Jump to content

Båt i hagen

Texlissy

Recommended Posts

Hei

Som det egentlig allerede er konkludert med så er vinterlagring av frtidsbåt på bebygd eiendom unntatt fra søke- og meldeplikten i Plan- og bygningsloven, jmf. §6 lit. c. i henvisning i innlegg#8. Merk at det der står bebygd eiendom, altså intet skille mellom selveier og borettslag. Det kan dog være verdt å bemerke seg at borettslag kan ha egne interne retningslinjer som kan kreve godkjennelse av borettslages styre/generalforsamling.

Uansett så er det fornuftig å ta ein prat med naboene før båten blir trygt plassert i hagen bare for å forberede dei på kva du har planlagt. Min erfaring er at alt blir så mykje enklare på den måten :smiley:

hilsen forhenværende byggesaksbehandler

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Har hatt båten i vinteropplag i hagen i alle år, letter prosjektene noe helt voldsomt. Har aldri hørt noe fra naboene...hva skulle de si da: "Båten sperrer for vårt innsyn til stuen din" :lol:

Eneste jeg har fått høre er en ex-nabo som ble sur fordi kranbilen sperret veien i 15 minutter...og til slikt har jeg egentlig ikke noe svar.

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Tora skal hjem i hagen i år også. Ved siden av hobbyloftet. Har planer om en del snekring og vedlikehold. Men jeg håper på et par turer til på fjorden først.

Jeg synes faktisk at hun pynter opp i nabolaget (før presenningen kommer på plass).

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...