kortvarig(båt)håpløs Startet 4.Oktober.2006 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2006 Nok et "dummy spørsmål fra meg her ;) men man lærer så lenge man lever;). Grunnen til at jeg spør er at min båt er og oppleve som litt "vinglete" ved veldig lav hastighet ( et par knop) har hørt at DP skal være mye bedre sånn sett. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 4.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2006 (redigert) DP har en del ekstra fordeler framfor SP. Bedre akselerasjon, bedre ytelse, bedre stabilitet og bedre "grip" i vannet. Siden propellene går hver sin vei, så slipper du at disse krenger på båten avhengig av belastning. Generelt sett en bedre opplevelse. Dette går fint å bygge om selv og er relativt enkelt. 5 skruer, 2 nye pakninger, litt tetningsmasse og ny olje. Thats it. Prosessen består av å bytte nedre vekselhus, og disse er å få tak i brukt på nettet. Disse er relativt dyre sammenlignet med SP, bare så du er klar over det. Husk også å kalkuler med propeller, disse er også dyre. Rundt 8000,- for et nytt par. Utfordringen kan være å finne riktig match på utveksling og størrelse på propell, men det kan sikkert en fagforhandler hjelpe deg med. Redigert 4.Oktober.2006 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.