Astor Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Jeg har brukt mye tid for å fjerne lukt ombord. Og har endelig lykkes! Skiftet slanger og septik og rensket bunnen for gammel elendighet. Herlig!! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Gammel pumpelukt i båt, fytti- da blir gammelosten rene Chanel. Link to post
giver Svart 7.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Hei Med sjøen rett i mot er det ingen problem, jeg trenger ikke flaskeholder på flybridge da. Med sjøen på tvers eller aktenfor gjelder følgende retningslinjer: 1. Støtteseil oppe. 2. Full gass. 3. Fulle tanker og "ferielastet". Det værste er vindstille og passerende båter på "hæla". Mye hekkbølger og ingen virkning av støtteseil. Da trengs falskeholder, og den er montert. mvh giver Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Antar at du har trimplaps giver? I så fall synes du disse har noen effekt på selve stabiliteten, eller har de utelukkende en funksjon å løfte hekken/senke baugen. Mine virker ikke før ved ca 7.5 knop. Båten veier ca 12 tonn og er 4.17 m bred. Link to post
roaldbj Svart 7.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2008 Eneste Trawler vi observerte på Gøteborgmessa i år var denne. Jeg vet ikke hva medlemmene her på BP synes om skrogfargen? Utsikten fra overdekk er upåklagelig: Likeledes fra styreposisjon nede: Personlig synes jeg at det var litt for mange trapprtrinn å forholde seg til: Link to post
giver Svart 8.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Antar at du har trimplaps giver? Hei Jeg har ikke trimflams, det er vel ikke helt vanlig med den skrogformen som er på min båt. Undervannsskroget ditt er vel bygget for høyere fart enn det mitt er. Båten veier ca. 15 tonn "ferielastet" og fulle tanker. mvh giver Link to post
Divemaster Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 35 fot, to maskiner ... men litt eldre... Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Noen som kjenner seg igjen fra denne posisjonen? .... på dypt vann; igjen.... Link to post
roaldbj Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Er det slik den ser ut med Volvo-instrumentering. Jeg fikk tilbud om å installere 2 Volvo D6, men det ble med 2 Yanmarer som har gått feilfritt i 280 timer. Antar at bildet nylig er tatt på messa i Bergen av en båt som var seilt dit fra Stavanger. Det er ca 10 stk av den i Norge nå og visstnok 6 i bestilling. Det er alt verftet klarer å levere til Norge. Storebror er visstnok bare produsert i ett eksemplar med 3 års leveringstid. Men den er for stor for oss. Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Nydelig båt! .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Også fra Bergensmessen. Noen som tar merket her? .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Samme båt fra FB med utsikt mot Puddefjordsbroen. .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Astor Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Også fra Bergensmessen. Noen som tar merket her? Kan det være en Clipper 40? Nydelig båt! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 .... på dypt vann; igjen.... Link to post
roaldbj Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Jeg synes den ligner på en Clipper med enkel motorinstalasjon. Lurer på hvorfor det er to skjermer på styreposisjon nede. VHF er trolig høyrere oppe. Mye fint og gedigent treverk. Jeg syntes tidligere at sprossene var så pass tykke mellom vinduene at sikten ble noe redusert forover. Men dette er sikkert en vanesak. Lurer på hvorledes ettersalgsmarkedet er for denne båten. Jeg vurderte engang å kjøpe båten men fikk bl.a. for lite informasjon om manøvreringsegenskapene. Hvor stor er denne trawleren? Link to post
Sydvesten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Det er en Clipper 40+4 som de kaller den med en enkel Cummins installasjon... Ettermarkedet er ikke så lett å si noe om siden det vel ikke er solgt så mange av dem i Norge ennå.. Det ligger vel en Clipper 34 for salg til 1,9 som ikke er solgt, har ligget for salg en stund Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gnisten Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Jeg syntes tidligere at sprossene var så pass tykke mellom vinduene at sikten ble noe redusert forover. Er veldig enig med deg der. .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Kjell E Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Det er en Clipper 40+4 som de kaller den med en enkel Cummins installasjon. Og her er den: Mvh, Kjell LA3939 har endret brukernavn Link to post
Kjell E Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Og dette er sjefsplassen på den tredje Trawleren som lå ved bryggene: Mvh, Kjell LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Worse Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 GB 47, kan hende? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjell E Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 47 EU LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Worse Svart 18.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2008 Ja, jeg likte den utsikten. Forresten, jeg likte utsikten fra alle tre. Men gulvarealet i arbeidsrommet i GB 47 tar jo kaken. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
baatsman Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Er dette nye ASTOR båten http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Vi sees! Link to post
Astor Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Er dette nye ASTOR båten http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Det er helt riktig. Dette er BÅTEN. Desverre er tidspunktet feil. Jeg trenger en større båtplass. Jeg var ombord i denne i Strømstad i sommer. Jeg likte båten og ikke minst eierne. Det siste betyr endel for meg når jeg skal handle. Jeg skulle mer enn gjerne handlet denne. Prisen er litt for høy også. mvh Astor Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Det ser ut som 4.5m båtplass er sikret nå :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn