båter, bla 37 Grand Mistral. Våre madrasser er laget av Gøteborg Madrassfabrik om jeg husker rett. Veldig gode å sove på . Kanskje litt harde - så jeg skal sjekke om det finnes overmadrass Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Jeg har i tillegg motor kjølevans-sløyfer i alle køybunner. Åherregud - sånnviljegha!!! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
roaldbj Svart 5.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2006 Det er ikke noe koplisert å ha vannbåren varme til alle lugarer i båten. Man kan foruten båtmotorbasert oppvarming av varmesløyfe også benytte separat dieselvarmer for å varme opp vann som sirkulerer i vannvarmesløyfe. Hvor det er interessant kan man montere radiator/varmeveksler og ha behaglig varme døgnet rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.