mitsu Startet 3.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2006 hvor kan man få kjøpt en brukbar vanntrykksmåler til min merc 115 87mod ? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 3.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2006 Hei du, jeg hadde tidligere en Faria måler så alle som kan skaffe fariainstrumenter fikser en til deg.Regner med at du har begynt å heise motoren og vil være sikker på at du har vanntrykk? i så tilfelle er ikke nøyaktigheten så viktig, du kjører en tur med motoren slik du vet den virker, når du begynner å heise vil du se at nåla begynner å hoppe, da har du heisa for mye og har problemer.Du kan gjenge en nippel inn i motoren, jeg har gjort det på tohatsu 50 og johnson 70, nå har jeg bare en T på slangen til "pissestrålen" og det funker fint det..... mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 (redigert) hva burde et vanntrykk ligge på? Redigert 7.Oktober.2006 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Hei gammabusa..!!!! Er det en Musling med SÆÆÆÆÆÆÆMPESVÆR motor på..?? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 hva burde et vanntrykk ligge på? Hei du, vet egentlig ikke, har aldri sett noen beskriving av max/min trykk men på Fariainstrumentet jeg hadde gikk skalaen fra 0-30 PSI mener jeg å huske, på tomgang hadde jeg vel en 5-10 psi og bånn gass ca 15-20 med Tohatsu 50 2002 mod, på Johnson 70 og Evinrude 140 har jeg hatt samme måleren, original OMC med skaøa 0-30, disse ligger rundt 7 på tomgang og rundt 30 på bånn gass.Mistenker du dårlig vannpumpe tror jeg eneste løsningen er å skifte vannpumpe/termostat, tror ikke jeg ville feilsøkt med bare trykket som indikasjon. Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Hei gammabusa..!!!! Er det en Musling med SÆÆÆÆÆÆÆMPESVÆR motor på..?? Hehe jepp, jepp, 140 Evinrude, rekord sålangt e 57 knop snittet av to veier men målet e 60........og kanskje litt te, e litt bananas å kjøra over 53/54 knop Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.