ok67 Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Har sjekket mine båtnøkkler og endte opp med å dele dem opp med et flyteelement til hver nøkkel............. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 (redigert) I rådenes hete har vi glemt en praktisk sak som barna elsker å leke med: Vannkikkert. Med den kan man kanskje se utysket på bunnen for så fiske den opp med egnet redskap. Aproppos tunge nøkkelknipper. Prøv en skikkelig kulefender. Utrolig plagsomt å ha med seg i butikker og inn i biler, men umulig å miste. Redigert 7.Oktober.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Erik Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 (redigert) Da har jeg forsøkt forlenget rive metoden. Med den tiltrakk jeg meg oppmersomheten fra en av gamle kara i havna. Han kunne fortelle at der flytebrygga mi ligger nå, var det tidligere molo. Denne er nå flyttet lenger ut, men den gamle moloens fundament ligger rett under min båt. Mao, bunnforholdene er store kampestener, med store dype hull mellom, dekket med mudder. Eller som han sa, glem det, selv med dykker. Den gode nyheten er at det tok meg mindre enn 5 Min. å tjuvkobble tenninga, så nå blir det båttur, uten nøkkler. Men etter hvert må jeg skifte tenning. Tenningen var 2 delt. En del nederst som var selve den elektriske tenningen. Denne hadde bare ett trekant kryss som jeg kunne vir på med ett skrujern, og starte som vanlig. Den øverste delen, som inneholdt selve låsen, og som da hender i 'hann' delen av trekant krysset som går inn i den elektriske delen, er mao det enseste som jeg trenger å skifte. Denne er merket med Robert Bosch AB, Stockholm, Sweden, samt ett Part No.... Hvor er mest sannsynlige sted å få tak i slikt i Stavanger? En av båt forretningene, eller kanskje Garstad eller Hundvåg Båt og Motor ? Eller direkte fra Robert Bosch ? Eller er Robert Bosch = Bosch som vel Åsen Bil er forhandler for ?? Uansett, nå får jeg startet båten, og guttungen hadde kopi av hengelås nøkkelen til gummibåten, så da får jeg med båten på tur likevell (selv om jeg er en dag forsinket).. Takker for alle innspill og forslag, men nå drar jeg på tur og blir vekke fra denne tråden til i slutten av neste uke. Erik. Redigert 7.Oktober.2006 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
snorken Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 ser du ikke bunnen i en vannkikkert, korken vil vel kanskje stikke opp Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 7.Oktober.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Vannkikkert : Jeg ser enkelte konturer av bunn gjennom dykkermaske fra brygge (hodet under vann mao). Men ikke noe som ligner på korkkula fra nøkklene. Jeg oppdaget heller ikke at bunn besto av store kampe stener (noe jeg oppdaget med rive, da dybden varierte mellom 3,5 m til over 5). En vannkikkert, forstørrer den, eller har andre optiske egenskaper, som gjør at det er enklere å se bunn med den, enn gjennom en dykkermaske ? Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Honduras Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Problemet med vannkikkert/Dykkemaske at at du skal se gjennom 4 meter vann. Her er en annen varaiant... ta ett vanlig plast kloakkrør (120mm?) eller ett nedløpsrør, og fest en bit gjennomsiktig akryl i enden med sica e.l. Hvis dette røret er f.eks 3-4 meter langt får du "linsen" mye nærmere bunnen, og det er lettere å se knippet. Ta gjerne en jakke eller noe over hodet slik at du stenger ute alt sidelys. Skal du være riktig smart fester du en sveisetråd e.l. på røret og bøyer en liten krok i enden som du ser gjennom linsen. Da kan du tre kroken inn på knippet.... Bare ett forslag... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
NilsPils Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Glem ikke at dette røret vil få en oppdrift på ca. 45 kg! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Skipper Worse Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Da må man jobbe med denne varianten en søndags morgen når man er ordentlig tung i hodet!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hydrox Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Ring en lokal dykkerklubb i området, de tar gjerne slike jobber for en billig penge. Er forresten merkelig hva folk gjør for en god flaske konjakk i forholdt til hva man måtte betalt dem i kroner.... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 Glem ikke at dette røret vil få en oppdrift på ca. 45 kg! Det er derfor ett nedløpsrør e.l er greit... mindre oppdrift... men nå går det jo ann å henge på noe jernskrot da... bedre enn ikkeno' Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 7.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2006 [quote name='Erik' date='07.10.06 11:09' post='294924' Eller som han sa, glem det, selv med dykker. Hadde en tilsvarende opplevelse i en tidligere jobb. Noen hadde satt et dyrt undervannskamera på kaikanten, og en annen var uheldig og var borti det slik at det falt på sjøen! Leide inn en dykker for å hente det opp igjen, men konklusjonen etter tre-fire dykk var: Glem det! Som hos deg så besto bunnen av store steiner med åpninger imellom hvor ting kunne forsvinne veldig langt nedover. Så det kameraet ligger fortsatt nedi der et sted... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fredivar Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 ... Men etter hvert må jeg skifte tenning. Tenningen var 2 delt. En del nederst som var selve den elektriske tenningen. Denne hadde bare ett trekant kryss som jeg kunne vir på med ett skrujern, og starte som vanlig. Den øverste delen, som inneholdt selve låsen, og som da hender i 'hann' delen av trekant krysset som går inn i den elektriske delen, er mao det enseste som jeg trenger å skifte. Denne er merket med Robert Bosch AB, Stockholm, Sweden, samt ett Part No.... Hvor er mest sannsynlige sted å få tak i slikt i Stavanger? En av båt forretningene, eller kanskje Garstad eller Hundvåg Båt og Motor ? Eller direkte fra Robert Bosch ? Eller er Robert Bosch = Bosch som vel Åsen Bil er forhandler for ??... Erik. En kamerat har en plastsnekke (Sandvik 28) med VP motor. Tenningslåsen på denne hadde samme nøkkel som på min forrige tresnekke, med SABB motor, så det finnes mange tilfeller hvor det benyttes en nøkkel til alle tenningslåsene. Sjekk med noen venner du har med eldre båt med Bosch tenningslås. Kanskje nøkkelen deres passer? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 (redigert) Støtter fredivar. Ser du har en MD17. Selv har jeg en MD21 (81-mod.) med Bosch tenningsnøkkel som jeg mista for et par år siden. De er visst "fleksible" som bare f... En lokal fisker hadde for mange år siden hatt tilsvarende tenningslås på SABB'en sin, og trodde han hadde nøkkel liggende i skuffen. Gikk hjem og fant den fram, og gjett - ja, den passa som et skudd hos meg. Altså: Gjør som fredivar foreslår - Se om du finner noen med lignende lås og prøv! Redigert 9.Oktober.2006 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Oktober.2006 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2006 Hvis ikke så koster ikke en ny komplett tenningslås så mye hvis du kjøper den på en velassortert bilutstyrsforretning og ikke originalt! Og låsen til kabindøren skrur du ut og tar med deg til en jernvarehandel, så finner de nok en nøkkel som passer! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.