Mouche Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Joda, enig i at politikerne bør prioritere veier på en slik måte at vi kan slippe å ta ned masten før vi transporterer båten hjem til hagen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
giver Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 (redigert) Men da snakker vi vel om et litt annet problem enn "dumme" politiske vedtak? Hei Ja, det gjør man. Nå har jo en gang ikke alle samme størrelsen på båten, så for en god del båteiere kan dette være et problem. mvh giver Redigert 6.Oktober.2006 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 6.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2006 Hei Som det egentlig allerede er konkludert med så er vinterlagring av frtidsbåt på bebygd eiendom unntatt fra søke- og meldeplikten i Plan- og bygningsloven, jmf. §6 lit. c. i henvisning i innlegg#8. Merk at det der står bebygd eiendom, altså intet skille mellom selveier og borettslag. Det kan dog være verdt å bemerke seg at borettslag kan ha egne interne retningslinjer som kan kreve godkjennelse av borettslages styre/generalforsamling. Uansett så er det fornuftig å ta ein prat med naboene før båten blir trygt plassert i hagen bare for å forberede dei på kva du har planlagt. Min erfaring er at alt blir så mykje enklare på den måten hilsen forhenværende byggesaksbehandler Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Espen C Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Lov med vinteropplag i egen hage http://www.nettavisen.no/bat/article764569.ece Sitér dette innlegget Link to post
Texlissy Svart 11.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2006 Takker for alle svar og mange fine innspill. Satser på å ha båten i egen hage, og har allerede tatt opp forholdet med de fleste naboene. Nå gjenstår å finne en løype hvor det ikke er lave ledninger, gang bruer etc. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Da er båten godt plassert i hagen for i vinter, bare litt reingjøring og en runde med autosol nå så er`n klar for burka`n og vinteren.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Polarn Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Noen som har hatt noen krangler med naboen ang vinterlagring? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
TrondT Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Har hatt båten i vinteropplag i hagen i alle år, letter prosjektene noe helt voldsomt. Har aldri hørt noe fra naboene...hva skulle de si da: "Båten sperrer for vårt innsyn til stuen din" Eneste jeg har fått høre er en ex-nabo som ble sur fordi kranbilen sperret veien i 15 minutter...og til slikt har jeg egentlig ikke noe svar. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
NilsPils Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Tora skal hjem i hagen i år også. Ved siden av hobbyloftet. Har planer om en del snekring og vedlikehold. Men jeg håper på et par turer til på fjorden først. Jeg synes faktisk at hun pynter opp i nabolaget (før presenningen kommer på plass). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kjetil1 Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Selv satser jeg på å få lirket båten inn i garasjen , så da er det ingen som kan si noe. Utfra de mål jeg har tatt, skal det gå fint, bare jeg flytter bilene et hakk og har båten i den enden garasjen er lengst/dypest... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
kanel Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Hei Min far kjøpte en båt som han skulle fikse og satte den i hagen for å jobbe med den..... Enese problemet var at den ble omdøpt av naboene til "Carl I Hagen".. :lol: Det tok sin tid kan man si... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.