sydspissen Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 (redigert) Hint hint nissefar: http://oceanlines.biz/2009/12/selene-66-sh...gh-water-stuff/ Den Stidd stolen til 5000 $ kler Selene... Redigert 23.Desember.2009 av sydspissen (see edit history) Link to post
Biscaya Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Så blir det endelig trawler på oss også: Årets julegave til Admiralen og meg. Har planlagt å tilbringe romjulen og påsken ombord. Så blir det seilas hjemover til sommeren. Regner med å være på plass en gang i august. Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
giver Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Så blir det endelig trawler på oss også: Årets julegave til Admiralen og meg.Har planlagt å tilbringe romjulen og påsken ombord. Så blir det seilas hjemover til sommeren. Regner med å være på plass en gang i august. Gratulerer Nyyydelig sak det der mvh giver Link to post
Biscaya Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Giver, bare jeg får solgt den gamle så blir det ny båt ytterst til høyre på F-brygga Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Verrie Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Gratulerer Biscaya. har du detaljer, LOA, diverse, interiørbilder? Hvor ligger skuta? Link to post
Roald Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Gratulerer med flott skute Biscaya Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Biscaya Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Det er en Ocean Alexander 50 Mk1 som er forlenget noen fot for å få et lengre akterdekk. Den har også fått nye motorer i løpet av livet, det ble satt inn et par TAMD63 for vel 10 år siden. De har nå gått vel 1000 timer. Båten ligger sør i Europa, så jeg regner med en seilas på rundt et par tusen mil før vi er hjemme i båthavna. Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Onkel Roger Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Gratulerer, dette er ett skikkelig skip. Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Hallais Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Oi, oi her var nå mange nye (og gamle) fine Trawlere. Gratulerer. (jeg skulle begynt å spare tidligere i livet. ) Til alle Trawlereigere, og "andre" båtfolk : God Jul og Godt Nyttår Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
giver Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 (redigert) Oi, oi her var nå mange nye (og gamle) fine Trawlere. Gratulerer.(jeg skulle begynt å spare tidligere i livet. ) Hei Vi kan jo begynne med deg som vi gjorde med Astor Det ble lagt et "mildt" press på ham for og gå over fra NW til trawler. Hverken jeg eller Astor har angret på det. Ser frem til sjekke båten til Biscaya når har kommer til hjemmehavnen. mvh giver Redigert 23.Desember.2009 av giver (see edit history) Link to post
Hallais Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Det ble lagt et "mildt" press på ham for og gå over fra NW til trawler. Det var bare "3 fots syken" som slo inn hos meg , er førnøyd og har fått godkjent min "minitrawler" på NTK. Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Astor Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Gratulerer med kjempebåt! Kanskje vi sees på trawlertreffet til våren? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Biscaya Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hei alle, og takk for alle lykkeønskninger. Tigergutt: Jeg får gratulere tilbake. Hun ser splitter ny ut! (?) Astor: Vi får nok ikke "Southern Promise" opp hit i tide til treffet kommende vår, men hvis vi ikke har solgt den gamle til da kan det være vi kommer. Vi reiser nedover 2. juledag og skal bo ombord en uke før vi kommer hjem igjen. Regner med å bruke en del timer på å sette meg inn i systemene ombord. Håper det blir vær til å ta noen prøveturer utpå. Regner med at Admiralen skal benytte en del tid på å bo seg inn, hun også. Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Mariell Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Det var litt av ei skute. Gratulere så mye Biscaya. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Goya Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Kjempe båt! Full vinter i FArsund! Jeg gikk ned for å måke snø fra Goya i går kveld. Satt fast med bilen på vei ut. Takk til hyggelig båt folk som hjelpet meg opp bakken igjen, var jeg ikke sent for middag! http://goya.farsund-norway.com http://farsund-norway.com/ Link to post
Blom'en Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Bilde fra Øygarden nå i ettermiddag. Mye godt arbeid gjort her ! Link to post
