rover Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 (redigert) Så, synes jeg kansje det var på tide med et bilde av en "Eurobanker":-) shit, her kom ikke noe bilde..... Noen som kan gi en enkel forklaring på hvordan man legger inn bilder? Redigert 8.Desember.2009 av rover (see edit history) Link to post
OT-flyktning Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showforum=164 Link to post
Astor Svart 8.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2009 Ingen trawler men en skikelig taubåt som ser brukanes ut som fritidsbåt. I tillegg ser taubåten hel og ordentlig ut. Du finner den HER på Finn.no. Bogserbåten Alfred ligger i Sverige og det forlanges kr. 850.000.-. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 En flott redningskjøyte er til salgs. x-Haakon IIV selges. Båten er hele 87 fot og trolig også for stor for D5L-lappen. Prislapp: 3.5 mill. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjell E Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 122bt er en lille smule for meget for våre sertifikater ja, Astor. Mvh, Kjell LA3939 har endret brukernavn Link to post
giver Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) Hei Jeg kontaktet mitt forsikrigsselkap i dag. De har ingen parametere for justering av premie i forhold til fartspotensiale, erfaring eller alder på fører/eier. Kun forsikringsverdi (mest vektet). antall HK, og så bevoktet havn etc. Vi som er i NTK kunne kanskje gå sammen om og vise at vi er en solid gruppe båtførere/eiere som stort sett har vært på sjøen noen år. Som kjent er ikke dette båttypen for "nyrike" og fartsglade. mvh giver ps Når skjedde siste ulykke med en trawler her i landet?? Redigert 17.Desember.2009 av giver (see edit history) Link to post
sailor Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Det er vel ikkje så mange år sidan du gjekk på grunn Link to post
giver Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Det er vel ikkje så mange år sidan du gjekk på grunn Hei Omlag 15 år siden med seilbåten i Horten Gjestehavn, og "nubba" nedpå i Færder'n på Langgrunn en gang. Dog uten skader. mvh giver Link to post
sailor Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Så pass lenge Meinte å hugse at du skreiv om at du hadde vore nedpå. Men 15 år sidan er lenge Link to post
giver Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) Så pass lenge Meinte å hugse at du skreiv om at du hadde vore nedpå. Men 15 år sidan er lenge Hei Når jeg har ligget fortøyd med baugen inn har det skjedd, ja. La meg i en perioden for nær la så medrederinnen kunne komme seg i land, sterkt redusert av kreft. Men det er noe jeg tar på egen kappe. Båt kan repareres. mvh giver Redigert 17.Desember.2009 av giver (see edit history) Link to post
Onkel Roger Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Da er båten i havn https://baatplassen.no/bildearkiv/0/602/grand_banks.jpg Litt uvant å ha store buldrene diesler under beina i stede for en liten symaskin på 60 hk og ikke minst seil. Trawler`n hadde nok ikke kommet inn i familien hadde det ikke hvert for all inspirasjon på baatplassen og ikke minst Trawlertråden Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Roald Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Gratulerer med flott skute Tigergutt Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
giver Svart 18.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Gratulerer og velkommen i NTK giver Link to post
GB36 Embla Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Gratulerer med nytt "skip" Tigergutt! :flag: Embla Link to post
Spinner Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Kjempeflott båt!!!! Gratulerer!!!! :flag: Senior-du er min helt! Link to post
Onkel Roger Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger Foreløpig bruker jeg tiden til å bli kjent med alle systemene ombord, vannvittig mye utstyr som krever en masse strøm. Jeg tror det første prosjektet blir å spare strøm. Jeg må forsøke å redusere nødvendigheten av å kjøre genrator betydelig. Webasto 2010 vannvarmer i stede for reversering av aircon blir første prosjekt i januar. Så får vi se videre derfra. Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Goya Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Beautiful Boat! Gratulere! http://goya.farsund-norway.com http://farsund-norway.com/ Link to post
Regina III Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Gratulerer, gratulerer!! Det er så hyggelig hver gang det dukker opp nye trawlermannskap! Vi blir stadag fler, og vi vil bli mange! Jeg var i akkurat samme sitasjon som deg. Jeg har stor generator og 3 reversible airconditionanlegg, så det var ikke noe problem å få varme. Men som du sier, det kunne være hyggelig og behagelig med varme uten generatorkjøring. Jeg ble anbefalt IKKE å montere stor dieselvarmer. For sotfri forbrenning er det en fordel at varmeren går for fullt. Siden jeg lettvint kan få opp varmen, så valgte jeg en liten og nett Webasto 5 kW for kosevarme og vedlikehold. Det skulle etter alle tabeller være for lite for en såpass stor båt, men den er godt isolert og resultatet overasker meg. Det er utrolig hvor effektiv den lille varmeren er, både for å varme opp og ikke minst for å holde varmen oppe. Jeg regnet som så at for prisen av en stor fikk jeg to små. Fordelen med det er mindre sot og reserve varmer, men jeg er så fornøyd med det jeg får ut av en 5 kw varmer at jeg har valgt å droppe nummer to. Link to post
giver Svart 18.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 (redigert) Lykke til videre i jakten. Vi angrer ikke en dag på valget av Grand Banks. En komplett båt for oss. Hei Jeg må inrømme at ikke jeg heller har hørt om noen som har byttet seg fra trawler, bare til. På den annen side skjer det mye her i verdenen uten at jeg får det med meg. mvh giver Redigert 18.Desember.2009 av giver (see edit history) Link to post
Tore B Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Webasto 2010 vannvarmer i stede for reversering av aircon blir første prosjekt i januar. Jeg har Webasto DV 2010 vannvarmer, den bråker og bruker masse strøm, men gir masse varme. Har ikke problemer med soting. Hvis jeg skulle valgt i dag hadde jeg kombinert med en 3 kw Wallas og 5 kw Webasto vannvarmer. Link to post
Astor Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 (redigert) Gratulerer med flott GB! Tror vi har en to ting felles du og jeg. Vi har begge en GB og begge er eid av Coats fra Moss. Lykke til med en flott GB! Hvor har du hjemmehavn? Redigert 18.Desember.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Gratulerer med ny båt Tigern. Dette er vel GB 49 fra Son. Lå litt utenfor Claus L sin flotte lille dagsseiler. Nei, Nå blir det moro med regatta igjen Vi sees! Link to post
rover Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Wow!!! Velkommen i Trawlerklubben, og til et annerledes båtliv:-)) Kjempefin båt... Hilsen Rover ( Eurobanker 38:-) Link to post
Onkel Roger Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Takk for mange hyggelige tilbakemeldinger. Båten har i vinter havn ved tidligere Fredrikstad Motor verksted på Kråkerøy. Midt i sentrum Til sommeren jobber jeg med flere alternativer. Jeg driver og sjekker priser på diesel om dagen. Beste pris så langt 6,85.- Noen som har tips om leverandører med lavere pris? Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Mariell Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Gratulere med kjempebåt og velkommen i Trawlerfamilien Tigergutt. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn