Mariell Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Mye rart som blir kalt Trawler. Fant denne på ebay.com Katamaran Trawler Takke meg til en Trawler med 80 talls design. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tore B Svart 26.November.2007 Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Astor skrev: Er det Sjøblomsten? Første norske motorbåt over Atlanteren som hadde fine skildringer i Båtmagasinet for en god del år siden?En båt etter mitt hjerte også. Nei det er ikke Sjøblomsten, den ligger på andre siden av elva. Tar jeg ikke helt feil dukket denne opp i Fredrikstad i år, flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 26.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2007 Mariell skrev: Mye rart som blir kalt Trawler. Fant denne på ebay.com Katamaran Trawler Takke meg til en Trawler med 80 talls design. Hei Å kalle dette en er trawler er det samme som og kalle ei klinkekule diamant. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Det begynner å bli noen trawler-eiere her på BP. Kan dere fortelle litt om sjøegenskaper og andre relevante ting som har med båttypen trawler å gjøre? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Jeg ser at en 49 Grand Banks Classic som har vært avbildet i denne tråden noen ganger nå er til salgs på finn.no http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=1...pos=1&tot=4 Slett ikke verst spesifikasjon. Forundrer meg imidlertid at båten allerede skal selges (vurderes for salg). Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Ser av bildene at båten sannsynligvis har telefonsentral - jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart meg uten........ Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Av power Cats, så synes jeg denne lille 44 foteren er ganske OK.. Spesielt så har jeg sansen for akterkabinen som er nesten full bredde... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sira Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 En nydelig Trawler etter min smak er Ocean Alexander som forøvrig også har mange andre fine konsepter. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Astor Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Enig, nydelig båt. Fart ca. 13 knop med 2 x Ford Lehman på 135 hk. hver. Hvis dette er 40 foteren som ble bygd i perioden 1983 - 1989 så skal disse opplysningene være korrekte. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Denne Grand Banks på finn.no, en Grand banks 36 classic en av norges fineste, som det står i annonsen er også interessant. se http://finn.no/finn/boat/object?finnkode=8...pos=4&tot=4 Den er fra 1970. Med den kunnskapen jeg i dag har tror jeg ganske bestemt at dersom målet var en GB, så jeg både fått en større og atskillig nyere GB importert fra USA til samme prisen. Her er båten i fint driv: Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 (redigert) Intressante motorer! http://www.northern-lights.com/PDFs/brochu...1066_series.pdf Har aldri hørt om Lugger før! Noen som kjenner disse? Redigert 14.Desember.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Lugger motor, det lille jeg har hørt om disse motorene er at de er "creme de la creme". De er typisk saktegående motorer med kaftig dreiemoment på lave turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 De Fever 48 .. Med skikkelig maskinrom ... 83 modell til rundt £145K her borte.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SiA Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Divemaster: IKKE GJØR SÅNN! Jeg blir helt matt og må tørke sikkel! Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Ikke får vi plass innerst i Sandpollen heller, Sindre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Divemaster Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 Her var det nok en De Fever ...... http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/F118271 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Careka Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 Denne er vel flott, og prisen ikke så værst den heller ? http://www.boats.com/listing/boat_details....ityid=103603801 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Catlina Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 Transcat 48. 1000 NM på 3000 liter diesel ved økonomihastighet 11 knop 2 x 315 Yanmar Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 http://www.kadeykrogen.com/44/ ser grei ut.... Noen som kjenner merket ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 Ofte omtalt i PassageMaker og mener dette er kvalitetsbåter. Produsert båter siden 70-tallet etter hva jeg kan finne ut. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lano2 Svart 15.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2007 Jeg liker litt spring i båtene, men baugen blir jo deretter tøff å hoppe fra .... Men vi bytter vel ut madammene når de ikke klarer jobben lenger likevel ... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 49 fots Trawler ligger nå til salgs på FINN. Fikk ikke helt med meg om man kunne kommentere objektene som ligger til salgs, men bildene viser tydelig at her trengs en generell oppussing innvendig. Noe selger påpeker med nærbilder av treværk ombord. Masse god plass. En typisk bobåt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Vi må vel i alle fall ha lov til å si noe om generelle opplysninger. Båten er produsert i 1983. Jeg har vært ombord i mangte trawlere. Jeg har brukt et par år på å sette meg inn i trawler-verden før jeg handlet en selv. Trawlere som er mer enn 20 år gamle krever svært mange oppgraderinger, ikke bare av skrog men også innvendig. Inventaret kan mange ganger se bra ut, fordi det tremessige arbeidet er godt utført. Men når man begynner å inspisere alt som har med elektrisk opplegg, hydralikk, motor mv, da kommer utgiftene. Dette spørsmålet har jeg diskutert med mange trawler-eiere i Tyskland, og det er en generell sammenheng mellom alder på båt og behov for ettersyn. I Norge er det kostbart å vedlikeholde trawlere med mindre man har svært gode kontakter med leverandører av all verdens godt utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Astor skrev: 49 fots Trawler ligger nå til salgs på FINN. Samme båten ligger her annonsert i Yacht World http://www.yachtworld.com/boats/1777820/0 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2007 roaldbj skrev: Vi må vel i alle fall ha lov til å si noe om generelle opplysninger. Båten er produsert i 1983. Jeg har vært ombord i mangte trawlere. Jeg har brukt et par år på å sette meg inn i trawler-verden før jeg handlet en selv. Trawlere som er mer enn 20 år gamle krever svært mange oppgraderinger, ikke bare av skrog men også innvendig. Inventaret kan mange ganger se bra ut, fordi det tremessige arbeidet er godt utført. Men når man begynner å inspisere alt som har med elektrisk opplegg, hydralikk, motor mv, da kommer utgiftene. Dette spørsmålet har jeg diskutert med mange trawler-eiere i Tyskland, og det er en generell sammenheng mellom alder på båt og behov for ettersyn. I Norge er det kostbart å vedlikeholde trawlere med mindre man har svært gode kontakter med leverandører av all verdens godt utstyr. Noterer det du skriver Roaldbj, men er det i virkeligheten noe annerledes å kjøpe en 20 år gammel Grand Banks enn en hvilken som helst annen båt på samme alder? Jeg har overtatt og pusset opp en eldre Marex Suncruier, Elwaro 30 og nå en Nord West 900. Jeg har brukt endel tid, som du, til å sette meg inn i trawlerens virkemåte og oppbygging. Jeg er ikke på langt nær så flink som deg til å se alle detaljer ombord. Men kjøper man en norsk GB vil man fort se om vedlikeholdet er tatt vare på opp gjennom årene. Forskjellen er at man har to motorer å forholde seg til. Man har da et dobbelt sett med aksler og propeller i tillegg til et strømagregat som også trenger ettersyn. Jeg har sett mye rart på det elektriske også i norske båter, som har trengt en nyinnstallasjon. Du nevner hydaulikk, hva mener du med det? Mener du styringen og opplegget rundt dette finnes det også i andre eldre båter. Jeg kan ikke se at man skal havne i et pengesluk større enn en eldre norsk båt på samme størrelse. Mulig jeg har feilbedømt situasjonen, men her ønsker jeg en forklaring. Du har lenger erfaring med slike båter enn jeg. Som du sikkert vet så har jeg en GB i tankene. En GB classic 36. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.