Nøttlending Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Heisan Jeg lurer på om ikke den NYDELIGE GB`n 42 Eu er den samme som ligger til salgs på FINN.no GB 42 Europa. PS............... en som er seriøst på Jakt etter en tilsvarende GB, Det må være Europa mod. TIPS om en brukt?? mottas med takk. jeg er på Boat shop 24 hver dag og sjekker. Hvis noen kjenner til den som lå til salgs?????? på Finn.no i 2007, en GB 42 EU fra 1982 (så aldri at den var var solgt, ble bare plutselig borte!) Disse båtene er jo like like nydelige uansett når de er bygd. Hilsen en STOR GB Fa`n Hilsen Børsy Hei Børsy! Tror jeg var i kontakt med eieren av denne tidligere i høst da vi jaktet GB 42, og hadde en ønskes-kjøpt annonse på Finn. Eieren heter Bjørn Hviding og treffes på bjorn@hviding.no. Han var ikke aktivt ute i markedet med å selge den, men ønsket å kvitte seg med den. Antydet rundt 2,5 for den, noe jeg syntes virket litt mye ut fra den infoen jeg fikk om båten. Jeg har ikke sett båten, så det er mulig standarden kan forsvare prisen. Uansett var vi ikke på jakt etter Europa-versjonen, og så endte det med en annen båt en GB til slutt også... Fant den gamle annonsen også : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...d=ss_follow_tip Lykke til :) Link to post
Nøttlending Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 (redigert) Da er båten i havn https://baatplassen.no/bildearkiv/0/602/grand_banks.jpg Litt uvant å ha store buldrene diesler under beina i stede for en liten symaskin på 60 hk og ikke minst seil. Trawler`n hadde nok ikke kommet inn i familien hadde det ikke hvert for all inspirasjon på baatplassen og ikke minst Trawlertråden Gratulerer så mye med flott båt. Har siklet på denne en hel del ganger på finn.no Det er ingen som slår GB på den stilfulle designen - det er hevet over enhver tvil ( i allefall min mening ) Vi har bestilt trekk rundt fly'en på vår trawler, og lurer på om du har en smart patent for for feste av duken. Tenker på duken på siden som fungerer som vindskjerm på siden og bak. Kalesjemakern anbefalte oss å sjekke løsning på tilsvarende båter. Frister ikke akkurat å skru for mye fester ned i dekket, men duken må jo holdes stram den veien også.... Tips mottas med takk Her er et bilde av fly'en: https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10064/25_2831754171.jpg Redigert 29.Desember.2009 av Neptune 42 (see edit history) Link to post
Verrie Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Tau eller wire festes nederst mellom rekkestolper eller strammes hardt for ikke kunne flekse, og strikktau fra maljer ned i denne. Det er gjort hos oss med godt resultat. Link to post
Skipper Worse Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Hvis dodger'en er stram nok, trenger den ikke noe feste nederst. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Onkel Roger Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hei Neptune. På GB er det egne øyer som er sveiset på rekkestøttene ca 5 cm over dekk. Her er letrekket festet. Vet ikke om du ble klokere av dette. Jeg skal se om jeg kan få tatt bilde av løsningen i løpet av helgen. Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Børsy Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hei Neptun Godt gjort av deg å finne den gamle annonsen, tusen takk. er i forhandlinger med en GB 36 eier...... nydelig båt. for se utover året om jeg kommer i mål med eiern, er nok bare ett prisspørsmål. Børsy Link to post
Astor Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Mener "Granny" i Bergensområdet var til salgs. Men det var en classic. Vi lette også etter en Europa da vi skulle bytte båt. Vi endte opp med vår classic og angrer ikke en dag. Skulle vi bytte i dag hadde vi valgt samme løsning. Det har selvsagt noe med løsningen vi har innredningsmessig. Lykke til med båtvalget. ETT GODT NYTTÅR TIL ALLE TRAWLERFOLK LANDET RUNDT! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hei Vel overstått Jul og Et Gledelig Godt Nytt År. giver Link to post
rover Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Vi har bestilt trekk rundt fly'en på vår trawler, og lurer på om du har en smart patent for for feste av duken. Tenker på duken på siden som fungerer som vindskjerm på siden og bak. Kalesjemakern anbefalte oss å sjekke løsning på tilsvarende båter. Frister ikke akkurat å skru for mye fester ned i dekket, men duken må jo holdes stram den veien også.... Tips mottas med takk Hei. Neptune.... PÅ vår båt er det skrudd "øyeskruer" ned i dekket og opp under rekkene. Dårlig løsning. Planen er nå å fjerne dem, og i stedet bore 5 m/m hull på langs i gjennom rekkestøttene, og tre inn 5 m/m. rustfri stenger som trekket / nettet, kan festes i. Jeg bruker minste type hvite strips, ser "brukbart" ut..... Redigert 30.Desember.2009 av rover (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn